מתן חוזז (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
מתן חוזז (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | עם הפנים לגביע

הניצחונות הדרמטיים והווינריות המופגנת במשחקים האחרונים מתאימים ממש למפעל הגביע ולכן יש לדרוש כי הקבוצה תציב את גביע המדינה כמטרה

פורסם בתאריך: 15.2.24 15:46

כיצד ניתן להגדיר הגמוניה עירונית? דומה שמדובר במונח חמקמק שאין לו הגדרה ואף לא מאפיינים ברורים. קשה להגדיר הגמוניה, אבל קל להרגיש בה. היא לאו דווקא מוגדרת על פי מיקום בטבלה ואף לא בהכרח על פי ניצחון בדרבי עירוני, ודומה כי ההגדרה הקרובה ביותר למציאות היא השאלה מי הקבוצה אשר הינה שיחת היום בעיר. ובכן, אם זהו המבחן הרי שעינינו חוזות בהגמוניה בתזוזה. בכל מקום בעיר דיברו השבוע על הפועל, לאחר הניצחון הדרמטי בדרבי ובזה שהיה דרמטי לא פחות מול הפועל חיפה בחוץ.
בעוד שהפועל הפכה לשיחת היום במשרדים, במקומות העבודה ובבתי הקפה – בכולם נפקד מקומה של היריבה העירונית. ולא בכדי.
האוהדים האדומים היו כחולמים. אמנם, התדמית ההיסטורית הלוזרית של הפועל נוצרה במידה רבה שלא בצדק. רבים זוכרים את טראומת מכבי שעריים בעונת 1987 אבל פחות זוכרים את העונה שבאה בעקבותיה בה סיימה הקבוצה במקום הראשון עם כדורגל מלהיב ואלפים ביציעים. אולם אין לכחד ויש לומר ביושר כי פעמים רבות הקבוצה אכן בעטה בדלי והחמיצה הזדמנויות להצלחה.

ובכן, עושה רושם שלא עוד. מקבוצה עקשנית שלא נשברת ונותנת פייט של ממש בכל משחק, התפתחה הקבוצה לווינרית מובהקת המכריעה משחקים דרמטיים בדקות הסיום ועל כך יש לתת את הקרדיט לצוות המקצועי בראשות זיו אריה. עצם העובדה כי שיח אוהדים בסיום המשחק עסק בשאלה איזה ניצחון היה גדול יותר – משחק הדרבי או משחק החוץ בחיפה – היא-היא המלמדת עד כמה גדול ההישג. לכך יש להוסיף את החומר האנושי המיוחד ממנו עשויה הקבוצה, בדמות שחקנים המזוהים באופן העמוק ביותר עם המועדון. די לצפות בחגיגות השחקנים לאחר ניצחונות על מנת להבין את מידת ההזדהות שלהם עם המועדון.
במישור המקצועי בלטו במשחקים האחרונים מספר שחקנים ובהם השוער אדבאיו אדליי, אשר דומה כי טועה הרבה פחות מבעבר, ועל אף שהיתה לו מידה מסוימת של אשמה בשער השני בחיפה, הרי שהוא אחד משוערי הקו הטובים בליגה. מתן חוזז הוא ווינר אמיתי שעוד יתרום רבות ונראה שנכנס לעניינים, אופק ביטון נהדר כרגיל וראוי לציון מכולם לטעמי הוא דון סדריק, שהפך לבורג מרכזי בקבוצה, שחקן עם כדורגל נהדר, שליטה אבסולוטית בכדור ומעל כל אלה, לחימה בלתי מתפשרת. תענוג לראות שחקן שגם אם מאבד כדור עושה הכול על מנת לזכות בו מחדש. יש לקוות שיעלם מתחת לרדאר של הקבוצות הגדולות. בכלל, על אף שנראה כי הקבוצה התגברה על מכירתו של ליאור קאסה, יש לקוות כי הפועל לא תהפוך חלילה לבית"ר טוברוק המודרנית אשר כוכביה הצעירים נמכרים מיד כשמגיחים מאלמוניותם. יש לקוות שהמקרים הנכונים ידע המועדון לעמוד על זכותו ליהנות מפירות השקעתו לפני שימכרו לקבוצות גדולות.
עתה יש ללכת בכל הכוח על גביע המדינה העונה. הניצחונות הדרמטיים והווינריות המופגנת ממש מתאימים למפעל זה, ויש לדרוש כי הקבוצה תציב את הגביע כמטרה. לא עוד הרכבים משונים ולא עוד הבטחות לשוערים מחליפים לזמן משחק על חשבון גביע המדינה. זו נראית כמו עונה בה אפשר להגיע להישג דרמטי ויש לקוות כי למשחקי הגביע תעלה הקבוצה בהרכבה החזק ביותר.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר