זיו אריה (צילום אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום אורן בן חקון)

דעה | מי כאן המבוגר האחראי?

הפועל פתחה רע מאוד את העונה, במצב כזה חסר לי מבוגר אחראי שיקח אחריות וידע להרגיע. מה שבטוח, זיו אריה לא מסוגל לעשות את התפקיד

פורסם בתאריך: 5.10.23 15:00

אחרי פתיחת עונה רעה מאוד, לא שקט בהפועל ירושלים. באופן אישי מרגיש לי שחסר "מבוגר אחראי", אחד כזה שיוכל להחזיר מעט שקט, שפיות. אחד שיגיד שהכל יהיה בסדר, שזה רק מחזור חמישי, אבל גם שיהיה מספיק כנה להגיד – אין לנו תירוצים. מישהו שיסביר מראש מה קורה מחוץ למגרש, ומי נפצע ואיך, לפני שיוצאות שמועות לא מבוססות אצל האוהדים הלחוצים. מישהו רגוע ושליו שהאוהדים יאמינו לו. מה שבטוח, במקרה שלנו זה לא יכול להיות המאמן זיו אריה. הראיונות ההזויים שלו לאחר כל משחק רק תורמים לכאוס ולהרגשה שאנחנו תרנגולת שחוטה שמתרוצצת ערופת ראש.

אין שום הגיון לומר על משחק רע שהסתיים בתבוסה ש"היה משחק טוב". מוטב לומר ש"היינו רעים ונשתפר בעתיד", לזה אוהדים יכולים להתחבר ולהבין. כאמור, חסרה כנות ולא נסיונות מגוחכים של המאמן להוציא את עצמו ואת הקבוצה באור חיובי.
התחלנו רע מאוד את העונה ואין ויכוח על עובדה זאת. מה שמדאיג יותר הוא שנראה שהקבוצה שבעבר, תחת שרביטו של זיו אריה, נראתה תמיד מאומנת וממושמעת, איבדה את שני הדברים הללו.
אפשר לעבור תקופות חלשות וזה קרה בעבר ויקרה בעתיד לקבוצות כדורגל, אבל חייבים מנגד להיות אמיתיים. כרגע נראה שהסגל העונה חלש בהרבה מזה של העונה הקודמת. הגעגועים שכבר נשמעים לשחקן כמו הראל שלום מוכיחים זאת, שלא לדבר על גיא בדש או ג'ורדן בוטאקה, שנראים כמה רמות מעל מי שהובאו להחליפם. למעשה, למעט הבלם שחר פיבן, שגם לו היה משחק חלש מול באר שבע, נראה שנחלשנו ברוב העמדות והנורה שמהבהבת באדום בהוק ומסמלת את המצב העגום, הוא שגם עוגנים בטוחים כמן אילוז' יאו ואנדז'יי באצ׳ו לא מתקרבים לרמתם מהעונה שעברה.
התייחסות מיוחדת יש לתת לשוער אדליי. ברור לכולם שאף פעם הוא לא היה יציב, אך העונה החוסר יציבות הפכה לחוסר בטחון וטעויות מנטליות ומקצועיות קשות שעולות לנו בשערים ונקודות.
גם ההחלטה של אריה לחמם את השוער המחליף בדקה ה-30 של המשחק לא תרמה לביטחונו המעורער ממילא של השוער הניגרי.
למרות שזה נראה מתבקש, הייתי חושב פעמיים, אם להציב את נדיב זמיר הצעיר בשני המשחקים הקשים הקרובים נגד מכבי ת"א ובדרבי נגד בית"ר. החלטה חזו יכולה לרסק את שניהם. יש לקוות שאדליי יתאושש נגד מכבי ת"א וירים לעצמו את הביטחון החסר. אולי נרוויח אותו שוב לעתיד.
אנחנו האוהדים חייבים לזכור ולהפנים שזאת עונה ארוכה ואסור להיכנס לפאניקה מוקדמת. אני אוהב מאוד את העידוד והתמיכה בקבוצה ללא תנאי ובכל תוצאה, אך כמובן כל עוד נראה שהשחקנים לא מזלזלים בנו ובקבוצה. עד היום לא ראיתי בעיה במחויבות, אלא בעיה ביכולת ועוד מוקדם מכדי לקרוא לשינויים מרחיקי לכת בעמדות המקצועיות. אותו הצוות בדיוק הביא אותנו להישגים מדהימים בעונה שעברה ואסור לשכוח זאת. צריכים להיות סבלניים, הכל יכול עוד להשתנות לטובה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר