ילדות מ.ל.ה.ש ירושלים, ילדים ב' הפועל גימנסיה, נערים א' הפועל קטמון (צילומים: באדיבות מ.ל.ה.ש ירושלים, באדיבות הפועל 'בנק יהב' ירושלים, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)
ילדות מ.ל.ה.ש ירושלים, ילדים ב' הפועל גימנסיה, נערים א' הפועל קטמון (צילומים: באדיבות מ.ל.ה.ש ירושלים, באדיבות הפועל 'בנק יהב' ירושלים, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

קבוצות הנוער הירושלמיות, והשבוע: כדורסל, כדורגל – ושלום

ילדים ב' של הפועל מתבססים במרכז הטבלה; נערים א' של קטמון נוגעים במקום השני; והילדות של מ.ל.ה.ש ירושלים מצטיינות, ולא רק בכדורסל

פורסם בתאריך: 30.1.19 19:04

לא פעם נכתב בפינת הנוער ב"כל העיר" על המטרה העיקרית של הקבוצות במחלקות הנוער השונות: לחנך, להקנות ערכים ולהפוך את הצעירים לבני אדם שיוכלו ליצור כאן עתיד טוב יותר. נדמה שאין דוגמה טובה יותר לכך מקבוצת הילדות המיוחדת של מ.ל.ה.ש (משחקות למען השלום) ירושלים בכדורסל – מה שנכון גם לגבי ילדים ב' של הפועל בכדורסל ולגבי נערים א' של קטמון בכדורגל.



ילדות מ.ל.ה.ש ירושלים (צילום: באדיבות מ.ל.ה.ש ירושלים)

ילדות מ.ל.ה.ש ירושלים (צילום: באדיבות מ.ל.ה.ש ירושלים)

משחקות כדורסל למען השלום

אנחנו פוגשים באחת הקבוצות המעניינות שסוקרו עד כה בפינת הנוער של "כל העיר", מ.ל.ה.ש ירושלים – ראשי תיבות של 'משחקות למען השלום'. מדובר בקבוצת בנות מעורבת, שבה משחקות ערביות ויהודיות המייצגות את עיר הבירה. זו קבוצה שהוקמה בידי רבקה רוס, שחקנית כדורסל מקצועית ששיחקה בעבר באס"א ירושלים ובקבוצות נוספות מחוץ לעיר, המשמשת כעת כמאמנת ראשית של הילדות ושל קבוצת נערות מעורבת נוספת של המועדון.

סיפורה של רוס יוצא דופן ומיוחד במינו: "עליתי לארץ מארה"ב, ועברתי בכל נבחרות ישראל", היא מספרת. "כדורסל זורם לי בוורידים. עברתי קורס מדריכים ומאמנים, ואני מאמנת מגיל 16. לפני ארבע שנים חזרתי לאס"א ירושלים לליגת העל, התחברתי לעמותה שנקראת 'משחקים למען השלום' שעיקרה הוא שימוש בכדורסל ככלי לגישור, בעיקר לבנות, למען השלום. גדלתי כדתייה, התגוררתי בהתנחלות, בימי האינתיפאדה השנייה בירושלים. האווירה היתה אז טעונה, ודרך הכדורסל הכרתי אנשים, מאמנים ושחקניות מהמגזר. פתחתי עם העמותה אגודה חדשה, מ.ל.ה.ש ירושלים, במרכז הספורט החדש בימק"א – מקום שחרט על דגלו את נושא השוויון והדו-קיום".

רבקה רוס מעבירה אימון (צילום: באדיבות מ.ל.ה.ש ירושלים)

רבקה רוס מעבירה אימון (צילום: באדיבות מ.ל.ה.ש ירושלים)

רוס מוסיפה ומספרת גם על ההיבט המקצועי: "ביום ראשון שעבר עלינו לחצי גמר גביע המדינה עם הילדות, אחרי שניצחנו בימק"א את הפועל ברנר. מדובר בהצלחה ענקית, וגם בליגה אנחנו סיפור הצלחה גדול: אנחנו במקום הראשון, עם תשעה ניצחונות מתשעה משחקים. בסגל 12 בנות בגילים 13-12, חצי מהן יהודיות וחצי ערביות. הן חברות לכל דבר, ההורים מגיעים לכל המשחקים, וזו חוויה מיוחדת בנוף הירושלמי. לשחקניות היהודיות שלנו ציונים גבוהים בערבית, כי הן נעזרות בחברות הערביות שלהן לקבוצה – ולהפך".

ילדות מ.ל.ה.ש ירושלים (צילום: באדיבות מ.ל.ה.ש ירושלים)

ילדות מ.ל.ה.ש ירושלים (צילום: באדיבות מ.ל.ה.ש ירושלים)

לסיכום, אומרת רוס כי "השאיפות הן לִבנות בסיס של מועדון גדול, להביא עוד מאות שחקניות שייקחו חלק בפרויקט הזה, ושהוא ימשיך ויגיע להישגים. הבנות עובדות קשה, ואני הכי שמחה בעולם כשהן מנצחות, אבל מה שישמח אותי באמת זה לתת לעוד ועוד ילדות ונערות הזדמנויות, ולהקנות ערכים".


ילדים ב' הפועל גימנסיה (צילום: באדיבות הפועל 'בנק יהב' ירושלים)

ילדים ב' הפועל גימנסיה (צילום: באדיבות הפועל 'בנק יהב' ירושלים)

שמים דגש על על הכנה לעתיד

בין תשע הקבוצות מירושלים רבתי המשחקות במחוז ירושלים א' של קבוצת הגיל ילדים ב', נמצאת גם קבוצת הפועל ירושלים גימנסיה, שאחרי 11 מחזורים נמצאת במקום טוב במרכז הטבלה. מאמן הקבוצה, ליאור כהן, נמצא כבר שבע שנים בהפועל, וזו שנתו הראשונה בגימנסיה.

"אנחנו נקראים כך כיוון שאנחנו מתאמנים ומשחקים את משחקי הבית בגימנסיה", אומר כהן. "יש לנו 16 שחקנים בסגל, ילדי כיתה ז', שחקנים מחויבים אחד-אחד, מוכשרים וטובים. אנחנו קבוצה מאוזנת יחסית, עם גובה טוב. אלו ילדים אינטליגנטיים שמבינים עניין, הם נמצאים במסגרת של הפועל מכיתה ה', ומגלים בגרות על המגרש. כיף לי לאמן אותם".

"בגילים הללו העניין הוא לא לסיים במקום הראשון", מוסיף ומדגיש כהן. "אנחנו שמים דגש רב יותר בהכנה שלהם לעתיד. ילדים ב' זה שלב ההכנה. הדרך מעניינת ולא התוצאה, אם כי תמיד נרצה לנצח, כמובן – אבל לא נקדש את הניצחון. המדיניות שלנו מגיעה מלמעלה, ממנהלה המקצועי של המחלקה, דניאל ששר. הוא מקפיד מאוד על הנחלת ערכים לילדים: כבוד האדם, סובלנות, קבלת האחר, מחויבות, אחריות. על זה אנחנו עובדים כל הזמן, וכמובן גם על מתן כבוד לשופטים, לקהל שמגיע לראות אותנו, למאמנים, לקבוצה היריבה. לא קרה לי איתם עד כה ששחקן דיבר לא יפה, ואני גאה בכך. בד בבד, ובמקביל לערכי החינוך, אני מקווה מאוד שנוכל לקדם שחקנים פוטנציאליים. מטרה נוספת היא המשחק הקבוצתי. אני עובד איתם על 'הביחד': שיתקפו יחד, שיגנו יחד; חשוב לי שהכדור יזוז, יעבור בין כולם, שהקליעות יתחלקו בין כולם. אז הקבוצה תהיה שמחה יותר".


נערים א' הפועל קטמון (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

נערים א' הפועל קטמון (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

נערי קטמון חזק בצמרת

הקלף החזק של מחלקת הנוער בקטמון הוא קבוצת נערים א' של המועדון, אשר בתום 16 מחזורים נמצאת במקום השלישי בליגה הארצית מחוז דרום, עם 32 נקודות – שתי נקודות בלבד מהמקום השני המוביל למבחני העלייה, שם ניצבת הפועל ר"ג. לקטמון הפרש שערים נפלא, 9:31, וזוהי ללא ספק עונה מוצלחת מאוד מבחינת האדומים הצעירים, שאותם מאמן משה מור.

משה חוג'ה (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

משה חוג'ה (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

(צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

עלאן ג'עפר (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

"בפעם הקודמת כשכתבתם עלינו, לפני כשלושה חודשים, היינו קבוצת מרכז טבלה. הפנים היו לצמרת, ואני שמח לספר שאכן התקדמנו ואנחנו כבר בצמרת הגבוהה", מספר מור בחיוך. "עשינו היסטוריה עם הנערים כשעברנו שלב בגביע ועלינו לשמינית הגמר, אחרי שניצחנו 2:3 את הפועל רעננה. הקבוצה משחקת כדורגל חיובי, והתקדמה מאוד גם ביכולת המקצועית וגם בטבלה. ספגנו רק תשעה שערים מתחילת העונה, כמות נמוכה מאוד. רק המובילה, רמת השרון, ספגה פחות. אני מרוצה מאוד מהמחויבות של השחקנים, שנותנים את כל כולם ומשקיעים על מנת להצליח. יש לי סגל איכותי מאוד, כולם רוצים להתקדם, לשחק כדורגל טוב וגם לנצח. את הקרדיט אני נותן לכל שחקני הקבוצה, ללא יוצא מן הכלל. כעת אנחנו נכנסים לישורת האחרונה בליגה. אני סומך על השחקנים שלי שיעמדו במשימות שאליהן אנחנו שואפים להגיע, כמובן תוך תצוגת כדורגל חיובי, איכותי ומהנה. אני רוצה לנצל את הבמה ולפרגן לשחקנים שלא תמיד מופנה אליהם הזרקור. אני מתכוון לקשר, משה חוג'ה, שמוכיח מדי שבוע שנשמה ולב גדול זה מצרך נדיר בכדורגל שלנו, ולבלם/קשר עמנואל קימה, שנותן בכל משחק את כל כולו למען הצלחת הקבוצה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר