זיו אריה, אדליי אדאביו (צילומים: אורן בן חקון)
זיו אריה, אדליי אדאביו (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | המציאות עולה על כל דמיון

לספוג שער 25 שניות מהפתיחה כשכדור הפתיחה אצלך נשמע כמו מתיחה של ה-1.4. או שלא. וגם - האם זיו אריה יעז לחשוב התקפי נגד "הקטנות" של הפלייאוף העליון? תשובה (לפחות חלקית) ביום שלישי | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.4.23 18:22

1. אין דבר אופייני יותר, שלא לומר פרודי, עבור הפועל ירושלים מלעלות למשחק הביתי הראשון בתולדותיה בפלייאוף העליון, לזכות בכדור הפתיחה ועדיין להצליח לספוג שער מגוחך אחרי 25 שניות. אפשר היה לומר שמדובר במתיחה מוצלחת במיוחד של 1 באפריל. אלא שזו, כידוע, היתה המציאות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במושבה הגרמנית? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אדבאיו אדליי שוב הוכיח את המנטרה הקבועה שנאמרה בצדק גם בשידור המשחק – כשקל קשה לו וכשקשה – קל לו, ושאפו על יכולת מצוינת מול סוללת החלוצים הכחולה רגע אחרי שכדור פשוט, גם אם שינה מעט כיוון, הצליח להחליק לו בין הידיים עוד לפני שכל הילדים ביציע התיישבו בכיסאותיהם.

2. כדרכו בקודש, העובדה שנקלע לפיגור תוך פחות מדקה לא הוציאה את זיו אריה משיווי משקל ובטח לא מתכנית המשחק הקבועה – שעיקרה לסגור ולשחק לאחור גם כשהלחץ כבר מזמן לא מנת חלקה של קבוצתו. באווירת החג ראוי וצריך היה לעשות קצת יותר מאפס בעיטות למסגרת כדי לאפשר לקהל שהגיע לכבד קמצוץ של הנאה.

 

 

ולמה לנסות בעצם? צמד "דו-דו" – דור ג'אן ודון סדריק – כלים התקפיים אפקטיביים, בטח במונחים של הפועל, כלל לא התלבשו, בעוד וויליאם טוגי ממשיך לאכזב ולקבל קרדיט שלא מגיע לו. שני צעירים דינמיים ואמביציוזיים בדמותם של נואף בזיע ואיתי זדה עשו דרכם למגרש בדקה ה-80 במקום ה-30, ואם נוסיף לזה את העבירה הסופר מיותרת וחסרת אחריות של תמיר גלזר על דן ביטון במרכז המגרש, כזו ששלחה את אילוז' יאהו לעמדת הבלם וחמור יותר – את אשטה אווקה לזו של המגן הימני, ברור לגמרי למה להפועל לא היה סיכוי לחזור.

3. אז חוויית הפלייאוף נמשכת לה בעצלתיים עם צניחה למקום השישי, אבל היי, הפועל היתה בתמונת המשחק עד הרגע האחרון מול שתיים משלוש הגדולות, וזה לא דבר של מה בכך. מעבר לזה, הכל צפוף על קו ירושלים-נתניה-אשדוד ואפשר לסחוט עוד כמה שבועות (ואולי יותר?) של פנטזיה במאבק על כרטיס לאירופה. כבר בשלישי תגיע הפועל לנתניה למפגש מול קבוצה שחומדת גם היא את המקום הרביעי, וגם היא פתחה את הפלייאוף בגמגום עם 0 מ-6.

קל הרבה יותר להאמין שהאדומים, מינוס בלם טבעי, יתנדבו בחפץ לב להחזיר את נתניה לעניינים מאשר לגרד נקודות ראשונות ואולי אפילו שער בכורה בפלייאוף, אבל לא נותר אלא לקוות שהאיש שהבטיח את מקומו על הקווים גם בעונה הבאה יפתיע וינסה לעלות מדרגה נוספת (או ראשונה, תלוי את מי שואלים) במישור ההתקפי. במצבה של הפועל, כל ניסיון הבקעה לעבר המסגרת יתקבל בברכה.

בהצלחה!

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר