זיו אריה (צילום אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום אורן בן חקון)

דעה | השינוי הכי משמעותי שעשה זיו אריה בהפועל

אני לוזר? שאל פעם שמעון פרס וזכה לתשובת כן מהדהדת. עד לפני שנה - אוהדי הפועל חשבו בדיוק כך על קבוצתם, והיום? | טור דעה

פורסם בתאריך: 15.4.24 17:24

אחד התוצרים המדהימים שנולד מהתהליך החיובי שעוברת הפועל ירושלים, מסמן אותה – תאמינו או לא – כקבוצה שביכולתה להכריע משחקים בשלבי הסיום. מי שזוכר תקופות חשוכות יותר ממש עד לא מזמן, במסגרתן הרמת השלט של תוספת הזמן – ולא חשוב אם היה זה במחצית הראשונה או השנייה – כמו בישרה על שער חובה מרגיז שעתיד לבוא, לא יכול להקל בכך ראש.

אם לא די בתחושה החריפה לפיה 'סוכם' על תיקו ג'נטלמני במשחק מול מכבי פתח תקוה, שהיה משאיר את שתי הקבוצות במרחק סביר מהתחתית הבוערת, הגיעה מתקפת הכתב"מים מאיראן ועמה הנחיות פיקוד העורף לפיהן המשחק ייערך ללא קהל. ייאמר בכנות – ללא מד דציבלים, נמוך ככל שיהיה, המשחק מאבד כמעט לחלוטין מערכו הספורטיבי והאווירה מזכירה הרבה יותר התמודדות שכונתית, זאת על רקע הקריאות התכופות 'Move!' ו-'אופסייד!' מצדו של שוער היריבה, מרקו וולף.

זו גם הסיבה שהמשחק הרגיש כמו פיהוקון מתמשך חרף ההרכב ההתקפי שהעלה זיו (פרגוסון הישראלי) אריה, לצד לא מעט הזדמנויות טובות לכיבוש משני הצדדים. ילה דוין עם פצצה לשמיים (סליחה על הדימוי), אור רויזמן ומתן חוזז היו קרובים מצד הפועל, בעוד לירן חזן שבר את השקט הכללי עם כדור חופשי אדיר שיורט בבום אדיר על ידי הקורה.

 

 

כארם זועבי, מצויד באנרגיות החיוביות מהנוער, עלה מהספסל במחצית השנייה ותרם ממד התקפי נוסף, כשגם המהירות והניידות של אוהד אלמגור ובהמשך עידן דהן עשו את שלהן. ודווקא בדקות האחרונות, כשמעט בעלי התפקידים שנכחו ביציע היו בטוחים שהכל יכול לצאת מהמשחק הזה חוץ מכדור ברשת, הגיעה הכשלה לא מחויבת על נדב נידם לרגל יום הולדתו שחל לאחרונה, ולראות את חוזז חוזר לכבוש מהנקודה הלבנה זו יופי של מתנה.

ואם כל הטוב הזה לא מספיק, היה זמן גם לדאבל פס על טווח רחוק בין זועבי לחוזז שפירק את ההגנה האורחת. דוין יכול היה לתת לכדור להיכנס, אבל רצה להטביע חותם אישי לרגל הארכת חוזהו במועדון. שאלו יהיו הצרות של הפועל.

ומה עכשיו? עם פער של 11 נקודות מהקו ו-15 בקופה, אפשר בהחלט להגיע רגועים בשבת מול נתניה הלחוצה, לנקום בה על ההדחה האכזרית בשמינית ולסבך אותה עוד יותר בתחתית, רגע לפני שתנסה להגיע לגמר הגביע על חשבון הצ'ילבה מבאר שבע.

רוצים עוד אטרקציות עד תום העונה? שילוב מבורך של שחקני נוער ייעשה מן הסתם במחזורים האחרונים לקול תשואות הקהל (ככה בדיוק התחיל ליאור קאסה אשתקד, ותראו איפה הוא היום) ואולי אפילו תגיע סיטואציה – מסוכנת פיזית, אך מבורכת ספורטיבית – בה תוכל הפועל לתרום תרומה מכרעת לנשירתה ללאומית של היריבה העירונית בדרבי שבמחזור הלפני אחרון. הסיכויים אמנם לא גבוהים, אבל עם תשעה משחקי ליגה ללא הפסד ושלושה ניצחונות רצופים, יש פנאי לחלומות נעימים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר