רמי מנדל ואלכסנדר דז'יקיץ' בארוחה בבלגרד (צילום: פרטי)
רמי מנדל ואלכסנדר דז'יקיץ' בארוחה בבלגרד (צילום: פרטי)

דעה | הארוחה שלי עם אלכסנדר דז'יקיץ'

בתחילת השבוע נפגשתי לארוחה בבלגרד עם לא אחר מאשר המאסטרו, מאמנה של הפועל ירושלים, אלכסנדר דז'יקיץ', איתו דיברתי על הנושאים הכי חמים ומעניינים שעל הפרק. הרשמים בתוך הטור

פורסם בתאריך: 24.6.23 04:13

השבוע נפגשתי עם הגנרל הסרבי, אלכסנדר דז'יקיץ', במסעדה סרבית בבלגרד לארוחת צהריים מיוחדת בה נפתח אלי ודיבר מסגור ליבו על הכול: החיים בישראל ובירושלים, האוהדים האדומים, הבעלים לשעבר אייל חומסקי, שאותו הוא אוהב, הכדורסל בישראל והכדורסלן הישראלי, על ההפסד בגמר בספרד בליגת האלופות וכמובן איך לא, על הסגל אותו הוא בונה לקראת השנה הבאה. היתה שיחה מרתקת ומעניינת מאוד עם איש נפלא ואחד מהמאמנים הטובים שהיו אי פעם למועדון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

לפחות כלפי חוץ, דז'יקיץ' מצטייר לרבים כקשוח, חמור סבר ולא מחייך, אך לא כך הם פני הדברים ומדובר באישיות יוצאת מן הכלל, פשוט אחלה בנאדם. הוא לבבי, סימפטי ומקצוען אמיתי. מדובר בבנאדם שיודע כל פרט בתחום הכדורסל ובכלל באופן כללי, אפילו על הפוליטיקה הישראלית. הוא בקיא בהכל. מבחינה מקצועית, אפשר להגיד שלפני שהוא מחתים שחקנים הוא אומר להם מראש את דרישותיו המקצועיות ואת סגנון המשחק שלו ורק אחר כך מתקבלת החלטה.
כשהראית לו את ה"פושים" שיצאו מאתרי הספורט הישראליים השונים על ההחתמה של ליוואי רנדולף ועל הסיכום המתקרב של גבי צ'אצ'אשווילי בזמן הארוחה, הוא חייך ואמר שהוא מעוניין להמשיך ולהשאיר את מרבית הסגל מהשנה שעברה לצד חיזוקים. הוא דיבר על החשיבות של ספידי סמית' שהוא השחקן שלו על המגרש והוא סומך עליו, כך שאפשר לצפות בקרוב לעוד החתמה. הוא מבין את הבחירה ביורוקאפ (באותה נקודת זמן בשיחה, שבינתיים ההחלטה שונתה לליגת האלופות), שהיא הדרך למטרה המרכזית שהינה היורליג. הוא דאג להסביר לי שהוא פחות אוהב את שיטת הנוק אאוט האכזרית במשחק אחד שיש משלב שמינית הגמר והיא מסוכנת וקשה, זאת לעומת השיטה בליגת האלופות או בפלייאוף בישראל ששם יש אפשרות לחזור לחיים גם אחרי הפסד, ולכן בניית הקבוצה תהיה שונה ואחרת עם פחות שינויים דרמטיים, אלא יותר חיזוק במקומות הנכונים. הוא מתכנן כמה הפתעות בבניית הסגל, אולי אפילו שחקן סרבי ברמה גבוהה והוא לגמרי מצפה בקוצר רוח לפתיחת האימונים ב-15.8.23. כמובן שאני לא יכול לספר את כל השיחה שהייתה בינינו והשארתי דברים ביני לבינו אצלי, אבל לפחות נתתי לכם הצצה קלה לתוך הראש של המאמן הטוב ביותר בישראל כיום.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר