איציק אלפסי (צילום: אורן בן-חקון)
איציק אלפסי (צילום: אורן בן-חקון)

איציק אלפסי: "בית"ר נורדיה תמיד מכוונת למעלה"

יו”ר נורדיה מדגיש כי למרות התקציב הלא גבוה המטרה היא החלק העליון של הטבלה. ראיון

פורסם בתאריך: 12.7.17 17:30

לפני כחודשיים רשמה בית”ר נורדיה עוד הישג בהיסטוריה הקצרה של המועדון, כאשר עלתה לליגה א’ ורשמה עליית ליגה שנייה בתוך שלוש עונות.

אז, בתוך המולת החגיגות, הצהירו בנורדיה מעל כל במה אפשרית, כולל ב”ספורט כל העיר”, כי המטרה לעונה שבפתח היא הצמרת הגבוהה של ליגה א’ דרום, עם השתלבות במשחקי הפלייאוף על העלייה לליגה הלאומית ואולי אפילו מאבק ממשי על הכרטיס ללאומית.

אולם בשבועות האחרונים התקציב הצפוי ירד בכ־25 אחוז מהתכנון המקורי, שדיבר על כשני מיליון שקלים ונעצר בשלב זה על פחות מ־1.5 מיליון שקל, ובהתאם לכך גם המטרות סומנו מחדש, כשרק בשבוע שעבר ציין המאמן עמית ברבש בראיון עם “ספורט כל העיר” כי “בתקציב הנוכחי המטרה היא להישאר בליגה”.

אולם לא כולם מסכימים עם הנמכת הציפיות הזו. “בית”ר נורדיה תמיד מכוונת למעלה”, מדגיש השבוע היו”ר איציק אלפסי בראיון ל”ספורט כל העיר” ומוסיף ש”אנחנו בונים קבוצה רעבה ודינמית. ברור לנו שיש קבוצות בליגה עם תקציבים גבוהים משלנו, אבל אנחנו בהחלט מכוונים לחלק העליון של הטבלה ואני מקווה שדברים יתחברו לנו ושנאבק גם על מקום בפלייאוף העליון”.

כדי לעמוד ביעדים שמסמן היו”ר אלפסי, בנורדיה צריכים להגביר וממש בקרוב את בניית הסגל לעונה הבאה, שכן גם בקבוצת האוהדים מבינים שליגה א’ היא עולם אחר ומקצועני הרבה יותר מליגות ב’ וג’ שאותן הם מכירים.

הצעד המשמעותי שנעשה עד כה לקראת העונה הבאה הוא החתמתו של המאמן ברבש לעונה נוספת, וזאת לאחר לא מעט לבטים וחילוקי דעות בקרב ראשי המועדון.

“כשהעונה הסתיימה ישבנו והתחלנו לחשוב איך אנחנו רואים את המועדון”, משתף אלפסי בדרך קבלת ההחלטות במועדון. “אנחנו מאוד מעריכים את עמית ואת מה שהוא עשה אצלנו, אבל רצינו לקחת את הזמן כדי להיערך לליגה א’ מתוך הבנה שמדובר בטריטוריה חדשה עבורנו. היתה גם מחשבה להביא מאמן שיש לו ניסיון בליגות הבכירות יותר. התחלנו תהליך של בחינת מועמדים ובסופו של דבר קיבלנו החלטה להמשיך עם עמית, שהחיבור שלו למועדון הוא מצוין. אנחנו מאמינים בשילוב שלו ושל המנהל המקצועי משה בן ארוש ואנחנו מאמינים שהם יצליחו יחדיו גם בעונה הבאה. אנחנו חושבים שכל אחד מהם מביא את האיכויות שלו והם משלימים היטב אחד את השני. השלם, במקרה הזה, גדול מסכום חלקיו”.

היו חילוקי דעות משמעותיים בסוגיית הארכת החוזה של ברבש?
“זה טבעי שיש חילוקי דעות. כשיש הרבה אנשים אכפתיים ודעתניים במקום אחד אין אפשרות אחרת. לכל אחד מחברי הוועד המנהל והצוות המקצועי יש דעות שונות ומחשבות שונות. אבל היתרון הגדול שיש לנו בתור מועדון אוהדים הוא שלהנהלה יש אחריותיות כלפי האוהדים וחברי העמותה. אנחנו בוועד המנהל נבחרי ציבור והתפקיד שלנו הוא לשרת בצורה הטובה ביותר את האינטרסים של החברים שבחרו אותנו לתפקיד”.

איציק אלפסי (צילום: אורן בן-חקון)

בונים קבוצה רעבה ודינמית – איציק אלפסי (צילום: אורן בן-חקון)

 

 

אלפסי, יש לציין, הוא לא איש כדורגל סטנדרטי. לא אחד שאם הייתם פוגשים ברחוב הייתם חושבים שמכהן כיו”ר של מועדון כדורגל בישראל. יש לו דוקטורט בפסיכולוגיה חברתית והוא משמש כמרצה במספר מוסדות אקדמיים בארץ.

“האקדמיה זה עולם שונה מעולם הכדורגל”, הוא משתף, “ולעובדה שאני הגעתי מהאקדמיה יש יתרונות וחסרונות. הייתי צריך לעשות התאמות וזה לא היה פשוט. ניסיתי ליישם עקרונות ניהוליים, שמקובלים בתחומים אחרים וברור שיש לזה גם חסרונות. פחות הכרתי את הדינמיקה של ניהול קבוצת כדורגל ואת המורכבויות הכרוכות בכך. לשמחתי יצא לי לעבוד עם אנשי מקצוע מעולים כמו משה בן ארוש, שאפשרו לי ללמוד מהם המון וליישם את הרעיונות והעקרונות של ניהול מקצועי אותו ביקשנו ליישם במועדון”.

וכיום, אתה רואה את עצמך ממשיך בתפקיד לעוד מספר שנים?
“אני חושב שזה לא יהיה בריא לפתח תלות בי או בכל אדם אחר במערכת. גם מבחינתי האישית זה לא בריא. התפקיד הזה כרוך במחירים אישיים מאוד כבדים, ואני מודה שעם כל הסיפוק שיש בעשייה, מתקרב הרגע שבו אני ארגיש שאני רוצה את חיי בחזרה”.

נורדיה, כידוע, היא קבוצת האוהדים השנייה שהוקמה בעיר, כשלפניה הוקמה הפועל קטמון. אלפסי מציין כי “אנחנו בהחלט לומדים מקטמון ואנחנו לא מתביישים בכך. אנשי קטמון הם הראשונים שיצרו את המודל של קבוצת אוהדים בכדורגל הישראלי ובאופן טבעי אנחנו לוקחים ולומדים מהם. נעשים שם הרבה מאוד דברים מרשימים, בעיקר בתחום הקהילתי ובשימוש בכדורגל ככלי לשינוי ערכים. ברור ששני המועדונים מקדמים אג’נדות שונות, אבל הדרך דומה בהרבה מאוד מובנים. כל זה לא סותר את העובדה שיש בינינו יריבות ספורטיבית ואנחנו ממתינים לדרבי מולם, בגביע או בליגה גבוהה יותר”.

איך אתה מסכם את השנים הראשונות שלכם כמועדון?
“אם היו אומרים לי שיצאנו לדרך לפני שלוש שנים שנמצא את עצמנו במצב שבו אנחנו מעמידים סטנדרטים גבוהים לליגות הנמוכות וכשאנו בליגה א’ הייתי צוחק. היינו חבורה של אנשים שלא מעולם הכדורגל והצלחנו ליצור לעצמנו שם טוב, מעריכים ומדברים עלינו בכל מקום. אנחנו מהווים מודל לשינוי חברתי ואנחנו קהילה שלקחה אחריות על גורלה ומעורבת בקהילה בירושלים ומקדמת ערכים משמעותיים”.

אם וכאשר תגיעו לליגות הגבוהות יותר, יש סיכוי שהמועדון יעבור לידיים פרטיות?
“מבחינה תקנונית נורדיה תישאר תמיד עמותה והאוהדים יישארו בעלי השליטה. אבל תמיד נשמח לשתף פעולה עם אנשים פרטיים, שמזדהים עם הדרך של המועדון”.

כמה חברים רשומים בעמותה?
“אנחנו מתקרבים ל־230 חברים, שזה המספר הגבוה ביותר שהגענו אליו מאז ההקמה. כל זה כאשר אנחנו חודשיים לפני פתיחת העונה ולפני השקת קמפיין ההצטרפות לעמותה. זה קצב פנטסטי מבחינתנו ואנחנו מקווים שנגיע למספרים גבוהים משמעותית”.

לסיום, איזה תנאים צריכים להיווצר כדי שנורדיה תחדל מלהתקיים ושתחזרו לבית”ר?
“כל חיבור עתידי לבית”ר תלוי בשלושה תנאים: מלחמה רציפה ומשמעותית באלימות ובגזענות ובגורמים הממוסדים ביציע שמחוללים אותה; שבית”ר ירושלים תהיה פתוחה לכל שחקן ללא קשר לדתו ומוצאו; שלאוהדים יהיה חלק אפקטיבי בניהול המועדון”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר