ספידי סמית' (צילום: באדיבות הפועל ירושלים, האפליקציה הרשמית)
ספידי סמית' (צילום: באדיבות הפועל ירושלים, האפליקציה הרשמית)

דעה | בעל הבית של הפועל

קצת אסקפיזם: היום, 22:00, תתארח הפועל בליסבון אצל בנפיקה במשחק השני במסגרת ליגת האלופות והיא תקווה שספידי סמית' שהוכיח שהוא המנהיג הדרוש לאדומים, יוביל אותה לנצחון נוסף

פורסם בתאריך: 8.11.23 12:40

"אני טוב לפחות כמו לורנזו וג'ייקובן בראון, ואוכיח זאת"  – כך התבטא ספידי סמית' בראיון שנוי במחלוקת, בתחילת השנה שעברה. ראיון שרבים מאוהדי הפועל ירושלים ראו אותו כיהיר ומנותק, כשהשווה את עצמו לשני שחקנים מעולים, ובמיוחד לאור יכולת בינונית שהציג באותה תקופה. עוד לפני כן, הצהיר בהפנינג פתיחת העונה ההיא – "אני המנהיג של הקבוצה".

איך זה התבטא ביכולת הקבוצה באותה התקופה? לא משהו. הקבוצה לא התחברה, נראתה רע והפסידה כמעט את כל משחקי פתיחת העונה. הכעס על הריאיון "חסר המודעות" של הרכז האמריקאי רק התגבר.

למרות הכל, אלכסנדר דז'יקיץ' המשיך להאמין בו. בהמשך, עם הרבה עבודה קשה, הקבוצה התחברה, שיחקה הגנת ברזל וניצחה משחקים חשובים. אבל שחקן אחד המשיך להישאר שנוי במחלוקת – ספידי סמית'. רבים מאוהדי הקבוצה לא התחברו לסגנון המשחק של הרכז, ובקרב קהילת האוהדים דובר לא אחת על "העלאתו על המטוס הקרוב".

אבל ככל שהעונה התקדמה, הרבה בזכות האשראי הבלתי נגמר שקיבל מהמאמן, סמית' התחיל להציג מספרים נאים ושיתוף פעולה נהדר עם חבריו לקבוצה, אך עדיין, לא היה יציב, ונשאר מבחינת האוהדים "על הגריל".

ואז, הגיע הקרב על גביע המדינה. הפועל, בניצוחו של סמית', הציגה כדורסל מדהים, זכתה בתואר והרכז קח הביתה את ה-MVP אחרי תצוגה התקפית, ולא פחות חשוב מכך הגנתית, כששיתק כמעט לגמרי את לורנזו בראון, כוכב מכבי ת"א, ואחד הרכזים הטובים באירופה.

 

 

משם המשיך לתקופה נפלאה בליגת האלופות ובליגה המקומית, שם הציג יכולת התקפית מופלאה, קור רוח יוצא דופן וסלי קלאץ' מרהיבים. מעמדו מעולם לא היה יציב כל כך, כל התלונות על סגנון המשחק של סמית' – נעלמו כלא היו. הקבוצה בניצוחו עלתה לפיינל פור היסטורי ב-BCL והציגה יכולת שיא לקראת המשך דרכה בליגה.

אך דווקא שם, בפיינל פור של ליגת האלופות במלאגה, כשהוא נהנה מאהבת הקהל – הוא פשוט אכזב. הוא שיחק רע, מבולגן ולא קלע. משם זה המשיך גם לפלייאוף הליגה שנגמר כזכור בתחושה חמוצה.

בקרב האוהדים זה יצר התלבטות לגבי מקומו בעונה הבאה. רבים מהאוהדים חשבו שלהפועל ירושלים "מגיע טוב יותר", וודאי לאור התקציב שגדל, וקיוו שסמית׳ לא ימשיך. אך דז'יקיץ' כנראה חשב אחרת, נתן בו אמון מוחלט וביקש להאריך לו את החוזה.

עונה חדשה נפתחה, מלאה בסימני שאלה בעקבות המלחמה. לא ברור עדיין אם הליגה המקומית תפתח, ונכון להיום ניתן יהיה לראות את הקבוצה משחקת רק בליגת האלופות. מצפייה במשחקי ההכנה וגביע ווינר אפשר להגיד בינתיים שסמית׳ "סתם פיות" להרבה מאוד אוהדים ביקורתיים. מתחילת העונה, ספידי הוא המנוע של הפועל, עושה הכל נכון, והתלות בו היא גדולה. הרכז, מציג מתחילת העונה מספרים נהדרים של 17 נק' ו-4.5 אסיסטים בממוצע למשחק עם אחוזים נהדרים מכל הטווחים. כשבמשחק האחרון מול גלאטסראיי הראה יכולת שיא, קור רוח וסל קלאץ' בלתי נשכח.

ספידי סמית', למרות כל הביקורות שהיו ויהיו עליו, ממשיך לספק את הסחורה, ולנהל את המשחק בצורה נפלאה ושקטה. זה מבחינתי המנהיג שהיה דרוש להפועל ירושלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר