גל מקל ומתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי הפועל ירושלים)
גל מקל ומתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | הקונץ של אדלסון מיצה את עצמו

מסיבות העיתונאים של מתן אדלסון להבטיח כותרות כדי לייצר הד תקשורתי די מיצה את עצמו, בעיקר כי הכותרת מתדרדרות במידת העניין שלהם

פורסם בתאריך: 25.8.23 19:59

הגוועלד שנשמע מחלק מאוהדי הפועל בעקבות הצירוף של גל מקל להנהלה לא ברור לי. האיש לא כזה מכביסט ולעולם לא היה, הוא בכלל גדל בהפועל ת”א ואהד אותם כילד, ומהפעמים ששמעתי אותו מדבר בשנים האחרונות הוא מסתמן כבחור סבבה שמבין עניין. מקל בטוח לא מכביסט כמו הלפרין, שחובק על ידי הקהל של הפועל מהר וחזק מדי, למרות שלעולם לא הפנה עורף לבית הגידול שלו. זה נכון שמתסכל שמקל לא רצה לבוא להפועל בכמה הזדמנויות שבהן הציעו לו לבוא, אבל זה היה נסיבתי ולא כי יש לו משהו נגדנו.

הקונץ של מתן אדלסון להבטיח כותרות לפני כל מסיבת עיתונאים די מיצה את עצמו, בעיקר כי הכותרת מתדרדרות במידת העניין שלהם. ההחתמה של כריס ג’ונסון משום מקום הייתה בהחלט שוס, אבל צירוף של “נציג בעלים” להנהלה אמור להקים אותי מהכיסא? ברצינות? זה מזכיר קצת תוכן שווקי בעיתונים שמתחפש לכתבה. אני מאמין שגם בקבוצה מודעים לשחיקה של השיטה הזו ורומזים לבעלים להרגיע, כי בקצב הזה כמות הכתבים שתגיע למסיבות שלו תרד עם הזמן ואדלסון ילמד על בשרו מה זה הקיץ של אביה.
את ההחתמה של מקל צריך לבחן לדעתי דרך הפריזמה של העימות בעל הפוטנציאל הכי גדול להתלקחות בהפועל של העידן הנוכחי: אדלסון מול דז’יקיץ’. המאמן הוא הרי קונטרול פריק, בין אם מדובר בנעשה על המגרש או מחוץ לו, ואני מרשה לעצמי לנחש שכשאמרו לו שבחור שאפתן בן 24 קנה את הפועל, הוא לקח נשימה עמוקה.
המצב הזה שלהפועל יש בעל בית עם כסף בלתי מוגבל מאיים על דזיקיץ’ בשני אופנים: גם כי לאדלסון תהיה דעה שדזיקיץ’ יהיה חייב להתחשב בה בצורה כלשהי, וגם כי בקריירה שלו הסרבי הצליח בעיקר בקבוצות צנועות בלי הרבה ציפיות. הנרטיב האהוב על דזיקיץ’ הוא להפתיע את כולם, כמו בהפועל אשתקד, אבל הכסף של אדלסון כופה עליו לבוא כפייבוריט.
לאור כל זה, ובהתחשב בעובדה שאדלסון הפגין עד כה כבוד לפרסונה המקצועית של דזי’קיץ’, לא כפה עליו כוכבים שלא מתאימים לשיטה והסכים לשמור על הסגל של העונה שעברה פלוס חיזוקים, הצירוף של מקל עשוי להיראות כמו ניסיון של הבעלים להחזיק בהנהלה שגריר מטעמו שמחוייב קודם כל אליו. להנחית על דזיקיץ’ שחקן או החלטה כשאתה בחור מוכשר בן 24 בלי הרבה ניסיון בכדורסל זה דבר אחד, אבל לעשות את זה בגיבוי ודרך המילים של קפטן הנבחרת לשעבר ששיחק ב-NBA – זה כבר משהו אחר.
ואולי מחנות בהנהלה זה פשוט משהו בלתי נמנע, כמו במכבי? ואם אכן יגיע תרחיש של משבר חוקתי בין הבעלים למאמן, האם המנהל המקצועי, יונתן אלון, יילך עם הסמכות המקצועית העליונה או עם מי שמשלם לו את המשכורת?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר