שחקני הפועל, גיא בדש (צילומים: אורן בן חקון)
שחקני הפועל, גיא בדש (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | יש לבטא את הווינריות החדשה

מאז פתיחת הסיבוב השני הפועל צוברת פחות נקודות, אבל מראה אופי. המשחק הקרוב נגד הפועל ת"א עשוי לקבוע את מיקומה של הקבוצה בפלייאוף העליון ויש לקוות שהווינריות המתהווה תבוא לידי ביטוי כבר בשבת הקרובה

פורסם בתאריך: 20.1.23 00:01

שבוע לאחר דרבי ירושלמי מהמרגשים שידע הצד האדום של העיר, יצאה הפועל למשחק החוץ הקשה ביותר בליגה – מול מכבי חיפה – וחזרה עם מחמאות רבות אך ללא נקודות. אשר לדרבי, רבים מאוהדי הקבוצה יזכרו עוד שנים רבות את שער השוויון הנפלא של אופק ביטון בדקה ה-96. שער שמלמד רבות על התהליך שעוברת הקבוצה ועוברת העיר עצמה, כאשר הפועל שוב אינה בגדר תפאורה הניצבת על המגרש, אלא קבוצה בעלת יכולת הרתעה כבדת משקל, ועל כך יעידו היציעים הצהובים שהתרוקנו מיד לאחר שער השוויון כמו היו יושביהם על סיפון הטיטאניק כשברקע הצהלה ביציע האדום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עבור רבים היה דרבי זה משום סגירת מעגל שנפתח בדרבי אחר, בשנת 1989, כאשר אז היתה זו בית"ר שהשוותה את התוצאה בדקת הסיום לאחר יתרון אדום מרגליו של שלומי מלכה האגדי. שוויון כזה דינו כניצחון עבור הקבוצה המשווה, וכך חשו אוהדיה של הפועל באותו הערב.
יחד עם זאת, מאז פתיחת הסיבוב השני ניתן לזהות שתי מגמות: מחד, במישור התוצאות ישנו פער גדול לעומת הסיבוב הראשון. בחמשת המשחקים הראשונים של הסיבוב הראשון צברה הקבוצה 11 נקודות לעומת 4 נקודות בלבד בסיבוב השני. מנגד, הקבוצה שבה ומראה אופי תוך יכולת חזרה למשחק אפילו בדקות הסיום.
משחקה של הפועל מול מכבי חיפה גרר מחמאות רבות. לפרקים הייתה הפועל טובה יותר ושיחקה משחק פתוח והתקפי בראשות גיא בדש הנהדר.
החתמת רוי רביבו נראית כהישג לקבוצה שיש לה שתי משמעויות, הן יכולותיו של השחקן המבטיח והן התחרות שיצור על עמדת המגן שמאלי עם שחקן הבית המחויב הראל שלום, תחרות אשר עשויה לשדרג את יכולותיו של האחרון.
ויליאם טוגי לעומת זאת נראה עד כה כצלו החיוור של ויליאם אגאדה. שחקן זה אינו מביא את התועלת המצופה משחקן בעמדתו, כמות השערים הזעומה שלו עד כה מאכזבת מאוד, וסיפסולו במשחק האחרון מלמד כי גם זיו אריה ככל הנראה אינו מרוצה. חלוץ מטרה מסוגו של טוגי נבחן בראש ובראשונה בכמות השערים שהוא כובש ובמובן זה הוא עד כה מאכזב.
אולם דומה כי הדאגה המשמעותית יותר היא הירידה בכושרו של ג'ורדן בוטאקה, שחקן אשר לא פעם עורר את השאלה כיצד מצא עצמו בהפועל עם יכולות נדירות המאפיינות את משחקו. לאחרונה ניכרת ירידה בכושרו, בין אם משום שהקבוצות היריבות למדו לסוגר אותו ולפעמים אף עם שני שחקני כנף ובין אם הירידה נובעת ממנו עצמו.
משחקה של הפועל עודנו מתאפיין במיעוט מתסכל בבעיטות לשער מרחוק, תופעה אשר ככל הנראה מאפיינת את הכדורגל המודרני. מחקר שהתפרסם לאחרונה העלה כי כמות הבעיטות לשער בכדורגל האירופי ירדה בעשרות אחוזים, אולם דומה כי בהפועל הבעיטות ממרחק הינן מחזה נדיר עוד יותר וחבל. השוערים בכדורגל הישראלי למעט שניים או שלושה, הינם בינוניים להחריד, ואילו למשל היתה הפועל בועטת יותר לשער בדרבי מול שוערה החלש של בית"ר, יתכן והתוצאה היתה שונה. כך או אחרת, המשחק הבא של הקבוצה מול הפועל תל אביב עשוי לקבוע את מקומה של הקבוצה בפלייאוף העליון, ויש לקוות שהווינריות המאפיינת את הפועל תבוא לידי ביטוי אף במשחק זה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר