אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

דעה | 15 דקות של שכרון חושים

תצוגת הכדורגל של הפועל ברבע השעה הראשונה של המשחק נגד הפועל תל אביב היתה מענגת, וגם ניהול המשחק המרגיז של זיו אריה לא הצליח הפעם להרוס. טוב, אתם יודעים, הגול של סדריק דון אי שם בתוספת הזמן עשה את כל ההבדל | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.12.23 14:26

נפתח בחידה שכלל לא בטוח שגם כותב שורות אלה יכול לענות עליה אינסטינקטיבית: מי הקבוצה שעלתה לכר הדשא בטדי ברבע השעה הראשונה והעלימה משם את כמויות המומנטום הנדיבות של הפועל תל אביב? האם זו אותה אחת שעלתה עם לא פחות מארבעה (באמת) קשרים דפנסיביים ומבט על דף ההרכב העלה בעיקר ייאוש ותהיות עצובות בסגנון 'כמה ייגמר?'.

לאחר שפשוף עיניים מתמיד, ותשובה חיובית בפעם המי יודע כמה לחבר שישב לצדי ביציע, ששאל שוב ושוב אם אני בטוח שהמארחת במקום האחרון, הלב התמלא גאווה: מדובר בהפועל ירושלים. אין טוב ממראה עיניים כדי לתאר הזדמנויות ענק של המגנים עומר אגבדיש, שרק בנס לא חתם את שמו בחלוף 10 שניות על אחד השערים המהירים בתולדות המשחק – ומקסים גרצ'קין, שסחט הצלה מאמיליוס זובאס כשהשעון סגר בקושי 2:30 דקות.

הבליץ נמשך לתדהמתם של יושבי היציע, בראשות האדריכל אור רויזמן שלא הפסיק ללהטט ולסכן מאגף שמאל. טירוף החושים הגיע לשיאו כשלמעלה מ-1,200 איש שאגו משמחה למראה שער הבכורה בליגת העל של איינאו פרדה. מרחב המחייה שקיבל ברחבת היריב אפשר לו לעצור בימין את הקרן של אופק ביטון, ולסיים בפס אלגנטי ומדויק בשמאל כמו חלוץ גדול. היינו כחולמים. שאפו ענק לקואץ' זיו אריה על 15 דקות מהסרטים, בלי טיפה של ציניות.

אלא שאז הגיעה המחצית השנייה, שהיתה מוכרת יותר לאוהדים המסורים. ליאור קאסה שספג צהוב, נענש פעם נוספת בחילוף לא מחייב, ולכארם זועבי, שהציל להפועל נקודה שלא הגיעה לה בשבת האחרונה, לא נמצא מקום גם במסגרת חילוף משולש ולא אופייני בחלק הקדמי.

 

 

נכון שכדורגל בנוי על טעויות, אבל אין שום סיבה לחלק מתנות. גם כשנשרק לחובתה כדור חופשי כ-30 מ' מהשער, כזה שלא מצריך חומה מעובה של 5-4 שחקנים, יכולים לכל הפחות שניים מהם להתמקם במרחק המחייב לפני הכדור, ולא לפתוח מסדרון בהזמנה עבור עומרי אלטמן, כשגם אדבאיו אדליי הגיב מאוחר ולא נקי מאשמה.

מלבד אותה מתנה מיותרת וסופר מעצבנת, ראוי אדליי לכל המחמאות עם שורה של הצלות נפלאות, כולל יציאה מתוזמנת לרגליו של אלטמן ומניעת מהפך שהיה סותם את הגולל על סיכוייה של הפועל לחזור.

מילה טובה נוספת למאמן הפועל מגיעה על ההתנהלות בכל הנוגע לכובש שער הניצחון היקר, סדריק דון. לאחר מספר משחקים מאכזבים הוא ירד בצדק לספסל, כדי לעלות ממנו כאילו נורה מלוע של תותח. רק כדורגלן חכם מסוגו יכול היה לשלוח כדור שטוח ומדויק לפינה בין פקעת שחקנים במאני טיים, ממצב בו רוב השחקנים משחררים בומבה לשחקים. רק נזכיר שאת הטכניקה והתחכום זכינו לראות כבר בעונה שעברה עם שער בלתי נשכח ממחצית המגרש מול נתניה. Welcome back.

ואי אפשר בלי התייחסות למתן חוזז, שהצטיין אמש בסטנגה. בהפועל חייבים לתת לו יותר דקות להשיב לו את הביטחון שאבד. עם קמצוץ ממנו, הוא מסיים אמש עם צמד בקלות ומעניק זריקת הרגעה ליושבי היציע עוד לפני תוספת הזמן.

אז לא רק שהפועל כבר לא סוחבת את כל הליגה על הגב, היא זינקה אמש, לפחות זמנית, מעל הקו האדום. מדהים כמה אוויר בריאות ונסיעה מלווה בצהלות שמחה בדרך הביתה יש בנתון הזה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר