הרש גולדברג פולין (מימין), סמ"ר ענר שפירא ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה, דובר צה"ל)
הרש גולדברג פולין (מימין), סמ"ר ענר שפירא ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה, דובר צה"ל)

דעה | החזרה לשגרה חשובה

מחכים להם, זוכרים אותם – המלחמה מעמידה את החיים בפרופורציה, ויחד עם זאת – עצם הניסיון לשגרה חשוב מאין כמוהו | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.11.23 03:36

כמעט שישה שבועות. זהו פרק הזמן שחלף בין העולם שהיה לעולם שהיום. כשישה שבועות ודומה שדבר לא נותר כשהיה. מיד לאחר אותה שבת נוראה של ה-7/10, היתה הפועל צפויה לשחק מול מכבי תל אביב בטדי, אירוע שנראה כיום כה מרוחק ובלתי שייך.

טיבן של מלחמות שהן מעמידות בפרופורציה את חיינו על כלל ההיבטים שלהם. הכדורגל נראה כעת כמו חלום רחוק, כמעט נשכח לנוכח המחדלים הבלתי נתפסים והפקרת חייהם של תושבי חבל ארץ שלם, אזרחים ישראלים שחייהם הופקרו על ידי הנהגה חסרת אחריות. מעבר לאסון הלאומי דומה כי המלחמה נגעה באופן ישיר וכואב בירושלים בכלל ובקהילה האדומה בעירנו בפרט. אין כמעט יום בו אנו לא מתבשרים על חלל נוסף מקרב לוחמינו שהיה בן העיר והמאכלת מגיעה לכל שכונות העיר על כל מגזריה.

אריאל רייך, רועי דאוי וענר שפירא זיכרונם לברכה השתייכו לקהילה האדומה בעיר ומותם שבר את ליבנו. רבים מאוהדי הקבוצה הן בכדורגל והן בכדורסל השתתפו בטקסי הלוויותיהם כאות לקהילתיות האדומה המלוכדת. בשבי בעזה מוחזקים גם עתה אוהדי הקבוצה הירש גולדברג-פולין ואופיר אנגל, אשר יחד עם יתר החטופים מצויים בליבנו, ואוהדי הקבוצה השתתפו במחווה מרגשת בצעדת משפחות החטופים עם שלטים המזכירים אותם יחד עם דגלי הקבוצה.

מכל מקום, ההחלטה על החזרת ליגת הכדורגל לפעילות לא היתה נקיה מספקות ולבטים. הליגה תחזור ללא קהל ובכך נפגע כמובן חלק משמעותי מתכלית המשחק. אמנם כפי שנכתב על החומה באצטדיון סטמפורד ברידג' בלונדון "אין כדורגל ללא קהל", אולם ישנה חשיבות לעצם הניסיון לחזור לשגרה.

 

בלונדון תחת הבליץ של גרמניה התנהלו משחקי כדורגל לאחר הפסקה של כחודש ימים בלבד, כאשר הבריטים נאמנים לסיסמתם "KEEP CALM AND CARRY ON" הבינו כי יש משמעות רבה לשגרה. אמנם, ישנן מספר קבוצות שהתנגדו לחידוש הליגה אולם מעבר לרצון לשוב לשגרה, ישנו חשש מאובדן הכנסות שישפיע על הקבוצות. גם שאלת חוזיהם שחקנים זרים, שהיו יכולים לדרוש לעזוב היתה ברקע ההחלטה.

בגזרה המקצועית ובאופן כמעט סמלי משחקה הראשון של הפועל צפוי להיות משחק דרבי מול היריבה העירונית. יריבות זו מקבלת כיום פרופורציות אחרות מן הסתם, וללא קהל מובן כי נלקח חלק משמעותי מהטעם במשחק. בבית"ר נראה כי כל השחקנים הזרים שבו לפעילות ואילו בהפועל יעדר ככל הנראה החלוץ ההולנדי דוין, אשר בשלב זה אינו חוזר לישראל. התקפת הקבוצה ללא דוין נראית חיוורת עוד יותר מכפי שהיתה, ולמעשה לקבוצה אין חלוץ מספר 9 טבעי. איתי זדה ודון סדריק יצטרכו לנסות ולחפות על חסרונו של ההולנדי, וההחלטה לשחרר את בן אז'ובל מבלי להביא חלוץ מחליף נראית כעת שגויה, אם כי מובן כי לא ניתן היה לצפות את הנסיבות אליהן נקלענו.

מנגד, קשה להגזים בחשיבות ההודעה על חזרתו של נועם מלמוד לפעילות מקצועית שהפתיעה מאוד את אוהדי הקבוצה. מדובר בבשורה משמחת הן מקצועית והן מבחינת חשיבות שחקן בית דוגמת מלמוד לקבוצה אשר טיפוח שחקני בית הינה הדרך היחידה לצמיחתה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר