זיו אריה, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)
זיו אריה, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | ניסים הם לא שיטת עבודה

משחק רביעי ברציפות שהפועל סופגת ראשונה ולא מפסידה. יכול להיות שזיו אריה מאמין שזה יכול לעבוד בכל משחק? | טור דעה

פורסם בתאריך: 25.2.24 18:58

החדשות הטובות: הפועל ירושלים חזרה מפיגור בפעם הרביעית ברציפות ולא הפסידה. החדשות הרעות: ובכן, כל השאר.

אין מכעיס ומביך מלהתכונן שבוע שלם לקרב תחתית מול יריבה ישירה במאבק נגד הירידה, כולל פיזור סיסמאות אופטימיות והבטחות במסיבת העיתונאים, ו-70 שניות לתוך המשחק לבעוט אותן בוולה לפח. לא ייתכן שבעיטה סתמית מעיגול האמצע תמצא את דוניו עם הכדור ועם עצמו מול השער, וארבעה שחקני הגנה ילוו אותו במבט נוגה בזמן שהוא מבקיע בעיניים עצומות. למה התכוננתם הפועל, אם לא בדיוק לזה?

למזלה של הפועל, השופט החלש אוהד אסולין וצוות ה-VAR שלו נחלץ לסייע לה עם פנדל בינוני מינוס, שספק רב אם היה נשרק במקום אחר. נו, לפעמים יש גם יתרונות בשופטים לא מנוסים שמשובצים למטרות גילוח. מצד שני, כשמיסטר ממאדו בועט בצורה מכוערת באור רויזמן בלי כדור וחייב לעוף למקלחת מוקדמת, המהלך מסתיים בצהוב הדדי. הכל מתאזן.

20 הדקות הראשונות נתנו תחושה איומה שהקבוצה של זיו אריה הגיעה להתמודד מול מנצ'סטר חדרה, עם כמות הזדמנויות מקומיות שמספיקה לעונה שלמה לעומת מתן חוזז אחד שדייק מהנקודה הלבנה. רק בנס זה לא הסתיים עם שלוש חתיכות ברשת של אדבאיו אדליי, שלקראת הסיום חייב היה להוסיף שטות רגלית תורנית, שהפעם הסתיימה רק בקרן לא מנוצלת.

 

 

למעט אילוז' יאהו בהופעה טובה ופעולות שקטות ומדויקות פלוס סחיטת הפנדל, ההגנה של הפועל היתה פשוט מחרידה. במיוחד אמורים הדברים לגבי עמית גלזר, שלא ברור אם התרגש מהמפגש מול אחיו התאום, אבל היה רחוק מלהזכיר את ההופעה היציבה מול אשדוד. גם עומר אגבדיש שב לסורו עם שרשרת טעויות מרתיחה, וכרגיל אצל אריה – שחקן שמפגין משחק משובח סופו לפגוש את הספסל במשחק העוקב. אחרי הדרבי היה זה עידן דהן, הפעם הגיע תורו של אופק נדיר.

ומה עשה המאמן עם המחצית הראשונה העלובה שרק בנס לא הסתיימה במפח נפש? הכניס את תומר אלטמן על חשבון סדריק דון. במילים אחרות: לא מעניין אותי שהזעתי הרבה יותר מאוהד לויטה, התיקו הזה נפלא עבורי. קווין סוני, שביום טוב יכול לעשות דריבל נחמד באגף שמסתיים בהגבהה לא מדויקת במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב באיבוד כדור או לחלופין באומדן לא נכון של קו האורך, ממשיך לקבל אשראי מוגזם בעמדה שממילא זרה לו.

אז הפועל יצרה פה ושם שברי הזדמנויות, אבל לכישרון של אור רויזמן, שלא לדבר על אופציות התקפיות סטייל קאפיטה וכארם זועבי, יכלו אוהדי ההפועל להיחשף מעט מדי ומאוחר מדי, כרגיל. יכול להיות שזיו חושב לתומו שהניסים שקרו בדרבי ובסמי עופר יכולים להפוך אצל הפועל לשיטה, אבל זה לא תופס אפילו בתור דאחקה על בירה בברווזיה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר