זיו אריה, אדליי אדאביו (צילומים: אורן בן חקון)
זיו אריה, אדליי אדאביו (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | ליטושים אחרונים

הליגה עוד לא החלה, אבל משחקי גביע הטוטו כן ונראה שלהפועל תהיה קבוצה מעניינת, אך עד לפתיחת העונה יש עוד מספר דברים הזקוקים לשיפור

פורסם בתאריך: 3.8.23 16:35

סוף סוף נגמרה הפגרה וחזרנו לדבר האמיתי.  לא שאפשר לקרוא לגביע הטוטו ״הדבר האמיתי״, אבל לפחות יכולנו להתרשם ממשחקי האימון שהתקיימו עד כה.
על פניו נראה שנתבסס, כרגיל, על שחקנים צעירים, חלקם מושאלים וחלקם שחקני בית אשר ירצו להוכיח כמובן שמקומם בליגת העל, בתקווה להתקדם לקבוצה גדולה עוד יותר.  האמת שקשה לשפוט לפי משחקי גביע הטוטו, והשנים קודמות הוכיחו לנו זאת, אבל בכל זאת אנסה לנתח: ניכרת טביעת אצבע מובהקת של מאמן כפי שאפשר לצפות מזיו אריה, שמתחיל את עונתו החמישית בהפועל, ואין ספק שהשחקנים יהיו מתורגלים וממושמעים.
בעיה שהפועל חייבת להיגמל ממנה היא החזרות הכדור לאדליי אחורנית, מה שמביא לאיבודי כדור מסוכנים שלו. זו אמנם שיטת המשחק של אריה, אך כיוון שכרגע היחיד שעושה תנועה לקבלת כדור הוא תומר אלטמן, אין למגנים שלנו לאן למסור והחזרת הכדור לאדליי היא האופציה היחידה שלהם, למעט לבעוט בסתמיות קדימה בתקווה ששחקן שלנו ישתלט על הכדור. ניכר מאוד שחסר שחקן כנף שיחליף את בדש, שהיה השחקן החשוב ביותר שלנו בעונה שעברה. אני יודע שנעשים מאמצים למצוא שחקן זר שימלא את המשבצת, וכולנו מאמינים ומקווים שהשחקן שיגיע יכנס לנעליו הגדולות של בדש.

 

צירוף קשר יצירתי יחד עם מתן חוזז בהרכב יכולים בהחלט לשפר את הנעת הכדור ולבטל את הצורך בהחזרת כדורים לאדליי.
מעבר לכך, לטעמי יש צורך לחזק גם את ההגנה, כלומר בבלם ברמה גבוהה. כרגע יש לנו את אונדז'יי באצ׳ו ועמית גלזר, אך לא בטוח שמחליפיהם באותה הרמה. אין הרבה בלמים ישראלים בכירים ובטוחני שאם יזדמן אחד שכזה לא נהסס.
עונה מעניינת ומרתקת צפויה לנו ואין ספק שהפועל ירושלים חזרה למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי. תקציב השחקנים שלנו הוא עדיין מהנמוכים בליגה וזאת למרות שיש לנו שלושה ספונסרים נדיבים. קפיצת הדרך הבאה תעשה רק כשאורי אלון יקבל את זכויות הניהול ואני מקווה שיעשה זאת לקראת העונה הבאה.
ישנם דיבורים רבים על הקטנת הליגה, וזה יגיע מתישהו. חשוב מאוד שנהיה מוכנים לקראת היום הזה כיוון שצמצום הליגה ישאיר רק את הקבוצות עם התקציבים הגבוהים בליגת העל. כדאי לזכור שיש לנו אוהד אמיתי בעל יכולות כלכליות שיכול לתת לנו את המשאבים הנחוצים להתמודדות ולרדיפה אחרי תארים שכרגע הם חלום רחוק. הבנתי שנעזרנו באלון על מנת לעבור את הבקרה התקציבית, ואני מקווה שזה סימן טוב לבאות. בינתיים נקווה לעונה מוצלחת שבה נמשיך להפתיע ולעבור את הציפיות הדי צנועות שלנו. המיקום הריאלי שלנו נע בין 8 ל-12, וכל מקום מעל זה יחשב עונה מוצלחת מאוד.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר