שי אהרון, זיו אריה ( צילומים: אורן בן חקון)
שי אהרון, זיו אריה ( צילומים: אורן בן חקון)

דעה | הטבלה כרגע משקרת: הגיע הזמן להיפרד מזיו אריה

רגע לפני שהפועל מתרסקת למקומה הטבעי בתחתית ומגלה באיחור ניכר שהטבלה לא משקרת, טוב יעשה שי אהרון אם יפרד מזיו אריה שנחל כישלון חרוץ בסיבוב השני ומיצה את עצמו בקבוצה, בנסיון אחרון להציל את מה שנשאר מהעונה | טור דעה

פורסם בתאריך: 5.2.23 23:06

1. הפועל ירושלים לא היתה באזור כשהגו את אחד הביטויים המפורסמים והשחוקים בספורט – "הטבלה לא משקרת". לכל מי שחי את הקבוצה הזו בחודשיים האחרונים, ברור כשמש כי אין לה סיכוי אמיתי להתברג בפלייאוף העליון והמרחק בין יכולת המשחק שלה לקבוצת כדורגל בריאה החומדת מקום בין שש הראשונות בליגה הבכירה בישראל זהה בערך למרחק בין ההשקפות הפוליטיות של מרבית אוהדיה לאג'נדה של השר לביטחון לאומי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


סביר להניח שהיתה זו השבת האחרונה בה נתלתה הפועל על "הטבלה הסופר משקרת", והמשחק מול מכבי נתניה סיפק לא מעט סיבות מדוע. העיקרית שבהן – במשך משחק שלם ומכריע על מקום בפלייאוף "הצליחו" (במרכאות כפולות ומכופלות) השחקנים של זיו אריה לשגר כדור אחד בודד ומסכן לעבר מסגרת השער של איתמר ניצן.

ומתי קרה כל הטוב הזה? בדקה ה-96, כשגיא בדש, עדיין מתוסכל מהחמצת הפנדל, גלגל לידיו של השוער במקום לפרגן לדור ג'אן, שניצב בעמדה קורצת הרבה יותר וחייב היה לקבל את הכדור, לקרוע את הרשת ולהציל לאדומים נקודה שממש לא הגיעה להם. מה קרה בהתקפה מנגד ואיך זה נגמר בסוף, כולם יודעים. הטבלה אולי משקרת, זמנית, אבל לצערה של הפועל, גם לשקר הזה אין רגליים.

2. במאזנה של הפועל נספרים כבר שמונה משחקי ליגה (ועשרה בכל המסגרות) ללא ניצחון. כפי שיוכלו להעיד לא מעט מאמנים, בהם ניר קלינגר, קובי רפואה, סלובודאן דראפיץ', בני לם, אסף נמני וניר קלינגר – והרשימה המכובדת הזו היא רק מהעונה הנוכחית – מאמנים עפו הביתה בבושת פנים או פינו את מקומם על הרבה פחות.

וזה מה שהכי מרתיח בהפועל הנוכחית – שרבים מהאנשים סביב הקבוצה – בעלי תפקידים ובעלי מניות – חוזרים שוב ושוב על המנטרות בנוסח "אנחנו קבוצת אוהדים", "תגידו תודה שהבאנו אתכם לליגת העל", "יש כאן דרך ובנייה לטווח ארוך" וכו', ובכך פוטרים מראש כל דיון על מעמד המאמן, שכלל לא על הפרק. לא 'בסכנה' כמו שאוהבים לכתוב כאן רגע לפני עוד חילוף מוקדם על הקווים, לא דנים בו בכלל! איך שלא תהפכו את זה, זיו אריה עושה בהפועל מה שהוא רוצה, בלי לתת דין וחשבון לאף אחד. שלא לדבר על חשבון נפש.

וויליאם טוגי, שלא פוגע בכלום למעט כניסות מסוכנות בשחקני היריב, עדיין פותח משום מה; עמית גלזר, שממעט לשחק, מצא עצמו פותח כבלם במשחק הכי חשוב של העונה על חשבונו של נועם מלמוד שנמצא בעונה מצוינת; נואף בזיע, אחד הכישרונות העולים בליגה הלאומית, חתם בהפועל ירושלים ב-19 בינואר. מאז קיימה הקבוצה שלושה משחקי ליגה, בהם צברה נקודה אחת מתשע אפשריות. ובזיע? לא רק שלא שותף, אפילו לא נכלל בסגל. למה? למאמן הפתרונים.

אשר לניהול המשחק, קצרה היריעה מלתאר, וכנראה שאם היה צריך להעניק על כך ציון אריה כלל לא היה נמצא ברשימת המספרים, אבל נאמר זאת כך: הפועל ירושלים, בהרכב מגה-בונקר שגם הביטוי 'הגנתי' הוא מחמאה עבורו, איבדה במשחק קריטי את החלוץ היחיד שלה בדקה השישית. ומתי נכנס חלוץ אחר במקומו? בדקה ה-74. וגם זה שש דקות אחרי שספגה. משתמע מכך שבמשך 68 דקות תמימות אף אחד, בייחוד לא האיש על הקווים שאמון על קבלת ההחלטות, לא חשב שיש בעיה בזה שהקבוצה נלחמת על מקומה בפלייאוף, משחקת ללא חלוץ 9 טבעי. המשחק (והפלייאוף) יחכו.

וזה ממש לא נגמר שם. גיא בדש, מוכשר ככל שיהיה, יודע שמקומו בהרכב מובטח. כך גם ג'ורדן בוטאקה, שאחרי פסטיבל פתיחת העונה נעלם לחלוטין, לא תורם מספרים על בסיס קבוע ובמקרה הטוב מספק מדי פעם דריבל נעים לעין שמסתיים בלא כלום.

לו היו יודעים שני 'הכוכבים' הגדולים האלה שבעורפם נושבים שני קיצוניים מצוינים כמו איתי זדה ודון סדריק, אולי היו מתחילים לרוץ יותר ובעיקר לתת תפוקה. בעצם, זדה את סדריק דווקא כן שם, ממש על הספסל מתחת לאף של אריה, אבל המאמן מעדיף לתת להם לקפוא מקור או להירטב עד לשד עצמותיהם ב'חימום' בלתי פוסק, ולהכניסם דרך קבע רק כשהמצב הופך מקשה לאנוש. זו הסיבה שבדש מרשה לעצמו לשלוח החוצה בזלזול פנדל רשלני כל כך שיכול היה לסדר להפועל את העונה, עם כל המשמעויות וההכנסות הצפויות מלארח את הטוענות לכתר. אז מה? ממילא הוא כל יכול ואין מי שיעמיד אותו במקום. מחר כבר ישכחו לו.

 

 

בניגוד לגל לוי שהשאיר להפועל אדמה חרוכה, רועי ריינשרייבר 'עשה הכל' כדי לעזור להפועל לצאת עם נקודה לפחות מהמשחק הזה. מהכניסה המכוערת של טוגי כמובן שאי אפשר להתעלם, אבל הוא פסל גול חוקי לחלוטין של איגור זלטאנוביץ' מנתניה. מעבר לזה, כמעט מיותר לציין שקבוצה שמסומנת אצל איגוד השופטים – ואם לא סומנה עד כה, דאג לכך המאמן השחצן בראיון יהיר נוסף בשרשרת – לא יכולה לקחת כמובן מאליו פנדל לזכותה פלוס צהוב שני שאיזן את מספר השחקנים על כר הדשא. גם עם כל אלה, העזה הפועל לרדת מנוצחת במשחק שהתעקשו לתת לה במתנה.

4. למי שעדיין יש חלומות באספמיה על מקום בפלייאוף העליון, מוטב שיעיף מבט על רשימת המשחקים שנותרו להפועל עד סוף הסיבוב – בהם ביקורים בשבת הקרובה בטרנר ובהמשך בבלומפילד מול מכבי תל אביב.

רגע לפני שהיא מתרסקת למקומה הטבעי בחלק התחתון של הטבלה ומגלה באיחור ניכר שהטבלה לא משקרת, טוב תעשה הפועל אם תיפרד ממאמנה לאלתר. האיש נחל כישלון חרוץ בסיבוב השני ומיצה את עצמו בקבוצה. מועדון שרוצה לתקוע יתד בליגה הבכירה, לא יכול להרשות לעצמו להמשיך לתת במה למופע המביך של זיו אריה.

מיסטר שי אהרון, קולך (שוב) לא נשמע תקופה ארוכה (מדי), אך כעת הגיעה העת לקחת אחריות, להראות למאמן את הדלת ולהציל מה שאפשר מעונה שהחלה בקול תרועה רמה וצפויה להסתיים בקול ענות חלושה.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גם שניצחו היית בפרוייקט אנטי זיו אריה

    בשנה א' פסיכולוגיה למדנו על התנייה פבלובית ולך יש את זה על זיו אריה . משהו אובססיבי לא בריא במיוחד . עיתונאי אחראי שאינו ילד שקופץ בין מקומונים , כדורעף ורוגבי נשים מבין שהוא צריך להפריד את השנאות מתפקידו המקצועי . לא מעניין ולא חשוב ולרוב עוסק פחות מדי הכדורגל או בהכללות של צופה ביציע. מתי יהיה לנו מדור ספורט ראוי בכל העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר