אוהדי הפועל, מתן אדלסון (צילומים: fiba.com', אורן בן חקון)
אוהדי הפועל, מתן אדלסון (צילומים: fiba.com', אורן בן חקון)

דעה | עונת ההחלטות

למתן אדלסון יש מספר החלטות שהוא צריך לקבל הקיץ: החתמות שחקנים, בחירת המפעל האירופאי, אבל לא פחות חשוב מכך - הגדלת בסיס האוהדים שתשחזר את ימי אורי אלון. לשם כך, הוא חייב לנקוט במספר צעדים שיווקיים

פורסם בתאריך: 15.6.23 13:35

כשאני צופה מהכורסה בסלון ביתי בדרבי התל-אביבי בגמר סל, ושמח בחלקי שתואר אחד לפחות נפל נשאר בארנה, אני מנסה תוך כדי צפייה לעשות סדר במוחי ולתהות מה עולה בראש של בעלי הפועל, מתן אדלסון, ושל המאמן הכל יכול אלכסנדר דיז’קיץ’ לקראת העונה הבאה.
אנחנו נמצאים בעונת המלפפונים כידוע, ואחרי שבקיץ שעבר לא ידענו בדיוק למה לצפות ולאן הקבוצה תגיע, המצב כרגע שונה. עם הרעב כידוע בא התאבון והוא לא קטן. להפועל יש כמה וכמה החלטות בקיץ הקרוב שישפיעו על הקבוצה, הן בגזרה המקצועית והן בבחירת המפעל האירופי שיכולה להשפיע מאוד על בניית הקבוצה, המטרות ועל השנה הבאה בכלל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

סוגיית המפעל האירופאי מעסיקה כמובן את ראשי הפועל, אבל אם היא תבחר ביורוקאפ, היא צריכה סגל ארוך יותר, שכן במפעל השני של היורוליג יש יותר משחקים בטוחים בשלב המוקדם. זה יצריך שחקנים עם נסיון שיודעים להסתגל לעונה ארוכה, שדרוג הצוות המקצועי והבאת עוזר מאמן מנוסה שמכיר את הרמה הזאת באירופה.
סוגייה נוספת שצריך רוצה לתת עליה את הדעת היא הקהל. להפועל יש פוטנציאל קהל אדיר. כולנו ראינו את המשחקים המכירים בגמר גביע המדינה או נגד א.א.ק אתונה, ואת המופיע המדהים של האוהדים במאלגה ומבינים שהשמיים הם הגבול בגזרה הזאת. אבל כדי להגדיל את כמות המנויים אדלסון צריך לפועל בנושא השיווק והפרסום. זה אומר שמעבר לבניית קבוצה אטרקטיבית שתמשיך את דרכה של השנה החולפת, הוא חייב למכור מנויים מוזלים לבני נוער, נשים, גמלאים, מנויים משולבים של אבות וילדיהם ושיתופי פעולה מול ארגונים גדולים שבהם יש פוטנציאל מכירת מנויים (צה”ל? משטרה? מורים? מגזר ציבורי?), כל זה כדי שהמאמן הסרבי לא יתחנן שיגיעו 10,000 אוהדים לארנה במשחקי מפתח חשובים.
חשוב לומר, זה לא בשמיים. בימי אורי אלון כבר ראינו את הפועל מגיעה לממוצע אוהדים של 8,000 במסגרת היורוקאפ ואין סיבה שזה לא יקרה גם עכשיו. עדיף קהל גדול במחירים מנויים מוזלים מאשר מנויים יקרים וקרחות ביציעים. רוצים לראות כמה שיותר אדומים ביציע.
מקצועית, הפועל עשתה צעד חשוב בבניית הנוסף כאשר החתימה את שחקן העונה זאק הנקינס. הסנטר האתלטי אמנם לא היה הכי יציב בחלק האחרון של העונה, אבל הראה בכמה תצוגות אדירות איזה שחקן נהדר הוא. הנקינס, כמעט מיותר לציין, לא יכול לבד והוא יצטרך עזרה מתחת לסלים. עם כל הסימפטיה לאיתי שגב החביב, הוא לא מספיק איכותי כדי לתת גיבוי, ועל כן דז’יקיץ’ ויונתן אלון יצטרכו לחזק את העמדה הזאת עם גיבוי הולם בין אם זה יהיה שחקן זר או ישראלי (גבי צ’אצ’אשווילי?). כך או אחרת, הקיץ נפתח טוב, ואני סומך על הגנרל הסרבי שימשיך את אותו הקו מהשנה שעברה בבניית קבוצה טובה ומוצלחת ובעיקר – משודרגת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר