אלכסנדר דז'יקיץ' (צילום: אורן בן חקון)
אלכסנדר דז'יקיץ' (צילום: אורן בן חקון)

מי את א.א.ק אתונה?

עומר אריאן עושה היכרות מקצועית ועמוקה עם א.א.ק אתונה היוונית שמפרידה בין הפועל לבין פיינל פור בליגת האלופות של פיב"א

פורסם בתאריך: 30.3.23 03:21

על אף הקלישאות הרגילות, ביום שישי האחרון ניתן היה לראות חיוכים של שמחה בקרב אוהדי הפועל ירושלים, לאחר שהוגרלה מול א.א.ק אתונה היוונית בשלב רבע גמר ליגת האלופות. ביחס לכישרון המתפרץ והאגרסיביות של הקבוצות הספרדיות – א.א.ק אתונה היא הגרלה נוחה. עם זאת, מי שחושב שא.א.ק תהווה מכשול קטן בדרך לפיינל פור – טועה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אם יש משהו שבהפועל ירושלים ניצלו פעם אחר פעם העונה זה את הסגנון הייחודי שלה. מול כדורסל הכישרון של גודס – כפתה הפועל קצב איטי בדרך ל-3 ניצחונות רצופים העונה. מול משחק הריצה של קטש – זכו האדומים בגביע המדינה כשהם סופגים 61 נקודות בלבד. ומול הקצב המהיר של הצרפתיות מדיז'ון ושטרסבורג – האטה הפועל את יריבותיה וקטפה את המקום הראשון בבית. א.א.ק אתונה, היא מהמפגשים הבודדים, שהירושלמים יבואו ויתמודדו מול קצב איטי. כן, כמו שלהם. אם עד כה, חצי מהניצחון היה כפיית הקצב שלה על היריבה, כעת, ירושלים תבחר האם להתמיד ולשמור על זהותה או לצאת מחוץ לקופסה ולשחק בסגנון משחק לא אופייני לה.

נקודת דימיון נוספת בין היוונים לאדומים – היא הפרמטר המרכזי עליו הקבוצה משחקת. הנשק הסודי של א.א.ק הוא לא הכישרון הגולמי אם כי חוכמת הכדורסל. היכולת של היוונים לשלב בין הגנת לחץ, אזוריות מתחלפות ותרגילים מגוונים ומורכבים – הם האיכות המרכזית שלה. באופן חריג, לא יהיה זה קרב הכישרון והיכולת האישית מול איי-קיו הכדורסל, אלא קרב קשוח בין יכולות הכדורסל של השחקנים והמורכבות הטקטית של המאמנים בשני הצדדים. אמנם גם בקרב הזה, על הנייר, ירושלים פייבוריטית, אך זה לא יהיה פשוט.
אחת מהסיבות העיקריות לשמחה בקרב אוהדי הפועל ירושלים היא היעדרו של יאניס סטרלניקס, הגארד המנוסה בן ה-33 שקרע את גיד האכילס וגמר את העונה. עם פציעתו, הגיבה א.א.ק במהירות והחתימה את רכז לה מאן, ברינטון למאר, שהשתלב עד כה נהדר בששת משחקיו עם הקבוצה היוונית. 14 נקודות בממוצע למשחק ב-38 אחוזים לשלוש מעידים באופן ברור שאין סיבה לשאננות, ושהחור שהשאירה פציעתו של סטרלינקס – מולא לפחות באופן חלקי. למאר, הוא אחד מהאחראיים להאצת קצב המשחק של היוונים בחלקים נרחבים מהזמן, בדומה להשפעה של ברנדון בראון על הכדורסל האיטי של דז'יקיץ'.
שחקן המפתח השני אצל א.א.ק הוא אקיל מיטשל – האקס הישראלי שעבר בליגת ווינר בגלבוע גליל ובמכבי ראשון לציון. המשמעות שלו מתגברת באופן טבעי. הקצב יורד, הגארדים הופכים לפחות חופשיים והמשחק נכנס פנימה. לתוך הצבע. המצ'אפ של זאק הנקינס ואקיל מיטשל, שני שחקני צבע דומיננטיים וניידים עם סט יכולות דומה – עשוי במידה רבה להיות סיפור הסדרה כולה.
עם כל אלו, צריך גם להודות באמת. א.א.ק אתונה היא ככל הנראה ההגרלה הנוחה ביותר להפועל ירושלים. עם זאת, למרות הכישרון היותר מוגבל ביחס לאחרים – אתונה תהיה מכשול רציני בדרך של ירושלים לפיינל פור. אפשרי? אפשרי. פשוט וקל? זה לא יהיה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר