משה חוגג, שחקני בית"ר ירושלים (צילומים: שרון בוקוב)
משה חוגג, שחקני בית"ר ירושלים (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | מחשבים מסלול מחדש: שוק העברות חם ושכר גבוה אאוט – צעירים ונוער אין

משבר הקורונה פגע קשות בכדורגל ובספורט בכלל. כעת צריכים בעלי הבית, השחקנים והאוהדים להפנים שהכל השתנה ולהשקיע בחכמה | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.5.20 17:43

הכדורגל חוזר (אולי) ואיתו גם השאלות שמתלוות לכל הסיפור – איך חוזרים בדיוק? מתי זה יקרה? באיזו מתכונת? וגם שאלות בנוגע להשפעות הכלכליות של כל המשבר – האם קיצוץ שכר השחקנים יימשך? האם שוק ההעברות יהיה שפוי יותר? האם נמשיך לראות צמצום עלויות והשקעות בעלים? האם צריך לצפות להעלאת מחירי כרטיסים (כשיחזור הקהל)? האם נראה עזרה כלכלית של האוהדים? שאלות יש הרבה – תשובות עדיין לא כי כולם מנסים להסתגל לסיטואציה החדשה והמוזרה של שגרה לצד הקורונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מה שאפשר לעשות זה לנסות למצוא דוגמאות להתנהלות ממקומות אחרים. שתיים כאלה מצאתי מרחבי אירופה והן אולי יכולות לתת מושג כלשהו לאן פני הכדורגל בתקופה הקרובה. הראשונה, מגרמניה – אוהדי בורוסיה מנשנגלדבאך שילמו כמה מאות אירו על מנת שדמות שלהם מקרטון תוצב על מושבי האצטדיון הביתי. שתי סיבות יש לכך – הראשונה לתת לשחקנים לפחות תחושה של אווירה לכשיחזרו המשחקים, והשנייה – החשובה יותר – לעזור למועדון בצמצום ההפסדים בעקבות המשבר.

נעבור לספרד ולריאל ויאדוליד, שאחד מהבעלים שלה הוא רונאלדו הברזילאי. המועדון הודיע כי יזכה את אוהדי הקבוצה שיש להם מנויים למשחקי הבית. בפני האוהדים תוצג האופציה לבחור בין זיכוי כספי או הנחה שתישמר למנוי עונת המשחקים הבאה.


יוסי עדני - פרטי

יוסי עדני (צילום: פרטי)


אז מה יהיה פה בישראל? בעלי הקבוצות יעדיפו, כמובן, מחוות כמו של אוהדי מנשנגלדבאך, אבל קשה לי להאמין שבעלי בית יחזירו כסף לאוהדים על המשחקים שנשארו במנוי, או לכל הפחות יבקשו מאוהדים "לוותר" על מה שנותר.

כך או כך, המשבר נותן לנו הזדמנות מחודשת להסתכל על הדברים בצורה מעט שונה. אולי לחשוב מחוץ לקופסה כדי להוציא את המקסימום מהמינימום. איך זה יקרה?

א' – מעבר לשוק ההעברות שפוי יותר. במקום להוציא סכומים הזויים על שחקנים שבקושי סיפקו סחורה או רק בתחילת הקריירה, נחזור לסכומים שפויים יותר. אולי, זה יגרום לראשי הכדורגל בארץ להשקיע יותר כסף ואנרגיות במחלקות הנוער, וזה כבר מבורך.

ב' – שכר השחקנים יהיה נמוך יותר. כמו כל אזרחי ישראל, גם שחקני הכדורגל יצטרכו להבין כי השכר שלהם ייפגע מכיוון שההכנסות ירדו משמעותית. אני רק מקווה שבעלי הקבוצות לא ינצלו את העניין בכדי "לעשוק" שחקנים, בעיקר צעירים.

ג' – ואולי, הרעיון של משה חוגג ייצא אל הפועל אחרי הכל – האוהדים ייכנסו כשותפים בקבוצות ויקנו מניות בתמורה להשפעה על קבלת ההחלטות. האם הגיע הזמן לאמץ מודל בעלות על קבוצות כמו זה שבגרמניה ובשבדיה?

אולי אני הולך רחוק מידי עם הסעיף השלישי, אולי זה מוגזם לבקש מאוהדים להוציא כסף בכל שנה, במיוחד עכשיו, לאחר שמעל למיליון איש איבדו את עבודתם ואין מושג כיצד ומתי נחזור לשגרת עבודה וחיים רגילה – אבל זו אפשרות שצריך לחשוב עליה.

אם נביט קצת קדימה – אולי בסופו של דבר נוכל לעשות מהלימון לימונדה. אולי הגיע הזמן לשנות את מבנה הכדורגל בישראל כדי לפתח שחקנים טובים יותר, כדי שנראה כדורגל טוב יותר – והכי חשוב, שנראה כדורגל שלנו – ישראלי.



תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר