אוהדי הפועל ירושלים צילום אורן בן חקון
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

דעה | להילחם בפוליטיזציה ביציע

יש להפסיק את הפוליטיקה שמנסה להשתחל אלינו ליציע האדום. לטעמי, זאת מגמה מסוכנת ושלילית שיכולה אך ורק להזיק לקבוצה גם יש לה כוונות טובות. אנחנו חברה מורכבת ויש להתחשב

פורסם בתאריך: 29.6.23 23:06

מאחר שהחתמת שחקנים חדשים מתנהלת בינתיים בעצלתיים, אז כמו כולם גם אנחנו מחכים לקבוצות הגדולות שיחליטו לגבי שחקנים שעשויים להיות מושאלים או משוחררים, וסביר כי חלק מהם ינחתו אצלנו.
עד אז אנצל את הטור כדי על מנת לנמק את חוות דעתי על הפוליטיקה שמנסה להשתחל אלינו ליציע האדום. לטעמי, זאת מגמה מסוכנת ושלילית שיכולה אך ורק להזיק לקבוצה. בניגוד לאוהדים אחרים, אין לי שום צורך לחנך את אוהדנו ולא להוכיח דבר לאף אוהד של קבוצה אחרת. אני שמח שיש אוהדים עם אג’נדות פוליטיות שמצאו בית באהדת הפועל, אבל אל להם לטעות – הם מיעוט קטן ביציע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

רובו המוחלט של האוהדים מעונין למצוא מפלט מהפוליטיקה בכדורגל ולא להוסיף אותה ליציע. מאז ומתמיד היו אצלנו אוהדים מכל הסוגים והמינים, ואין לנו שום רצון להפוך להיות קבוצת נישה פוליטית.
השימוש בדגלי הקבוצה בהפגנות פוליטיות הינו טעות וחוסר התחשבות בחברים ליציע שחושבים שונה. אותם אוהדים שעושים כך לא היו שמחים אם היו מגלים את דגלי הקבוצה בהפגנות הפוכות. ביציע כולנו אוהדים של קבוצה אחת, בחיינו הפרטיים אנחנו מורכבים מקבוצות ותתי קבוצות שונים.
אין צורך להטיף לעצמנו כמה שאנחנו לא גזעניים, כמו שלא צריך להסביר שהשמש תזרח בבוקר, יש דברים שטבועים בדי אן איי וזה אחד מהם. "חייה ותן לחיות" הוא משפט ידוע וזה המוטו שכל אוהד צריך לנסות לאהוד על פיו. המיאוס מהפוליטיקה רק הולך וגובר וחייבים להילחם בכל פוליטיזציה שמיעוט קטן מנסה לכפות על כולנו, גם אם זה מגיע מכוונה טובה.
בימים שאפילו כריזה תמימה בערבית מצטיירת כהכרזה פוליטית ומעוררת פילוג ומחאה, עדיף היה שלא היינו מתחילים בה מראש. לעונה הבאה הייתי מסתפק בכריזה בערבית רק במשחקים מול הקבוצות הערביות, מתוך הפגנת כבוד להן ולאוהדיהן. הכריזה בשאר המשחקים מיותרת כיוון שתמשיך לגרום למחאה שרק מעוררת אי שקט ביציע שגם כך אינו רגוע.
ניתן להבין גם את האוהדים שיחשבו שהפסקת הכריזה היא כניעה למיעוט קטן שהעניין מפריע לו. זה נושא קטן ומציק שמלמד עד כמה חייבים לגשת במשנה זהירות בכל נושא שלא קשור לכדורגל. יריבתנו העירונית היא זאת שצריכה להתמודד עם שאלות זהות וגזענות לא אנחנו. אנחנו נמשיך להיות בית לכולם, קבוצה שכיף להתגאות בה ללא צורך לגרום לחלק מאוהדנו לניתוק ומיאוס.
כל היופי בהפועל ירושלים שאפשר להיות שמאלני או ימני ולהרגיש ביציע בבית. כך היה בעבר וכך צריך להישאר תמיד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר