זאק הנקינס, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
זאק הנקינס, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | ניצחון מרשים 

הנצחון ברבע גמר גביע המדינה על הפועל ת"א היה אחד המרשימים של הפועל בשנים האחרונות בניצוחו של המאמן הנהדר אלכסנדר דז'יקיץ' שעד כה עומד בכל היעדים ובגדול

פורסם בתאריך: 20.1.23 00:06

יש הקלה מסוימת לכתוב טור לאחר אחד הניצחונות הגדולים של הפועל בשנים האחרונות. אפשר להגיד בפירוש שהתחושה שלי היא של עונג צרוף. למשחק מול הפועל תל אביב ברבע גמר הגביע היו את כל המרכיבים כדי לענות על ההגדרה של "משחק גדול" – יריבת צמרת חזקה שבנתה סגל איכותי, יריבות היסטורית בין המועדונים, אולם ביתי מול קהל פנאטי שדוחף וכל זה במעמד חשוב שאין ממנו דרך חזרה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפועל הגיעה למשחק מול כשהיא ערוכה היטב. הקבוצה של דז'יקיץ' הגיעה עם משמעת ברזל, מה שהוביל למיעוט טעויות ועם תבניות מאוד ברורות והתמקדות בעצירת שחקני המפתח של היריב.

התחושה במשחק היתה של "משחק מלחמתי". כל כדור קובע, כל התקפה היא קריטית, כל החטאה הופכת למאבק איתנים בריבאונד, כי כידוע אצל המאמן הסרבי – אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. הכל חשוב לו וככה נראית הקבוצה: לוחמת, מחוייבת, אגרסיבית, מרוכזת. כזו שלא מוותרת ליריב ולו לרגע אחד.
החבורה ההגנתית של המאמן דז'יקיץ' נטרלה את האקס ג'ייקובן בראון, חיסלה את הסקורר ג'ורדן מקריי, כשלקינוח הסנטר המפלצתי צ'ינו אנוואקו (קלע 3 נקודות בלבד) חטף נוקאאוט מהדהד מזאק הנקינס, שפעם אחר פעם מתגלה כסנטר הטוב בליגה, אחרי שסיים עם עוד דאבל-דאבל מרשים ושליטה בריבאונד וברחבה. שנים שלא זכור לי סנטר עוצמתי שכזה.
את כל זה, יש לציין, הפועל עשתה כשהיא חסרה את אחד השחקנים המשמעותיים שלה – ליוואי רנדולף, שלא שותף בגלל פציעה ולכן הניצחון הזה הוא עוד יותר מתוק וגדול. מחליפו של רנדולף, ברנדון בראון, שעד למשחק הנ"ל לא בלט מדי, הראה שיש על מי לסמוך. הפעם כבר ראו שהוא משתלב היטב בשיטה של דז'יקיץ' והוא סיפק רגעים יפים וסלים חשובים ועזרה בניהול המשחק.
אי אפשר שלא להתייחס לרכש החדש, הרכז הצעיר נועם יעקב. אפשר להתרשם מהמעט שהיה בשלוש דקות על הפרקט שהוא אחד משחקני העתיד של הכדורסל הישראלי. שחקן חכם, עם יכולת מסירה ובגרות לא אופיינית לילד בן 18, שעלה ללא פחד ומורא במעמד כזה ומול קהל אוהדים אימתני. יש עתיד.
בשורה התחתונה אלכסנדר (הגדול) דז'יקיץ" מספק את הסחורה ובענק: חצי גמר גביע המדינה, העפלה מהמקום הראשון באירופה, ניצחון גדול ביד אליהו על היריבה השנואה מכבי ת"א. מה עוד צריכים אוהדי הפועל?
לסיום: דני פרנקו, מתי תדע לפרגן ליריבה שניצחה את קבוצתך ללא תנאי? בשביל מה ההתרסה שלך בראיון בסיום המשחק שבו אמרת שיש לך משחק מול קבוצה טובה יותר מירושלים באירופה? ככה לא מרימים את הקבוצה שלך. אתה מגמד את עצמך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר