אוהדי הפועל, אורי אלון (צילומים: אורן בן חקון, תמונת פרופיל פייסבוק)
אוהדי הפועל, אורי אלון (צילומים: אורן בן חקון, תמונת פרופיל פייסבוק)

דעה | בגלל הניצחון – אורי אלון

במצב הפיננסי המוגבל של האדומים, לפעמים נראה קבוצה מצליחה יותר כמו בעונה שעברה ופחות כמו השנה. כדי שזה ישתנה, היא צריכה לעבור לניהול של אורי אלון שיכול לגרום ליצבות לאורך זמן

פורסם בתאריך: 21.12.23 12:39

את אנחת הרווחה שנשמעה מאצטדיון טדי לאחר הניצחון הראשון של הפועל ירושלים העונה ביום שלישי האחרון, היה ניתן לשמוע עד מיאמי. סוף-סוף הגיע הניצחון המיוחל והמוצדק בהרכב טלאים צעיר המבוסס על שחקני בית, שהשיג שלוש נקודות חשובות. אמנם במשחק לא גדול, אבל גם לא רע. ברכות מיוחדות לצוות המקצועי והניהולי, שספגו ביקורות רבות על בניית הקבוצה והדרכתה וזכה לקצת נחת אחרי משחקים בהם היה חסר לנו הגרוש ללירה.
אינני רוצה לדמיין את רכבת השדים שהיתה מתגברת במקרה של תיקו או הפסד. אין כמובן שום הבטחה שלא נחזור להפסיד, בטח כשאנחנו עדיין מקום אחרון, אך פתאום ישנה תקווה ואפשר בהחלט לפנטז על "עליה על דרך המלך", שתשאיר אותנו בליגה. חייבים לזכור ולהבין שקבוצה כמו שלנו תמשיך להתנדנד בן תחתית למרכז, ולכל היותר שולי צמרת, כל זמן שהמודל הניהולי שלנו לא ישתנה.

מבחינה סטטיסטית, שתי קבוצות משש הקבוצות בעלות התקציב הנמוך בליגה, יורדות ליגה. במודל שלנו נהיה תמיד בן שש הקבוצות הללו, ולכן ברוב העונות נילחם להישרדות כאשר חייבים להביא בחשבון שלא תמיד נצליח. גם מי שנהנה משחקני הבית המוכשרים שלנו, חייב להבין שאף שחקן מוכשר לא יישאר אחרי עונה טובה שלו ושלנו, בדיוק כפי שקרה בעונה שעברה. הפרדוקס העצוב הוא שלאחר עונה טובה תמיד נאלץ להיפרד מטובי שחקנינו והדרך היחידה שנהנה מהם לאורך זמן היא דווקא בעונות חלשות ומורטות עצבים. אני מקווה שקיבלנו כולנו שיעור מסוים בענווה וצניעות בסדרת המשחקים שהיו לנו עד המשחק מול חדרה. זאת המציאות והאוהדים צריכים להבין שאלה הם סדרי הגודל שלנו ותקופות כאלו יחזרו וישנו, כאשר לעיתים רחוקות נפתיע את עצמנו ואת כולם לטובה.
אין בכוונתי להוריד מההצלחה של קבוצת האוהדים שלנו, שהיא הצלחה מעוררת כבוד ובלתי ניתנת לערעור. יחד עם זאת אני מנצל הזדמנות זאת וקורא שוב לאורי אלון, לחזור ולהרהר באפשרות של לקיחת הקבוצה תחת ניהולו. אין לי ספק שרוב מוחלט של האוהדים מקווים ומייחלים לכך. יחד איתו ועם שאר הספונסרים – לארי טננבאום וג׳ואל גרינברג, השמיים הם הגבול.
ייתכן ודווקא ההצלחה הלא צפויה של העונה שעברה גרמה לחלק מהאוהדים לחשוב שאפשר להישאר עניים ועדין להצליח מקצועית, ופחות להתלהב מניהול של איש עסקים שמוכן להשקיע סכומים גדולים.
ייתכן ושיח האוהדים הרתיע את אלון. אני קורא לו להאיץ את המשא ומתן עם קברניטי הקבוצה תוך ידיעה שזה הדבר הנכון לעשות. זה הזמן לנסות ולשבור עוד תקרות זכוכית. ההבדל בין חלון העברות בינואר בלי כסף גדול לבין זה עם אדם שמוכן לפתוח את הכיסים, יכול להיות ההבדל בין ירידת ליגה עצובה לבין התאוששות והכנה לעונות קרובות מרגשות ומוצלחות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר