מורדות גילה (צילום: באדיבות העירייה)
מורדות גילה (צילום: באדיבות העירייה)

סלילת הכביש המהיר לגילה הוקפאה; הסיבה – מאבק החרדים בנושא הקברים העתיקים; רוכשי הדירות החדשות רותחים

גורמים חרדים מתכננים לחדש את מאבקם להקפאת סלילת הכביש המהיר לגילה, עקב מציאת קברים באזור. רוכשי דירות חדשות בפרויקט הסמוך זועמים: "המאבק לא צריך לבוא על חשבוננו"

פורסם בתאריך: 10.10.18 12:09

ל"כל העיר" נודע כי גורמים חרדים מתכננים לחדש את מאבקם להקפאת סלילת הכביש המהיר למורדות גילה, עקב מציאת קברים באזור. כזכור, כפי שפורסם לפני כשנתיים ב"כל העיר" – בעקבות מציאת קברים בשטח הכביש, ארגון אתרא קדישא פתח במאבק נגד סלילת הכביש. בינתיים, כ-300 רוכשי הדירות בפרויקט זועמים על העיכובים.



כל החדשות בירושלים


"הפרויקט עבר מספר דחיות וטלטלות", מציין אחד הרוכשים בפרויקט. "יש לי כרגע דירה, רק על הנייר, כשכבר הייתי צריך לקבל דירה מוכנה. מבחינתי, האחריות להסדרת הכביש מוטלת על משרדי הבינוי והשיכון ולא עלינו התושבים. חלק נכבד מהתושבים, כמוני, לא אנשים דתיים, ולכן המאבק אותו מובילים אתרא קדישא לא צריך לבוא על חשבוננו".

אחד הקבלנים בפרויקט מציין בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו, הקבלנים והיזמים, קיבלנו שטח מהמדינה במטרה לבנות ולפתח את שכונת גילה. אין שום היגיון שאנחנו נצטרך לממן את אותו מקטע בעייתי בכביש הגישה, בינתיים במשרד הבינוי והשיכון גוררים רגליים ולא מוכנים לבנות את המקטע בכביש הגישה".


גילה (צילום: AHMAD GHARABLI אי-אף-פי)

גילה (צילום: AHMAD GHARABLI אי-אף-פי)


לדברי גורם בכיר באתרא קדישא, "לאחר אינספור דיונים ומשאי מתן, במהלכם הובטח מטעם הממשלה לנציגי הארגון למצוא פתרון להסדרת הכביש, באופן שלא יפגעו ויחוללו הקברים במקום, נציגי הממשלה חזרו בהם מהבנות וכעת אנו מחדשים את המאבק. נפגין במלוא העוצמה עד למציאת פתרון".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון פועל בהיקף חסר תקדים לפיתוחה של העיר  ירושלים ולראייה השכונה החדשה מורדות גילה. בנייתו של הכביש בשכונה הינה באחריות המשרד, והבנייה מתבצעת כעת מלבד למקטע אחד בו נעצרה העבודה עד לקבלת אישור מרשות העתיקות. עם קבלת האישור, העבודות במקום ימשיכו".

מרשות העתיקות נמסר בתגובה: "במהלך חפירות ארכיאולוגיות במורדות גילה התגלו עשרות קברים מתקופת הברונזה הביניימית (כ-4000 שנה לפני זמננו), חלקם הגדול ריק או הרוס. כתוצאה מגילוי הקברים הופסקו העבודות במקום על ידי יזם התכנית, משרד השיכון. רשות העתיקות מוכנה לסיים את ביצוע החפירות ובאופן מהיר ככל שניתן, אך ההחלטה אם להשלים את החפירות או לשנות את התכניות ולהימנע מפגיעה בקברים, נתונה בידי משרד השיכון כיזם התכנית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הם לא קובעים כלום. אוכלי חינם שילכו לעבוד. ממש מענין אותם קברים. חולה נפש עם תחפושת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתרא קדישא מושחתים ומטופנים, ראו מקרה מתחם גולובנציץ בית שמש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר