דניאל ודעי ז"ל (מימין לשמאל), רם שלום ז"ל, עידן דור ז"ל (צילומים: אלבום פרטי)
דניאל ודעי ז"ל (מימין לשמאל), רם שלום ז"ל, עידן דור ז"ל (צילומים: אלבום פרטי)

גדלו ביחד, שיחקו כדורגל ביחד, נרצחו ביחד: פרידה עצובה מדניאל, רם ועידן

דניאל ודעי, רם שלום ועידן דור שיחקו ביחד בקבוצת הנוער של הפועל בכדורגל. בשישי שעבר הם ירדו לדרום, לבילוי במסיבה, שהפכה למסיבת קטל, ונרצחו. החברים והמועדון נפרדים בכאב

פורסם בתאריך: 15.10.23 11:28

המתקפה הרצחנית של החמאס בשבת שעברה על הדרום גרמה לאסון כבד. למעלה מ-1,300 נרצחים ולוחמים שנהרגו בקרבות, אלפי פצועים וכ-130 חטופים. המראות מעוטף עזה – קשים. טבח של ממש בוצע על ידי המחבלים.

אחד המוקדים היותר גדולים של הטבח הזה היה במסיבה בסמוך לקיבוץ רעים – הנובה – כך היא נקראת. למעלה מ-3,000 איש ואישה היו במסיבה כשהחל מטח הטילים לעבר יישובי העוטף וישראל כולה. הם פעלו על פי ההוראות וההנחיות – ולא ידעו מה מצפה להם. זמן קצר לאחר מכן החלה המתקפה הרצחנית – עשרות, אולי מאות מחבלים, שארבו להם בצידי הדרכים. פוגעים בכל מי שרק אפשר, חוטפים, רוצחים.

אט-אט התגלו ממדי האסון והזוועה. כולם החלו להבין את השעה הקשה. עם כל יום שחולף – עוד ועוד שמעות עוברים מהטור הארוך של הנעדרים וכאלה שגורלם לא ידוע – לטור של הנרצחים, שרק הולך ומתארך.

בימים האחרונים נוספו לטור הזה שלושה חברים מירושלים והסביבה – דניאל ודעי ז"ל, עידן דור ז"ל ורם שלום ז"ל, הם שיחקו ביחד במחלקת הנוער של הפועל קטמון (לפני האיחוד עם הפועל ירושלים) – והם נרצחו ביחד עם מאות אחרים.

הראשון שגופתו נמצאה היה דניאל ודעי, בן 27 משכונת פת. בוגר תיכון קדמה. "דניאל ודעי שיחק במחלקת הנוער של הפועל קטמון ירושלים בשנים 2013-16", נמסר מהמועדון. "חבריו לקבוצה ואנשי המועדון יזכרו את שחקן הכנף המוכשר כבחור מלא בטוב, שהצחיק את החבר׳ה. דניאל נרצח במסיבה ברעים. יהי זכרו ברוך".

תומר, חברו של דניאל, נפרד ממנו בדף הפייסבוק בהודעה הרשמית של הקבוצה: "היה חבר טוב תמיד פירגן לכולם ותמיד היה עם חיוך על הפנים יהי זכרו ברוך". מאיר, אוהד אחר כתב בכאב, "הלב שורף איזה בחור נקטף", אוהד שלישי כתב, "אח יקר שלי השם ייקום דמך! תמיד נזכור וננציח את שמך".

 

 

 

מאמן קבוצת הנוער באותם ימים ניר רייכמן אומר ל"כל העיר": "דניאל הוא היה ילד מדהים, מאוד חיובי. זו אבידה מאוד מאוד גדולה. הוא מאוד אהב לצחוק, לעשות מעשה קונדס. חייך תמיד היה על פניו. ילד שכל החיים עוד היו לפניו ולא רק הוא, כל הנרצחים. זה בלתי נתפס".

"אי אפשר לתאר במילים את התחושות כאשר שמעתי על הירצחו של דניאל", ספד לו דייויד ברמן, שאימן אף הוא את ודעי ז"ל במחלקת הנוער האדומה. "זה עצוב וקשה. היה לו אופי מדהים, תמיד חיובי ומצחיק את החבר'ה. הוא מאוד אהב כדורגל, תמיד רצה להוכיח גם כשפחות שיחק ולא ויתר ועודד את חבריו. הוא נשמה טובה, שדאג להרים את חבריו. היה שחקן כנף עם רגל שמאל, שליטה טובה בכדור, מאוד טכני. היה מאוד אהוב".
בסוף השבוע החולף התברר כי גם רם שלום ועידן דור נרצחו. הם היו חברי ילדות, גדלו ביחד והתגוררו בגבעת זאב. בני 25 – שבמותם, כמו בחייהם, לא נפרדו.

רייכמן שאימן את השניים אמר: "שניהם עלו איתנו ליגה ביחד עם דניאל. עידן ורם הם חברי ילדות, בחורים נהדרים, מאוד ממושמעים. היה לי כיף לאמן אותה וזו היתה תקופה מדהימה. פשוט כואב לשמוע על הסיפורים".

ברמן הוסיף: "רם היה שחקן קשוח מאוד, קשר אחורי, מלא שמחת חיים, אחד שאפשר לצאת איתו למלחמה. היה מגן על כולם, מגונן על שחקנים. עידן היה בחור יפה טוהר, ילד טוב, פייטר, צנוע, אבל תחרותי מאוד, לא אהב שהוא לא משחק. זה כל כך עצוב שאנחנו מדברים עליהם בנסיבות כאלה. קשה לשמוע על זה, העצב הוא גדול וזה נוגע בכל אחד. אני מקווה שלא נדע עוד ימים כאלה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר