זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | עניין של נוחות: הסיבה שזיו אריה עדיין מאמן את הפועל

שחקני הפועל חסרי ניסיון, כך גם המאמן, ובאשר למנהל המקצועי? טוב, גם הוא לא בדיוק ג'ורדי קרויף. ככה כולם מסתדרים עם כולם | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.2.22 13:59

זיו אריה נוהג לציין לעתים כי אין בכוונתו להשתמש בתירוץ של שחקנים צעירים. בדרך הזו אריה מבקש להראות עד כמה הוא מחויב ומכיל הכל – אפילו קרבות תחתית שהשמיים גזרו עליו עם צבא חסר ניסיון. ובכן, זה הזמן להזכיר לאריה: גם המאמן לוקה בחוסר ניסיון. אריה צריך להיות אסיר תודה בכלל על זה שאין בהפועל כוכבים, הרי רק בשל כך מונה מאמן בסדר הגודל שלו לתפקיד. איפה בדיוק אריה חשב לאמן, במנצ’סטר סיטי?

ולא רק המאמן בהפועל חסר ניסיון. גם המנהל המקצועי לא בדיוק עשה קריירה אירופאית. שי אהרון לא ינק בבית תיאוריות כדורגל של יוהאן קרויף, וגם לא שיחק בברצלונה או מנצ’סטר יונייטד. אהרון העביר רוב שנותיו באימפריה האגדית שנקראת הפועל ירושלים, ועם המטען העשיר הזה הוא הפך יום אחד למנהל מקצועי. אז הנה מה שבעצם יש לנו פה: מנהל מקצועי, שאיך לומר, הוא לא בדיוק קרויף, ומאמן שגם הוא איננו ולדן איביץ’, אבל שימו לב, הם לא ישתמשו בתירוץ שהשחקנים הם חסרי ניסיון.

נדמה כי אהרון נוטה לחשוב שעקביות היא מקצועיות. בעיניו מקצוענות נמדדת ביכולת להתמיד. זו כנראה הסיבה שאהרון לא מפטר את אריה – הוא סולד ממה שלטעמו מתפרש כישראליות שכונתית של החלפת מאמנים. אבל מה שאהרון מפספס זה את הקו הדק שבין התמדה לסתם עקשנות. בימים אלה זו איננה רק סוגיה להתפלסף בה, אלא גם פרקטיקה כואבת: זה יכול להיות ההבדל בין הישרדות לירידה.

זו למעשה השאלה – האם אהרון חצה את גבולות המקצוענות וכעת הוא משוטט מנותק בפרוזדורי העקשנות? כבר קשה למצוא את ההיגיון בהחלטות: השוער החלש מוגדר כטאלנט, החלוץ הפורה מיובש ועוזב, הספיגות בדקות האחרונות חוזרות ונשנות, חוסר גמישות מתואר כאמונה בדרך.

 

 

יש הסבורים כי אריה הוא איש נוח לניהול מבחינת אהרון. ייתכן, זהו עוד היבט של חוסר ניסיון: מנהל מקצועי בתחילת הדרך מעדיף לשים תחתיו מאמן שבעצמו נמצא בתחילת הדרך, וגם הוא יסתדר בעיקר עם שחקנים צעירים בתחילת הדרך. כולם מסתדרים עם כולם, אבל מה, הלאומית מתקרבת כי ככה זה כרגע בהפועל המאוחדת – רק לאוהדים של הפועל המקורית יש ניסיון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר