אורי שרצקי, שי אהרון (צילומים: יח"צ, אורן בן חקון)
אורי שרצקי, שי אהרון (צילומים: יח"צ, אורן בן חקון)

דעה | כי בזכותם אני קיים

פורסם בתאריך: 15.9.22 11:54

בתוך היציע האדום השמח עד השמיים, ניתן היה לזהות חבורה אחת שצריכה להגיד תודה וגם להוסיף התנצלות. אוהדי "המקורית" שלא הצטרפו לקטמון, ושחלקם התנגדו לה בתקיפות, חייבים להודות כיום למיזם שהביא אותם עד הלום. לא הם זרעו, לא הם שתלו, אבל כן הם קצרו. על החגיגות שלהם בדרבי, היו מי שעמלו שנים. לכן, על אוהדי "המקורית" להתנצל בפני אוהדי קטמון, בלעדיהם לא היה דרבי, ובוודאי שלא ניצחון בדרבי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


האם אכן מדובר בניצחון היסטורי ראשון מאז 1991? אלוז' יאו הוא ממשיך דרכו של נצח מסובי? ובכן, כרונולוגית לא, אבל מבחינה רגשית הרי שחלק מהתמונות והסרטונים מהיציע העלו צמרמורות, ההיסטוריה הדהדה. אנשים טובים בנו את הרגע הזה במשך שנים בעשר אצבעות ובמסע אמיץ. מנגד, כמובן שניתן לציין בכלל כמה משחקי דרבי של הפועל ירושלים נגד הפועל קטמון, אבל כנראה שהכרונולוגיה יכולה לזוז הצידה כשהלב פועם בריגוש.
הפועל קוטפת כעת את תואר הקבוצה הבכירה של העיר. גם אם איציק קורנפיין קצת מתעצבן בתוכנית "בדרך למגרש" ברדיו ירושלים בכל פעם שעולה טענה לחילופי הגמוניה, הרי שיש כאן לכל הפחות מהפך ביחסי הכוחות. ההגמוניה אולי בצד של בית"ר בזכות כמות הקהל ורשימת התארים, אבל הבכורה והשליטה בעיר נמצאות בצד האדום.
בהפועל יכולים לסמן יעד של פלייאוף עליון. זיו אריה ושי אהרון כנראה ידגלו בהנמכת ציפיות, אבל נדמה כי הקבוצה מנוהלת בהתאם לרמה של שש הראשונות בליגת-העל. שאפו למנכ"ל אורי שרצקי – אנשי הניהול שהיו בבית"ר בשנים האחרונות מחווירים לידו, וכשאוהדי "המקורית" יירגעו מהחגיגה, עליהם לשלוח לו מכתב תודה, שיחליטו אם ביחד או כל אחד לחוד.
בסופו של דבר זה אכן היה דרבי היסטורי שהסב אושר לרבים. מסכנים אוהדי בית"ר שיצטרכו להתרגל: הקבוצה חלשה, עדיף היה פירוק, כי בקצב הזה יש סיכוי שבית"ר תרד ליגה ועוד תישאר עם החובות. מנגד, אולי הפועל תוכל לקנות גם את הזכויות על שמה, אפשר יהיה להביא אליפות היסטורית ראשונה מאז 2008. וברצינות, הפועל הפכה לקבוצה החזקה בעיר, גם קורנפיין ודאי יסכים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עף על עצמך

    כאוהד הפועל אתה מדאיג אותי . לא צריך להתגרות באוהדי הותיקה שמאז שנשארנו ליגה שינו לגמרי סגנון ומדברים ממלכתי, מפייס, מחבר ותומך. הדבר האחרון שצריך עכשיו זה לעשות מכיוון קטמון את מה שעשו הוותיקה בשנה שעברה. די , היו חבלי לידה וכעת קבוצה אחת מאוחדת. הדבר היחיד שלא יתקבל לעולם זה שריקות בוז וקללות לשחקנים שלנו . זה הקו האדום היחיד שאסור לחצות .
    הפועל ניצחה והתחילה את העונה טוב , הרבה יותר טוב משנה שעברה. בית"ר תתאושש כי יש לה הכנסות של 2 מיליון מכל משחק בית במידה ותמשיך למכור במאה שקל לכרטיס (לא הוגן לאוהדים צעירים של הקבוצה). בית"ר בזכות הקהל קבוצה מאוזנת כלכלית שיכולה אפילו אחרי תשלום חובות להגיע ל 30 מיליון שקל תקציב . בתקציבים האלה היא יכולה לבנות הרכב שיביא אותה לגבול הפלייאוף העליון . לא הגדולות אבל משהו כמו נתניה והפועל תל אביב . החשבון הזה הוביל את כל מצילי בית"ר לתמוך בה. בית"ר שווה לליגה בכרטיסים בלבד כמה עשרות מיליוני שקלים ששווה את כל הבאלגן המגעיל שמביאה עמה. ביתר היא קבוצה לאומית ואנחנו מקומית.
    הדבר היחיד שיכול לשבש את השיקום של ביתר זה האקלים והניהול ואם זה לא ישתפר יתכן ולא אנחנו נהפוך הגמונים אלא שהם ייחלשו.

  2. לאנונימי הלא מזוה

    הכתבה הרבה יותר מפלגת מאשר מאחדת ומיותרת לחלוטין כמו רוב הדברים שקראתי אצליך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר