אלי אוחנה ואורי מלמיליאן (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)
אלי אוחנה ואורי מלמיליאן (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)

האם זה האיש שאוחנה צריך למנות למאמן בית"ר?

העיתוי מושלם - אלי אוחנה צריך למנות את אורי מלמיליאן למאמן בית"ר. דעה

פורסם בתאריך: 19.8.17 20:23

לי כהן, רוני לוי, מנחם קורצקי, גיא לוי, סלובודאן דראפיץ', רן בן שמעון, שרון מימר. שבעה מאמנים פוטרו ב-4 השנים בהן אלי טביב הוא בעל הבית. לאחר פיטורי מימר עולים כעת מספר שמות בפנקס של אלי אוחנה, ביניהם עמיר תורג'מן ואלון חזן, שניים שעבדו בעיקר במחלקות הנוער בכדורגל הישראלי ועדיין לא אימנו קבוצות גדולות, מלאות בלחץ תקשורתי ולחץ מצד הקהל.



רק לפני כמה חודשים אורי מלמיליאן זכה להיות מדליק משואה בחגיגות יום העצמאות 69 של מדינת ישראל, כסמל ירושלמי, ובאותה עת אף החמיא לאלי אוחנה על המינוי למנהל תיק הזכויות של בית"ר ירושלים. אוחנה מצדו לא נשאר חייב והחמיא לאישיותו של מלמיליאן. האם מנוי של מלמיליאן בידי אוחנה למאמן בית"ר יוכל עתה לקחת את הקבוצה קדימה? האם יש יותר מרגש ומאחד מזה?

הפיטורים של מימר וההסתפקות במאמנים חסרי ניסיון, כאלה שבאים לבית"ר על תקן מאמנים-עוזרים לבעלים טביב, פגעו בתדמית ובמותג של בית"ר וגרמו לזהות הבית"רית להיעלם. האוהדים בקושי מזדהים עם השחקנים, ועל יחסם לבעלים טביב אין צורך להרחיב. זה הזמן להחזיר את הבית"ריות הכובשת לבית וגן, עם חזרה לשורשים, להחזיר עטרה ליושנה. זה בדיוק מה שיכול לעשות האיש עם הספרה 8 בעבר על הגב.

במקום ללכת ולחפש מאמנים אחרים בשדות זרים, מלמיליאן יכול להיות האיש שיצעיד את בית"ר לימיה הגדולים. יחד עם שיתוף הפעולה שיהיה לו מאוחנה והחיבור עם הקהל הבית"רי, הוא יכול להחזיר את בית"ר של פעם, ולהפוך אותה לאדירה גם כמאמן. נכון, מלמיליאן לא הצליח בקדנציה הראשונה שלו בבית"ר, ובכלל קריירת האימון שלו אינה יציבה. אך נדמה שכת בבית"ר, לצד אוחנה, הוא יכול להביא ערכים מוספים נדירים. מלמיליאן גם ידוע כמי שמטפח שחקנים צעירים ובעיקר כזה שמשרה שקט וביטחון. הוא יכול להחזיר את האוהדים הוותיקים של בית"ר אל היציעים ולהחזיר את הצביון. יחד עם אוחנה והחיבור מחדש – המותג בית"ר ירושלים יוכל לצמוח ולפרוח בגדול מחדש.

אם מספרי 8 ו-11 בעבר יתחברו עכשיו גם לצוות המקצועי אל תתפלאו אם יוכלו לקטוף תארים. בית"ר שלהם תוכל להיות כמו זאת של אז – מותג, שהצליח לגייס ספונסרים ומשך עשרות אלפים של אוהדים למשחקים. האותנטיות שמלמיליאן הביא למשחק כבשה כל אוהד באשר הוא, ויחד עם אוחנה הופך השילוב לקרוב למושלם.


אין גדולה כמו בית"ר – כנסו לענות ואולי תזכו במנוי

האימון לקראת מכבי: תקרית בין קליימן להייסטר


בעונת 2010-2011 עשה מלמיליאן את סגירת המעגל כשמונה למאמן בית"ר. הוא הגיע בימי השפל של בית"ר תחת הנהגתו של ארקדי גאידמק שסגר את הזרמת הכספים, היה צריך להתמודד עם תקציב נמוך, שחקנים צעירים וסכסוכים של המועדון עם מספר שחקנים. ב-17 לינואר 2011 הודיע מספר 8 על התפטרותו לאחר שלא הצליח להשיג תוצאות טובות וגרם לקבוצה להגיע אל המקום ה-12 כעבור 18 משחקי ליגה. לאחר עזיבתו, לא אימן יותר מלמיליאן באף קבוצה בוגרת והתרחק מקריירת האימון. זה הזמן לסגור מעגל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר