זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | טיפת מזל

מאמן הפועל ירושלים לא אוהב לדבר על מזל, אבל טוב שבמשחק מול ריינה היה לאדומים מעט מזל, כי ניהול המשחק והחילופים לא היו עושים את העבודה | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.12.23 14:17

הנה חדשה מרעישה בנוגע להפועל ירושלים: המאמן זיו אריה החליט לנסות לתת תשובות ענייניות ולא להתנגח במראיינת בסיום התיקו 1:1 מול בני ריינה. אלא שהעובדה שלא תקף – לא במשחק ולא בראיון – ממש לא אומרת שמענה ענייני אכן ניתן.

הדבר הראשון שמצא לנכון מאמן הפועל להגיד בשידור רגע אחרי שחילץ נקודה, היה שאינו אוהב לדבר על מזל. וזה ממש משעשע, כי מזל זה הדבר היחיד שהיה להפועל אמש (מוצ"ש), ואותו היא יכולה לקחת מהמשחק הזה. יותר מזה, להגיד שבחצי השני הפועל לחצה גבוה, כשעובדתית גד עמוס השתעמם כל כך במשך 85 דקות, עד שחלם ופספס את הכדור של כרם זועבי, זה פשוט לעג לרש.

ככה זה כשגם אחרי ניצחון מול חדרה ומגרש ספוג מים שאיזן מעט את יחסי הכוחות מול קבוצה טכנית בהרבה, המטרה היתה שוב לחלץ נקודה עם שלושה קשרים אחוריים בהרכב וללא חלוץ נוסף.

ניהול המשחק, כרגיל, גבל בשערורייה, עד כדי כך שהפרשן גיא לוי ניסה בכל כוחו להסביר פעם אחר פעם את השינוי במערך של הפועל אחרי עוד חילוף הזוי, אבל בסופו של דבר נכנע ושח כי "החלק קדמי פשוט זז איך שבא לו". את המחדלים בהגנה הגדיר כ"טעויות בסיסיות שמתאימות למשחק בליגת ילדים". לא נגענו.

 

 

 

אפשר להבין את אריה שחשש מצהוב שני של ליאור קאסה, שהיה הבולט במגרש עד שהוחלף. מנגד, קשה להבין את החוסר באינטליגנציה רגשית כלפי כישרון בן 18, שבניגוד לחבריו גילה סוף סוף אגרסיביות מתבקשת. מה היה קורה לו קרא אליו אריה את הקשר לאחר אותו תיקול, מרגיע אותו ומבצע את השינוי בהפסקה? נראה שהשחצנות לא מאפשרת. מי שנודע כמעכב חילופים סדרתי, חרג הפעם ממנהגו והעיף את המצטיין שלו אל הספסל עוד לפני הדקה ה-40. כמה זה יתרום לביטחון של קאסה? תשובות מול הפועל תל אביב בשלישי, אם יזכה לשחק כמובן.

החילופים שלאחר מכן כבר היו קומדיה של טעויות שבלבלה אפילו את אנשי הטלוויזיה. מאופק ביטון היצירתי שפינה מקום לתומר אלטמן הפושר, התעוזה לשחק מספר דקות ללא מגן שמאלי וכמובן כניסתם המאוחרת מדי של זועבי ומתן חוזז, זאת כאשר ההולנדי יילה דוין ממשיך לטייל על המגרש ונוגע בכדור אפילו פחות מקודמיו הכושלים בתפקיד – צמד הוויליאמים אגאדה את טוגי.

מי שראויים למחמאות הם אדבאיו אדליי, שמגלה יציבות מאז שב אל בין הקורות, וכמובן זועבי בן ה-17, לו מגיע שאפו ענק על שער בכורה בליגת העל, וכמה חבל שלא קנה את עולמו בתוספת הזמן והשלים מהפך. ספק רב אם זה יספיק למאמנו כדי להבין שעליו לפתוח בהרכב במשחק הבא.
למרות האשליה האופטית וצמצום הפער בתחתית, הניסויים ההזויים של אריה לא יחזיקו מעמד לאורך זמן והפועל חייבת שינוי מיידי על הקווים אם ברצונה לשרוד בליגת העל.

מה שכן, סוף סוף הצליחו בהפועל לפצח את נושא כיבוש השערים: כשאין בכלל בעיטות לשער ואתה מעוניין להבקיע – מוטב שתגביה. העיקר לא לדבר על המזל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר