זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | מתאימים זה לזו

הסבלנות השתלמה, ואפשר לומר שהפועל ירושלים כיום היא קבוצה של מאמן, כלומר של זיו אריה. החתמתו לעונה נוספת היא נכונה ואני מניח שרוב אוהדי הפועל חושבים כך

פורסם בתאריך: 11.4.24 17:48

השבוע התבשרנו על חידוש חוזהו של זיו אריה לעונה נוספת. המינוי עצמו היה כמובן צפוי וברור והשאלה היחידה שנשאלה היתה מדוע לא ליותר עונות? לדעתי, בעת הזאת, מינוי למספר עונות בא אך ורק על מנת לתת למאמן הרגשת ביטחון שמקום עבודתו מובטח, ובמידה שיפוטר יקבל פיצוי כספי.

ביחסים שבין זיו אריה והפועל – אנחנו מזמן כבר לא שם. אין שום צורך בחוזה ארוך, כיוון שברור לכולם שבמועדון סבלני כמו שלנו, אין צורך בתעודת ביטוח נוספת.

אין עוד שום מועדון בכדורגל הישראלי היום, שהיה נותן חבל ורשת בטחון למאמן הקבוצה – גם בתקופות חלשות וגם נגד דעת חלק ניכר מהאוהדים. סבלנות בכדורגל היא מצרך נדיר, וברור שאם היה ממנה יותר – אז הרבה מאמנים טובים לא היו נפלטים מקבוצתם לאחר פרק זמן קצר יחסית.

ברור לכולם שחוזה ארוך לא באמת מבטיח דבר. במידה שהמאמן רוצה לעזוב, אף אחד לא ישאיר אותו בכוח, ובאותה מידה שום חוזה ארוך לא ישאיר מאמן שקבוצה רוצה לפטר. כך שמבחינתי, החוזה לעונה אחת מראה יותר מהכל עד כמה היחסים ביננו לזיו אריה חזקים ונכונים.

 

אין ספק שהנאמנות שהראנו למאמן השתלמה, וכיום אנחנו במצב שניתן לומר במפורש שהפועל ירושלים היא קבוצה של מאמן. טביעת האצבע שלו ניכרת וברורה בכל אספקט. החל מבניית הקבוצה יחד עם המנהל המקצועי שי אהרון, שיודע להישאר מאחורי הקלעים (שזה לא דבר מובן מאילו), דרך שיטת משחק ומשמעת ברזל ועד מסיבות עיתונאים מקוריות ולא בנאליות, שגם בהן השתפר ולמד לכבד את המראיינים. אין ספק שהוא מתאים לנו ואנחנו מתאימים לו. לקח לרובנו זמן להתרגל לזיו שהוא ללא ספק דמות מיוחדת בכדורגל הישראלי. היו משחקים רבים בהם לא הבנו מה רוצה ועוד פחות הבנו מה הוא רואה, כשאמר ששיחקנו טוב בזמן ששיחקנו איום ונורא. אבל תמיד הרגשנו שהוא אמיתי וכך הוא באמת מרגיש.

הקבוצה עצמה תמיד נראתה מאומנת וממושמעת מאוד, גם שלא הסכמנו לשיטת המשחק או להרכב שלא תמיד היה ברור לכולם. הכבוד וההערכה שזיו זוכה להם מהשחקנים חשובים מאוד ומלמדים על היסודיות בה הוא מאמן. אי אפשר "לעבוד" על שחקנים ועובדה שאין שחקנים שעזבו וטענו שהוא לא מאמן שלימד ופיתח אותם. אפילו עידן שמש, שחקן שמאוד אהבתי באופן אישי, שעזב לצער כולנו בטריקת דלת – אמר שכמאמן, זיו מצוין וזה אומר הכל.

אסכם ואומר שרוב מוחלט (אם לא כלל) אוהדי הפועל שמחים לדעת שזיו ממשיך איתנו וכולנו מקווים שרף ההתקדמות שלו ושלנו נמצא רק בראשיתו. אין זה אומר שלא יהיו בעתיד תקופות קשות, אך ניסיון העבר מלמד שאנחנו בידיים טובות מבחינה ניהולית ומקצועית, וההחלטות שמתקבלות הן ענייניות ולטובת הקבוצה ועל כך חייבים לברך.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר