כביש 16 (הדמיה: באדיבות נתיבי ישראל)
כביש 16 (הדמיה: באדיבות נתיבי ישראל)

כביש 16: נחתם חוזה להקמה ולתפעול

התוכנית לסלילת ציר הגישה הנוסף לירושלים מתקדמת: השבוע נחתם חוזה עם חברת שפיר-פיצרוטי. העבודות יסתיימו ב-2023

פורסם בתאריך: 10.11.18 16:41

הקמת כביש 16 – ציר הגישה הנוסף לירושלים מתקדמת. השבוע, אגף החשב הכללי במשרד האוצר ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חתמו על חוזה זיכיון עם חברה בבעלות משותפת של חברת שפיר-פיצרוטי, לתכנון, למימון, להקמה, לתחזוקה ולתפעול ל-25 שנים. הצפי לסיום העבודות – בשנת 2023.



הכביש החדש, שעלותו מוערכת בלמעלה ממיליארד שקלים, יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש ארצי מס’ 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות – תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לבית החולים שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, אשר תקל על עומסי התנועה ותצמצם את זמני הנסיעה.

כזכור, כפי שפורסם ב”כל העיר”, לפני חודשיים הכריזה ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט כביש מס’ 16, על הצעתה של חברת שפיר-פיצרוטי כהצעה זוכה במכרז, מתוך 6 הקבוצות שהשתתפו במכרז.
מנכ”ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ מציין כי “בהמשך לפתיחת כביש 1 המחודש לתנועה, הקמת כביש 16 תביא לירידה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לירושלים ולעלייה ברווחת תושבי העיר ומבקריה”.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ החליט לקרוא לכביש 16 על שמו של הרב עובדיה יוסף ז”ל,: “כביש מס’ 16 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, אשר צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר