אונדז'יי בואצי, איתי זדה (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות הפועל ירושלים)
אונדז'יי בואצי, איתי זדה (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | להשיג את המטרה

ההגנה של הפועל בהנהגתו של באצ'ו הנפלא טובה כבר שנה שנייה, ההתקפה לעומת זאת ממשיכה לחרוק ואולי הגיע הזמן לתת את הגב ובעיקר את הדקות לאיתי זדה הצעיר | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.2.23 16:50

לבסוף זה קרה. הקרדיט שצברה הפועל במהלך הסיבוב הראשון המופלא של הקבוצה, אשר השאיר אותה מחזור אחר מחזור במקום הרביעי בטבלה, וחשוב מכך, במקום המוביל למשחקי הפלייאוף העליון, אזל ובסוף משחקי המחזור הפועל מוצאת עצמה במקום השישי המרוחק 3 נקודות בלבד מהמקום המוביל לפלייאוף התחתון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


דווקא המשחק של הפועל בבאר שבע היה מופע מרשים של נחישות ועמידה מיטבית על המגרש. לאחר המשחק נשמעו תלונות מצד אנשי באר שבע על משחק מסוגר ואף בזבוזי זמן מצד שוער הפועל אדליי. בכיינות מסוג זה לא אפיינה בעבר את הקבוצה מבירת הנגב, ודומה שאוויר הפסגות שהקבוצה הזו שואפת בשנים האחרונות מביא עמו מאפיינים של קבוצת צמרת מפונקת ומדושנת. הפועל שיחקה בדיוק כפי שניתן היה לצפות, תוכנית המשחק שלה היתה מוצלחת ולא היה חסר הרבה שהקבוצה היתה מסיימת את המשחק בניצחון.

צמד בלמי הקבוצה, באצ'ו ומלמוד, הפגינו משחק יוצא דופן. הקפטן הצ'כי הוא אחד הבלמים הטובים בליגה, נכס של ממש, שמשחקו מתאפיין בחוכמת משחק ומיקום יוצא דופן ולא פחות מכך במסירות מדויקות ביציאה להתקפה. לאוהדיה הוותיקים של הקבוצה הוא מזכיר במידה רבה בלם העבר המיתולוגי אריה שפירא. נועם מלמוד בהחלט מסתמן כאחד הבלמים הבולטים של הכדורגל הישראלי והתיאום בין השניים אף הוא ראוי להערכה. עוד יש לציין כמובן את יכולתו המצויינת של שוער הקבוצה אדבאיו אדליי אשר הנקודה במשחק רשומה במידה רבה על שמו עם הצלת שניים או שלושה שערים בטוחים.

בחלק ההתקפי של הקבוצה העניינים יגעים הרבה יותר. גיא בדש ממשיך ביכולתו החלשה והיה זה ככל הנראה המשחק החלש ביותר של הקשר מאז תחילת העונה אשר חייב את החלפתו אף מוקדם יותר. גם הזר ג'ורדן בוטאקה אינו בשיאו ונראה כי זה הזמן לעשות יותר שימוש בשחקן הכנף הצעיר דון סדריק, שבכל פעם שנכנס למשחק מביא עימו תנופה ומהירות באגף. בעיית כיבוש השערים בקבוצה הולכת ומעמיקה, ולא נראה שהצוות המקצועי מוצא פתרונות. דור ג'אן מקבל קרדיט רב אך רחוק מלספק את הסחורה, ויליאם טוגי הצפוי לחזור להרכב הקבוצה מול נס ציונה, מסתמן עד כה כאכזבה קשה והרכש האחרון נוו'אף בזיע, כפי שניתן היה לראות בדקות בהן שיחק בבאר שבע, עדיין אינו בכושר משחק. בנסיבות אלה ראוי להמר דווקא על איתי זדה בעמדה זו.

 

 

אין ספק כי עזיבתו של גוני נאור פגעה בקבוצה, וההחלטה שלא להתחזק באופן משמעותי בעקבות העזיבה, בין אם משום שלא נמצא מועמד מתאים לחיזוק ובין משום שההימור היה כי הקבוצה תמצא את עצמה בפלייאוף העליון אף ללא השקעה כספית נוספת, עלולה להיות בעוכריה של הפועל אשר עלולה להחמיץ הזדמנות פז להתברג לראשונה בתולדותיה בחלק העליון של הטבלה.

יחד עם זאת, עד לסיום העונה הסדירה צפויים שלושה משחקים ביתיים מול קבוצות נוחות באופן יחסי, תוך שנראה כי שני ניצחונות עשויים להספיק להשגת המטרה. מול קבוצות אלה שצפויות להקשות על משחק פתוח, חייבת הפועל לחשוב מחוץ לקופסה ולערוך התאמות וחילופים במידת הצורך וללא השתהות על מנת להגשים לראשונה את חלום הפלייאוף העליון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר