ינאל ג'אברין בהפגנה עם דגל פלסטין (צילום מסך מהטוויטר של Free Jerusalem)
ינאל ג'אברין בהפגנה עם דגל פלסטין (צילום מסך מהטוויטר של Free Jerusalem)

אחרי שהניף את דגל פלסטין: ינאל ג'אברין, יושב ראש האסיפה הכללית בהפועל ירושלים, התפטר מתפקידו

ינאל ג'אברין, יושב ראש האסיפה הכללית במועדון הפועל ירושלים, התפטר השבוע מתפקידו לאחר שהשתתף בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית והניף את דגל פלסטין, מה שעורר את זעמם של חלק מאוהדי הפועל ירושלים

פורסם בתאריך: 31.5.23 18:23

העונה של הפועל ירושלים הייתה אחת הטובות בהיסטוריה של המועדון והכל הלך על מי מנוחות מבחינה מקצועית, אבל לעומת הדשא, היציע יודע לספק הרבה עניין ולא בפעם הראשונה. הסיפור הוא כזה: יושב ראש האסיפה הכללית, ינאל ג'אברין, השתתף במוצאי שבת בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית מול בית הנשיא כשהוא נואם באמצעות מגאפון ומחזיק בידו את דגל פלסטין, מה שעורר את זעמם של חלק מאוהדי הפועל ירושלים שתקפו אותו ברשתות החברתיות, לא השלימו עם זה, ובנוסף מקשרים גם את "פרשת הכרוז" הכורז בערבית במשחקי הקבוצה, מה שגם מרתיח חלק מאוהדי הקבוצה למאבק נוסף בין אוהדי הקבוצה בעלי האג'נדות השונות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במושבה הגרמנית? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"ינאל ג'אברין, אתה איש מאוד חביב ונחמד, אוהד הפועל בנשמה לא פחות מכל אחד אחר פה", כתב בפתח דבריו אחד מהאוהדים המוכרים של הפועל בפוסט שבו הוא תוקף את ג'אברין. "אבל אתה נושא תפקיד רשמי במועדון שלנו. לא יכול להיות שאדם שנושא תפקיד רשמי בהפועל ירושלים יניף את דגל ארגון הטרור אש"ף ויתבטא בצורה מזעזעת כלפי מדינת ישראל. אתה ממיט על אוהדי הפועל ירושלים חרפה. אתה מרחיק אוהדים ותיקים מהמועדון. הגיעו מים עד נפש. אני קורא לך להפסיק עם הפעולות האלה או להתפטר מתפקידך לאלתר".

אוהד שני כתב: "פשוט גועל נפש מה שעשו אוהדי קטמון השמאלנים לקבוצה הזאת. זה התחיל עם שלטים ביציע בערבית, המשיך בכרוז בשפה הערבית, וכעת הנפת דגל פלסטין – האוייבים הכי אכזריים שלנו", אוהד שלישי מאיים לא להגיע יותר למשחקים: "בושה, בושה גועל. לא הולכים יותר", אוהד נוסף כתב: "לך לסכנין, ריינה או אחי נצרת", אוהד אחר כתב: "הרסו את הפועל, מאיפה מגיעים הקיצוניים האלה?".

בעקבות הפוסט, פנו רבים מאוהדי הפועל ירושלים אל חברי הועד המנהל השונים והפעילו לחצים אדירים בבקשה שג'אברין, שהינו איש תקשורת לפרנסתו, יתפטר מתפקידו. "ג'אברין איש נחמד, אבל מקומו ביציע ולא בתפקיד רשמי במועדון אם הוא מציג את משנתו הפוליטית לראווה בצורה שפוגעת ברבים מאוהדי הקבוצה", אומר גורם המקורב לקבוצה.

המאמצים האלה נשאו פרי מבחינת האוהדים המוחים ואכן ביום ראשון הודיע ג'אברין על הפסקת תפקידו כיושב ראש האסיפה הכללית ובהודעה רשמית לחברי העמותה הוא כתב כך:" למי שעוד לא יצא להכיר אותי, אני ינאל ג׳בארין וכמו כולנו גם הזהות שלי טיפה מורכבת. אני גם מאום אל פאחם אבל גם בשנים האחרונות ירושלמי, אני גם ישראלי וגם פלסטיני, אני גם יושב בסירא וגם בבוטקה, אני כזה שלא יכול לעמוד מן הצד אבל גם כזה שיודע לקבל ביקורת.
בארבע שנים האחרונות הפכתי לאוהד שרוף של קבוצתנו האדומה. התנדבתי לאורך השנים בצוות מדיה, עסקתי בדאגה לכניסת אוהדים שומרי השבת, התנדבתי במעגלי שיח, בתרגום לערבית ועזרתי בגיוס חברי עמותה ובליווי קבוצת הנשים שלנו. בחודש מרץ האחרון זכיתי באמונם של 520 חברי וחברות עמותה לעמוד בראש האסיפה הכללית וליצור ביחד יציע חזק, מאוחד ופעיל. ידעתי שהתפקידי כרוך בעבודה קשה, בשיח רב ובלמידה מתמדת של היציע, העמותה וכל הפועלים סביב הקהילה האדומה. התרגשתי ממש לקראת האסיפה הראשונה (על אף שהיא בזום) אבל זה מעמד מרגש לכל חבר עמותה ובטח לי כמי שרצה להיות במעמד כזה מכובד. בשנים אלו הכרתי חברים ושותפים רבים שהמשותף לכולנו הוא אהבת הפועל, לפעול למען הסמל ולמען אחדות היציע וחשיבה קדימה מעבר לשנת ה-100.

"במוצאי שבת השתתפתי, כמו כל שבוע, במחאה נגד הרפורמה המשפטית, בתוך סערת הרוחות בחרתי להגיד מילים מהלב. מילים שמבחינתי חשובות ומשמעותיות שלא יכולות להשתמע לשתי פנים והן חלק מהזהות שלי. לאורך השנים השארתי את הזהות הזאת מחוץ ליציע וכך גם יהיה, אך כנראה שלתפקיד נבחר ישנן השלכות אחרות. אני מבין שיש הבדל בין דעותיי כאדם פרטי למה שאני מסמל כבעל תפקיד במועדון, ולכן מתוך הזהות המורכבת שלי והחשיבות ליציע אני בוחר לקחת צעד אחורה ולבקש את אמון האסיפה לכבד את החלטתי ולהצביע עבור מועמד.ת ראויים אחרים. אינני הולך לשום מקום, אני נשאר כאן איתכם ביציע עם החולצה האדומה והחיוך הקבוע במשחקי הנשים, הגברים ובכל מה שיביא להצלחת הקבוצה. מקווה שנמצא תמיד את המחבר והמאחד".

תגובת הועד המנהל של הפועל ירושלים: "השבוע הגיש ינאל ג'בארין לוועד המנהל הודעת פרישה מתפקיד יו"ר האסיפה. אנו מקבלים את פרישתו בכאב אך בהבנה. יו"ר הוועד דיבר אתמול עם ינאל, הבין את הסיבות שהובילו אותו לקחת צעד אחורה והודה לו על התרומה שלו לאורך השנים האחרונות. ינאל הוא חלק בלתי נפרד מהפועל, הוא אחד המתנדבים הפעילים ביותר שלנו, ונשמח שתרומתו למועדון רק תגדל בעתיד.

"אנחנו כחברי ועד וכבעלי תפקיד במועדון מבינים שאנחנו מייצגים את כלל הקהל. לכן, אנחנו משתדלים כמה שיותר שלא להיות מזוהים פוליטית באופן מוחצן ופומבי, כאשר הקו שמנחה אותנו הוא אחד – טובת הפועל ירושלים. באותה נשימה, אנחנו מגנים ומוקיעים את האיומים וההתבטאויות הקשות שספג ינאל. לא נקבל השתלחויות אישיות כאלו כלפי אף אוהד או בעל תפקיד במועדון. העוצמה שלנו כקהילה היא היכולת לפתור דברים בשיח נעים ובשיתוף פעולה, בתוך הבית.

"כמו שינאל כתב אתמול, היציע מורכב מאנשים רבים בעלי זהויות מורכבות. חשוב שתמיד נמצא את המחבר והמאחד בינינו ושיחד ניצור מרחב מאפשר ויציע שמכיל את כולם. כולנו תקווה שנתמקד מעכשיו במה שמאחד בינינו ולא במה שמפריד. זו אחריות של כל אחד ואחת מאיתנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מוטי

    כאוהד הפועל ותיק כבר בתחילת הדרך ראיתי לאן נושבת הרוח לכן לא הגעתי למשחקים ואני לא מופתע מכל מה שקורה,היכן שלא מניפעם בגאווה את דגל המדינה ולא מנגנים את ההימנון אני לא שם ,לצערי צריכים ללמוד מבית"ר .

  2. דן

    הוא לא הפגין בעד הרפורמה, הוא התעלק על ההפגנה, הם צעקו מהנהר עד הים תחיי מדינת פלסטין. שזה מגלה את כוונתם האמיתית בקשר אלינו

  3. מומו

    אתה בכלל לא מבין ברפורמה המשפטית זה היה כיסוי אתה תומך אשף

  4. קוקי

    כל מי שמניף דגל אש"פ הוא מחבל חד משמעי אלה האנשים שאחרי פיגוע מחלקים ממתקים .
    מי שמפגין נגד הרפורמה לא צריך להניף דגל אש"פ רק את דגל ישראל .

  5. אורן

    מבחינתי, ראוי דווקא לכבוד על המעשה הזה. דגל פלסטין הוא דגל העם השני שחי בעיר הזאת, במדינה הזאת, ואפילו לא יכול להצביע בבחירות. היחס לינאל ג׳ברין מוכיח שהפשיזם הגיע גם לאוהדי הקבוצה האדומה. לצערי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר