אוהדי הפועל ירושלים חוגגים (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

צעירים לנצח | טור דעה

ההפסד להפועל באר שבע היה מאכזב במעט, אך הוא פחות נורא לאור פתיחת העונה הנהדרת. מנגד, האוהדים ביציע היו מדהימים כתמיד, אבל יש לבצע מספר צעדים כדי להגדיל את כמות האוהדים בטווח המיידי ובעתיד כדי שדור העתיד ישאר איתנו

פורסם בתאריך: 27.10.22 17:33

בהפסד מול באר שבע הפועל אומנם בעטה בדלי כפי שהדי אן איי מחייב, אבל יש גם הרבה נקודות טובות המאפשרות להיות אופטימיים מהקבוצה ובמיוחד ממה שקורה ביציעים.

כאוהדי הפועל, אנחנו למודי סבל ואכזבה, אך מאז פתיחת העונה – היינו כחולמים. נדמה היה שהקבוצה המפתיעה שלנו באמת שייכת לליגה של הגדולות וזאת בניגוד לכל התחזיות, כשגם ההפסד הראשון מול בני סכנין לא דיכא את התקווה שבלב, במיוחד שלאחר מכן הגיע הניצחון מול נתניה שגרם לנו להבין שהיכולת הטובה לא מקרית. אז הגיע המשחק מול באר שבע והחזיר אותנו לפרופורציות הנכונות, ואולי טוב שכך. במשחק מול קבוצה בסדר גודל הזה, אנחנו צריכים קצת שהמזל יהיה לצידנו ואילו להם שהכל ילך הפוך, אך כשזה קורה הפוך אין לנו שום סיכוי ולכן גם התבוסה שספגנו לא צריכה להפתיע ולאכזב אף אחד יותר מדי, רק חבל שזה קרה בטדי מול קהל אוהדים גדול שנתן אווירה ביתית מובהקת תוך כדי תצוגת עידוד שמתאימה לקבוצות הגדולות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ואם כבר קהל, אי אפשר שלא לתת עוד מילה טובה לאוהדים שמוכיחים מדי שבוע מחוייבות ושאיכות חשובה מכמות, אך גם מספרית, כמות נאה של קרוב ל-4,000 אוהדים אדומים היא מכובדת בהחלט. ואם כבר נושא כמות הקהל, התחושה היתה שאפשר היה למלא יותר את היציעים. בהערכה זהירה היו כ-700 ילדים בשבת בצהריים, במזג אוויר מצויין שהם דור העתיד שלנו ואותם חייבים לשמור ולגדל בתור אוהדים. הדור הצעיר נהנה לפני המשחק מה"פאן זון" המושקע, שחיזק את החוויה החיובית שלהם ללא קשר לתוצאה המאכזבת שעל המגרש. שאפו לוועד על הארגון, אבל יש להמשיך ולנסות לדרבן כמה שיותר ילדים והורים להגיע למשחקי הקבוצה והדרך היחידה היא כרטיסים חינם עד גיל שמונה גם מול הקבוצות הגדולות, או לחילופין מנוי מוזל ולא רק מחיר שכזה לחברי עמותה המוגבל למנוי אחד בלבד. באופן כללי, אנחנו הקבוצה עם מחירי הכרטיסים הנמוכים ביותר בליגה, כשגם היריבות נהנות מכך שברוב המשחקים הכניסה היא חינם לילדים עד גיל 8. אך כדי לעשות עוד צעד קדימה בנושא הגדלת כמות הקהל יש שני צעדים נוספים להשלמת האסטרטגיה הנכונה: 1. כרטיס ילד ונוער לא יותר מעשרה שקלים למשחק. 2. מנוי ילד ונוער במחיר של 50 שקלים לעונה כשהמבצעים האלה נכונים עד גיל 13. אלה הגילאים בהם הופכים לאוהדים שאחריהם כבר קשה מאוד ליצור זהות עם הקבוצה. ייתכן וזה נראה כמו "הפסד כספי", אך בטווח הארוך זה רווח עצום כי מרוויחים אוהדים לכל החיים. מחירים אטרקטיביים כאלה ידחפו הורים להביא את ילדיהם (ואת עצמם) למגרשים בהרכב משפחתי מלא. אני מבין מנגד את הטענה שכל אירוע בידור עולה כסף, אבל עלינו להיות חכמים ולא צודקים.

הפועל איבדה כזכור שלם של אוהדים במשך התקופה הקשה של המועדון המפולג וחייבים למצוא פתרונות כדי למשוך קהל רב יותר עם הסתכלות קדימה. העתיד שייך לצעירים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לב אדום

    פעם ראשונה שמסכים עם ליפקין. דור העתיד חשוב וצריך להשקיע בו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר