יונתן אלון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)
יונתן אלון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | תחת עץ האלון

ההחלטה לתת את המושכות ליונתן אלון במקום קנצוריס הייתה מתבקשת, ומלכתחילה היו צריכים להביא מאמן ישראלי לקווים. כך או אחרת, המאמן בפועל יצטרך לתת דגש על המחויבות ההגנתית שלא יציבה כל כך

פורסם בתאריך: 18.4.24 12:25

לפעמים כל מה שקבוצת כדורסל צריכה כדי לחזור לנצח אחרי תקופה רעה, היא חילוף המאמן. ראוי להגיד שבחלק לא קטן מהמקרים כדור שלג של הפסדים נגרם לאו דווקא מהמאמן, אלא כתוצאה מכך שסגל השחקנים נמצא רחוק משיאו.
כחודש מאז פיטורי איליאס קאנצוריס, שלא השכיל או ידע כיצד להפעיל את הקבוצה המשומנת שבנה אלכסנדר דז׳יקיץ׳, ניכר כי ההידרדרות שחוותה הפועל ירושלים, רצף ההפסדים והתחושה של היעדר החשק מצד השחקנים נבעה מתפקודו של היווני על הקווים.
הקבוצה רחוקה משיאה, כנראה שלא תזכה באליפות העונה (ואני יותר מאשמח לאכול את הכובע בסופה), אך עדיין יש על מה להילחם. אני סבור שהחלטת המועדון לתת את המושכות בידי יונתן אלון (שמגובה באולארצ׳יק וביאנקופולוס, ולא להפך) היתה מתבקשת. ההיגיון שעמד מאחורי איוש העמדה במאמן שלא מכיר את הסיסטם, את הסגל ואת הליגה הישראלית היתה תמוהה מלכתחילה, זאת כשהיו מאמנים ישראלים שהיו יכולים לאייש את העמדה בצורה טובה יותר.
כשחצי גמר הגביע נמצא קרוב מאוד, ועל אף העדיפות האבסולוטית על הפועל באר שבע (על הנייר בלבד), הצוות המקצועי יהיה חייב לדעת להכין את הקבוצה כראוי, במפעל שהפועל ירושלים תמיד מהווה פקטור מרכזי בו.

אם בסוגיות אימון עסקינן, חשוב לשים דגש על חוסר היציבות ההגנתית של הקבוצה. בלא מעט משחקים העונה, צפינו בקבוצה שמשחקת עם ריפיון הגנתי מדאיג במחצית הראשונה ובמחצית השנייה ״נועלת״ את הצבע. אלון יידרש לדעת להגיב בזמן אמת, עם פסקי זמן, לאותו רפיון הגנתי, ולדעת לנצל את הסגל בצורה חכמה יותר – ובין היתר על ידי הרצת הרכבים בהם כריס ג׳ונסון יתופקד כסמול פורוורד עם נמרוד לוי ב-4 וזאק הנקינס כסנטר.
הרכב אפשרי נוסף הוא, הרכב בו זוסמן ורנדולף משחקים בעמדות 2 ו- 3 בהתאמה, ובכך לאפשר הרכבים עם יותר סייז ונוכחות הגנתית.
ואם כבר המלצות מקצועיות – לטעמי יש לנסות להשתמש בנמרוד לוי יותר כשחקן שמשחק עם הגב לסל ולנצל את הטכניקה שלו בצבע, מאשר כשחקן על קשת השלוש (אלא במקרים בהם הוא מתופקד כסנטר, ואז נוצר הרכב שמאיים בשלשה מכל עמדה).
מילה אחרונה על עמדת הרכז, שנידונה כבר רבות – נדרש גיבוי לספידי סמית׳, שמשחק על אדים, ויפה שעה אחת קודם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר