שי אהרון, זיו אריה (צילומים: אורן בן חקון)
שי אהרון, זיו אריה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | זו המשוואה הסופית: אם הפועל יורדת ליגה – שי אהרון צריך לשלם את המחיר

המנהל המקצועי מאמין בכל מאודו במאמן זיו אריה, על אף שהוא טעה יותר מפעם אחת בזמן שהקבוצה נמצאת בסכנת ירידה ממשית. אם נוסיף את הכדורגל הרע והסגל שלא מתאים לליגת העל - על שי אהרון יהיה לשלם את המחיר אם לא יעמוד במטרה להשאיר את הפועל בליגת העל

פורסם בתאריך: 3.3.22 01:08

המאבק כנגד הירידה של הפועל ירושלים ממשיך ומצבה המקצועי רגעים לפני הפלייאוף התחתון נראה לא פשוט כלל. את מרבית האש חוטף מאמן הקבוצה זיו אריה המושמץ. לפעמים נדמה שאריה “מוחזק” במועדון כדי לשרת את האינטרס של שי אהרון והוא משמש לו כמגן אנושי. אהרון, אסור לשכוח, אחראי על בניית הקבוצה והקבוצה הבוגרת לא פחות מאריה ואף יותר כמי שאחראי עליו ויש לו חלק גדול באיך שהקבוצה נראית ובמצב אליו היא נקלעה. אין סיבה שהפועל ירושלים לא תעשה את מה שעשתה לפניה הפועל חדרה כשעלתה ליגה – לתקוע יתד. לכאורה, יש להפועל את כל התנאים להיות יותר מקבוצה שנלחמת על הירידה: קהל תומך, מועדון מסודר, תקציב סביר לגמרי הנתמך על ידי לא מעט גורמים ואנשי עסקים מכובדים שיכולים לפתוח את הכיס בשעת צורך בדיוק כמו בחודש ינואר האחרון, אך בפועל נראית כמו נוף הגליל.

אהרון בסופו של דבר הוא הרבה מעבר למנהל מקצועי ולכן האחריות עליו היא רבה יותר מאשר מנהל מקצועי במקומות אחרים. מצד שני, אני יכול להגיד באמת ובתמים שחלוץ העבר באמת חושב שאריה הוא מאמן מהטובים בארץ, הוא באמת חושב שמדובר במאמן שמשקיע את כל כולו ובעל ידע רב והוא זה שיכול להוציא את הקבוצה במצב והוא לא עושה “דווקא” לאף אחד. ייתכן ואריה נוח לו ועושה דברו בלי יותר מדי להתווכח וזה מתאים לתפיסה של שי – אבל גם אם אני מאמין לך (ואני מאמין) שאהרון חושב שיש לו ביד את אחד המאמנים הטובים בארץ בסופו של דבר הוא ימדד במבחן התוצאה. אז אם להמר – אריה יסיים את העונה בהפועל, אבל אם האדומים ירדו ליגה מבחינתי אהרון הוא האחראי הישיר לכך ובהתאם לכך יצטרך לשלם את המחיר וללכת הביתה בתום העונה, במיוחד אחרי ששיכנע את הוועד המנהל לא לפטר את אריה מה שמגביר את האחריות עליו.
עד שנדע אם הקבוצה נשארת ליגה או ליגה יחלפו עוד מספר שבועות, אבל בנקודת הזמן הזו אפשר להגדיר את העונה של אהרון באופן אישי ככשלון: הוא לא הצליח בעונתו הראשונה בליגת העל להביא את הפועל למקום בו לא ילחמו על הירידה, כתם הדרבי נרשם על אריה, אבל גם לשי יש אחריות לכך כראש המערכת המקצועית. סוגיה נוספת היא החלוץ עידן שמש שהמנהל המקצועי לא הצליח להשאירו וליישר קו בינו לבין מאמנו. ראינו בקרית שמונה כמה חסרה הרגל המסיימת של שמש אל מול ההחמצות החוזרות של ווילי אגדה. לדעתי, קברניטי המועדון נפטרו משמש בין היתר בגלל האהדה הרבה שקיבל מאוהדי הפועל הוותיקה מה שאולי מציק להם בעין ועורר אצלהם אנטיגוניזם כלפיו.
הסגל שהורכב השנה אצל האדומים מלא בשחקנים בינוניים ומטה שחלקם מתאימים ללאומית וזה על הראש של אהרון. הקבוצה לא אטרקטיבית בעליל ומשחקת כדורגל מחפיר. אהרון טען בשידור ב”רדיו ירושלים” כי הוא מתעסק הרבה בדברים אחרים ולכן לא מבקר הרבה באימונים. אהרון, אתה מנהל מקצועי או יושב ראש?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ברנדרבורג

    האמת הכתבה הזו היתה צריכה להכתב כבר לפני שנים כאשר הפועל נסתה לשוא לעלות ליגה עם התקציבים גם כן די סבירים ביחוד יחסית לנס ציונה וכו,כאשר הכסת"ח היה המחלקת נוער שאגב עד היום הנוער משחק בליגה השנייה לנוער ושולחת ילדים הלא מוכנים לליגת על.אבל דווקא בגלל הכתבה הזאת שום דבר לא ישתנה רק כדי שוב להצמד לאמירה הידועה ש"אצליינו זה לא כמו אצל כולם "ואנחנו הטובים מיוחדים בכדורגל הישראלי.כך שחבל בכלל לכתוב מהשהו.אתפלא מאוד אם מהשהו ישתנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר