זאק הנקינס (צילום: הפועל ירושלים - האפליקציה הרשמית)
זאק הנקינס (צילום: הפועל ירושלים - האפליקציה הרשמית)

דעה | לא אמר את המילה האחרונה

בעונה החולפת זאק הנקינס היה אחד המצטיינים בשורות האדומים ואילו השנה הוא חווה ירידה משמעותית במספרים, ביכולת ובאנרגיות יהיו הסיבות אשר יהיו. אולי חזרת אישתו לארץ תסמן את המפנה ביכולתו

פורסם בתאריך: 7.3.24 23:52

העונה של הפועל ירושלים מאופיינת בהמון חוסר מזל בינתיים. זה התחיל עם איבוד מאמן ואיבוד הביתיות באירופה בעקבות המלחמה, המשיך עם כישלון האזרחות של קדיו קרינגטון, הקושי של גבי צאצאשווילי למלא את נעליו של איתי שגב, יובל זוסמן שהגיע בקול תרועה רמה לא מוצא כרגע את מקומו בקבוצה, נועם דברת שהיה אמור לשחק כבר לפני חודשים לא נראה קרוב לחזרה ותוסיפו להכל קושי במציאת רכז ישראלי במהלך העונה. מה שבהפועל לא צפו היא עונת הנפל שחווה בינתיים זאק הנקינס, אחד משחקניה המצטיינים בעונה שעברה ובין השחקנים הראשונים שהאריך חוזה תחת מתן אדלסון.
הנקינס היה אחד הברומטרים לביצועי הקבוצה בעונה החולפת, כשיצר בעיות ליריבות בשני צידי המגרש וירד מהמגרש לדקות בודדות של מנוחה.
הסנטר האמריקאי, שנבחר לשחקן המצטיין בליגת ווינר ולחמישיית העונה של ליגת האלופות בעונה הקודמת חווה ירידה חדה ביכולת. בליגת ווינר ירידה של 34 אחוז בנקודות ו-38 אחוז בריבאונדים למשחק, בליגת האלופות ירידה של 25 אחוז בנקודות ו-30 אחוז בריבאונדים. בנוסף, בעונה שעברה היה הנקינס אחד החוסמים המצטיינים עם כ-1.5 חסימות למשחק בכל המסגרות. והעונה? כמעט אפס. למעשה זוהי העונה החלשה בקריירה המקצוענית של הסנטר כמעט בכל נתון סטטיסטי.

קשה לדעת מהצד מה הסיבה לירידה החדה ביכולות, בין אם זוהי בעיה מנטלית כתוצאה מהמלחמה, חילופי המאמנים, קושי להתמודד עם הציפיות ואפילו היעדר נוכחותה של אישתו, אשלי, שמאז פרוץ המלחמה מיעטה לשהות בישראל, ואולי בכלל מדובר בשינוי שיטת המשחק ומיעוט הכנסת כדור במקום בו הוא יעיל.
הנקינס שמחזיק בחוזה עד עונת 2025 לפחות, יועד להיות ממובילי הקבוצה שנבנתה להסתער על כל המפעלים בהם הפועל משחקת, אך ייתכן ואם לא יצליח לחזור ליכולת המצופה ממנו עתידו יישקל בקיץ נוכח יכולותיה הכלכליות של הקבוצה ומטרותיה לזכות בתארים ולהגיע ליורוליג.
מעבר ליכולת האדירה על הפרקט בעונה החולפת, הנקינס הראה חיבור מדהים עם הקהל של הפועל.
הוא הרבה לחגוג עם האוהדים ולהביע אהבה כלפי היציעים כשהוא מעודד את חבריו לקבוצה ללוות אותו לכיוון היציעים כדי לשיר שירים ולחתום ולהצטלם בסבלנות רבה, הוא היה נוכחות חיובית בחדר ההלבשה והרבה להרים את הקהל והאנרגיות עם הטבעות וירטואוזיות.
נקודת אור אפשרית נראתה במשחק הליגה האחרון של הפועל נגד קרית אתא, במשחק בו אשלי עודדה את בעלה מהיציע ניתן היה לראות שינוי חיובי בשפת הגוף של זאק שעשה משחק טוב יותר ממוצעיו עד כה העונה כולל שתי הטבעות גדולות.
ג'אקורי וויליאמס שהחליף את מוריס אנדור בקבוצה הוא גיבוי ותוספת טובה, אבל הנקינס הוא השחקן שמצופה להוביל את הפועל בצבע וכדי להגשים את מטרותיה של הפועל העונה ולהשכיח את התקופה החלשה בליגה הוא יהיה חייב להיות טוב יותר, וכשרגעי ההכרעה של העונה קרבים זה חייב לקרות מהר. זאק, תחזור להיות השחקן השמח שלמדנו להכיר ולאהוב, אנחנו מאחוריך!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר