אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

דעה | זה כנראה היה רק מיתוס

אומנם יש עלייה מכובדת בכמות אוהדי הקבוצה ביחס לשנה שעברה, אבל צריך להפנים שאין אלפים שישבו בבית וחיכו לאיחוד. משימת הגדלת הקהל היא ללא ספק המשימה המאתגרת והחשובה ביותר של המועדון בשנים הקרובות

פורסם בתאריך: 5.5.23 00:09

לצד ההצלחה המקצועית המדהימה שחווינו העונה עם הפועל, חווינו אכזבה מסוימת ולא ממש מוצדקת מכמות הקהל שהגיע לעודד את קבוצתנו בעונתה הטובה ביותר ב-50 השנה האחרונות. נתחיל בעובדות עצמן: ממוצע הקהל שהגיע למשחקים באיצטדיון טדי העונה הוא 2,396 אוהדים, זאת לעומת ממוצע של 1,792 אוהדים בעונה שלפני. כלומר, עליה של 33 אחוזים, שזאת עליה מכובדת מאוד המראה על מגמה נכונה ובריאה. נוכחנו לדעת שיש לנו קהל מדהים ומחויב המגיע במספרים יפים למשחקי חוץ ומעודד ללא הפסקה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

יחד עם זאת, ממוצע הקהל לא מתרומם מעל ל-2,500-3,000 ברוב משחקי הבית, פרט למספר משחקים נקודתיים המייצרים עוד 1,500 אוהדים, כמו במשחקי דרבי או מול הקבוצות הגדולות בחלק מהמשחקים.
ישנן כמובן סיבות אובייקטיביות רבות לעניין. המותג שנקרא הפועל ירושלים הלך ודעך ב-30 השנים האחרונות, וגם הקמת קטמון, ששימשה בית לחלק ניכר מהאוהדים בשנות הפיצול, לא הביאה להגדלת מעגל האוהדים, אלא רק עזרה לשמר חלק מהם כאוהדים אדומים (וזה לא מעט).
הפועל ירושלים עצמה הלכה וגססה ובעונות הפעילות האחרונות שלה והצליחה להביא בקושי כמה מאות בודדות של אוהדים, אם לא עשרות. חיבור הממוצעים של הקהל שהגיע לשתי הקבוצות בתוספת של כמה מאות מצטרפים חדשים-ישנים ליציע, מסביר את הממוצע שאנו רואים בעונה זאת.
אין באמת אלפים שישבו בבית וחיכו לאיחוד. זהו כנראה רק מיתוס שהיה ונופץ לצערנו. האחד ועוד אחד הביא בדיוק לשתיים ולא לשלוש כמו שקיווינו כולנו. אוהדי שנות ה-70 כבר התבגרו מאוד וחלקם כבר לא איתנו, חלק אחר לא מתחבר לאג׳נדות שונות של הקבוצה, אך מדובר במספרים קטנים.
לצערי, הפסדנו לפחות שני דורות של אוהדים שלא היתה להם קבוצה לאהוד. סיבה נוספת היא הדמוגרפיה הבעייתית של העיר ההולכת ומתחרדת, ונכון שלעומת בית"ר, שרוב אוהדיה כלל אינם מתגוררים בעיר, הרי רוב אוהדנו ירושלמים ומאגר אוהדי העתיד הולך וקטן. אפשר להבין וחשוב מכך חייבים להפנים, שזאת כמות האוהדים האמיתית, וללא עבודה קשה, יסודית וסיזיפית המחייבת התמקדות בילדים ונוער – לא נגדל באופן משמעותי את כולם האוהדים ביציע.
הבשורות הטובות הן קבוצת הכדורסל של הפועל שנהנית מבסיס אוהדים רחב יותר והעתיד המקצועי של אחותה מהכדורגל שנראה ורוד, זאת אחרי ההגדלה המשמעותית של תמיכת הספונסרים.
הצלחה מקצועית תהיה המנוף החזק ביותר להגדלת הקהל, זאת ביחד עם עוד הצעות מעשיות שאציג בטור אחר לוועד בעתיד. הוועד המנהל של הפועל הוכיח בעבר יוזמה ויכולות רבות. הגדלת הקהל היא ללא ספק המשימה המאתגרת והחשובה ביותר שלנו לשנים הבאות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר