הפועל ירושלים מניפה את גביע המדינה (צילום: אורן בן חקון)
הפועל ירושלים מניפה את גביע המדינה (צילום: אורן בן חקון)

בפעם השביעית בתולדותיה: הפועל ירושלים מחזיקת גביע המדינה. צפו בחגיגות מהארנה

האדומים רשמו ניצחון גדול מול מכבי תל אביב. ספידי סמית' הצטיין. בשעה זו - חגיגות הזכייה בגביע בארנה. הכניסה חופשית. צפו בשירה האדירה של אוהדי הפועל

פורסם בתאריך: 16.2.23 22:59

ירושלים אדומה: הפועל ירושלים זכתה הערב, חמישי, בגביע המדינה בכדורסל בפעם ה-7 בתולדותיה (1996, 1997, 2007, 2008, 2019, 2020), אחרי ניצחון גדול מול היריבה השנואה מכבי תל אביב 61:67.

איש המשחק של האדומים היה ספידי סמית', שניהל מצוין את המשחק של הפועל ואף קלע מספר סלים חשובים ביותר.




לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמה שוות היום דירות יד 2 ברמות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אחרי טקס הנפת הגביע, יתקיימו בארנה חגיגות הזכייה בסיוע של עיריית ירושלים. אוהדי הקבוצה שלא הצליחו להשיג כרטיס למשחק הגמר ותושבי העיר מוזמנים לחגיגות בארנה – הכניסה חופשית.




אם אתם עושים כעת את דרככם לארנה – מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית, שכן אזור היכל הארנה ייחסם לתנועה.


הגמר בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב (צילום: אור בוקר)

הגמר בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב (צילום: אור בוקר)


הגמר בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב (צילום: איציק אלפסי)

הגמר בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב (צילום: איציק אלפסי)


הגמר בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב (צילום: אור בוקר)

הגמר בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב (צילום: אור בוקר)


ראש העיר משה ליאון: "הפועל ירושלים – אין עליכם. הבאתם כבוד גדול לקבוצה ולעיר ירושלים וכולנו גאים בכם עד השמיים. כל הכבוד על הדרך, על הנחישות ועל הניצחון בגמר. תמשיכו להיות הטובים ביותר, מקצוענים, ספורטיביים וחדורי תחושת ניצחון. שוב ושוב ירושלים ניצבת כבירת התרבות והספורט של ישראל- והפעם היא לובשת אדום".

 

 

הפועל פתחה עם ליוואי רנדולף, ספידי סמית', מרקס מייריס, זאק הנקינס ואור קורנליוס. קטש עלה עם ג'וש ניבו, ג'רל מרטין, רפי מנקו, ווייד בולדווין ולורנזו בראון. מכבי תל אביב פתחה טוב יותר את המשחק ואחרי שלוש וחצי דקות להפועל היו 3 נקודות בלבד, כשהצהובים היו ביתרון 3:8 אחרי סל קל של בולדווין.עוז בלייזר, דייק שלוש פעמים מהקו, רנדולף קלע מהצבע והירושלמים עלו ליתרון ראשון הערב. קדין קרינגטון ובלייזר המשיכו להגדיל את ההפרש בריצת 1:11 של האדומים. בונזי קולסון עלה מהספסל, צלף שלשה והשווה בסיום הרבע הראשון – 17:17 בגמר גביע המדינה.

בלייזר המשיך את היכולת הנהדרת גם בפתיחת הרבע השני והחזיר את היתרון להפועל. קרינגטון צלף מהשלוש והגדיל את ההפרש בריצת 1:8 עם פתיחת הרבע השני. קולסון צמצם עם סל ועבירה, סמית' דייק מחוץ לקשת ועבירה בלתי ספורטיבית של בראון העניק יתרון דו ספרתי לירושלים עם 21:32. הרכז של מכבי החזיר עם שלשה ראשונה להערב וקרא לפסק זמן של האדומים. סמית' החזיר את היתרון המשמעותי לקבוצתו עם סל ואסיסט יפהפה להנקינס שהגדיל לדו ספרתי, בראון צמצם והקבוצות ירדו למחצית ביתרון ירושלמי – 31:40.

ג'ון דיברתולומיאו פתח את החצי השני עם שלשה, רנדולף השיב מנגד עם אחת משלו, בראון המשיך את המרדף עם צליפה נוספת מחוץ לקשת ומייריס דייק מהשלוש ברצף מרשים משני הצדדים. סמית דייק מהעונשין, ניבו הטביע בעוצמה ובראון נפצע וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה. סמית' ניצל את ההיעדרות הזמנית של הרכז הספרדי וצלף מהשלוש. קולסון סחט סל ועבירה וצימק ל-52:45, דקה וחצי לסיום הרבע. הצהובים המשיכו לצמק וירדו בפיגור לקראת הרבע האחרון של 54:48.

הרבע האחרון היה צמוד ביותר. מכבי תל אביב הצליחה לנגוס מהיתרון של האדומים, אולם סלים גדולים של סמית', אור קורליניוס וזאק הנקינס השאירו את היתרון אצל הפועל, שחגגה בסיום – 61:67 – וגביע 7 בתולדות המועדון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר