אלי טביב, מיץ' גולדהאר (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
אלי טביב, מיץ' גולדהאר (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

"טביב עושה בשנים האחרונות בית ספר לגולדהאר"

לקראת המשחק בין בית"ר למכבי תל אביב ביום שני, וכשההפרש מהמקום הראשון הוא שש נקודות, בבית וגן מתמוגגים מהצלחת הקבוצה בתקציבים צנועים. וגם, במועדון מאוכזבים מהדלילות ביציעים

פורסם בתאריך: 15.4.18 12:49

עד לפני כשבועיים, המשחק בין בית"ר למכבי תל אביב (שני, 21:00, טדי) היה מוגדר משחק עונה, במסגרת קרב בין שלוש קבוצות שאיישו לאורך כל העונה את שלושת המקומות הראשונים. בשבועיים האחרונים חלה נסיגה בתוצאות, ובעיקר ביכולת, מצד שתי הקבוצות – ובייחוד מצד הצהובים-כחולים, שמגיעים למשחק עם רצף של שלושה הפסדים ולאחר שאיבדו את המקום השלישי בטבלה.



כך שאל המפגש בטדי מגיעה בית"ר, לראשונה מזה שנים רבות, כפייבוריטית מובהקת. הצהובים-שחורים ממוקמים במקום השני בטבלה, ואילו הצהובים-כחולים מתל אביב ממוקמים במקום די זר להם, המקום הרביעי, שבעה מחזורים לתום העונה, מרחק 11 נקודות מהמקום הראשון ו-5 נקודות מהמקום השני.

כידוע, שחקנים רבים עשו את הדרך מהצהוב-שחור של בית"ר לצהוב-כחול של מכבי, הרוויחו סכומים גדולים אך כשלו בשנים האחרונות בכל הנוגע לזכייה בתארים. שחקנים כדוגמת שלומי אזולאי נמכרו על ידי בית"ר ב-1.5 מיליון יורו ושוחררו ממכבי תל אביב בסכום נמוך משמעותית, כשמי שיצא מאושר מהעסקאות הללו הוא כמובן אלי טביב, שהצליח להעמיד תקציבים שפויים עם שחקנים טובים לא פחות, ולהצעיד את בית"ר לצמרת הטבלה ולמקום השני, שבו לא היתה הקבוצה שנים רבות.

אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

"במצב הנוכחי, אלי טביב עושה בשנים האחרונות בית ספר למיץ' גולדהאר ולג'ורדי קרויף", אומר גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר", ""אבל נצטרך לחכות עד ה-9.5 (מועד גמר גביע המדינה, ג.א). רק אז אוכל להגיד אם זה נכון או לא".

"לדעתי אין פה הצלחה גדולה", טוען מנגד שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "טביב פשוט מנצל את השם של בית"ר ירושלים, שהולך לפניה. לדוגמה, אם מציעים לשחקן מסוים 20 אלף שקל לחודש במכבי פתח תקוה, טביב אומר לאותו שחקן – 'אצלי בבית"ר אתה תקבל עשרת אלפים שקלים לחודש, אבל תקבל במה'. בגלל זה אנשים מעדיפים לבוא לבית"ר".

גורם נוסף במועדון ממשיך באותו קו ומעריך מה יקרה בבית"ר בשנה הבאה: "בסוף העונה תהיה מכירת חיסול, חצי מהשחקנים לא ימשיכו. אני חושב שמרסל הייסטר, בוריס קליימן ואיתי שכטר לא יישארו, אולי גם חן עזרא יעזוב – ואז שוב יהיו שנתיים חלשות, כי הוא יבנה קבוצה חזקה לעוד שלוש שנים".

מיץ' גולדהאר (צילום: ניר קידר)

מיץ' גולדהאר (צילום: ניר קידר)

לצד הדיבורים על השנה הבאה חשוב לזכור שיש משחק ביום שני, ועל המגרש יצטרכו להוכיח שחקני בית"ר שהם עדיין בתמונת האליפות. הם יהיו חייבים לנצח את מכבי תל אביב כדי להישאר בתמונה, ויגיעו למשחק כשהם כבר יודעים מה עשתה הפועל באר שבע במשחקה נגד הפועל חיפה (ראשון). בלי 3 נקודות במשחק הקרוב, מאבק האליפות יכול להיסגר כבר במחזור הרביעי של הפלייאוף העליון.

"סיכוי תמיד יש, אבל הוא קלוש", מציין שחקן בקבוצה. "זה הזוי שבאר שבע ניצחו את מכבי תל אביב, כי עבר עליהם הכל במשחק הזה. הם גם התמודדו העונה עם המון פציעות, אז אולי מגיע להם לזכות".

שחקן אחר בבית"ר מדגיש כי "אני מאמין שננצח את מכבי תל אביב וננצל את זה שאין להם על מה לשחק. הם איבדו את הסיכוי לעשות משהו העונה. אנחנו מגיעים למשחק נגד מכבי כשאנחנו כבר יודעים מה תעשה הפועל באר שבע מול הפועל חיפה, ואנחנו צריכים להחזיק אצבעות להפועל חיפה. אם ננצח ובאר שבע יאבדו נקודות, הכול ייפתח מחדש. גם נתניה, שתשחק בהמשך מול באר שבע, יכולה להפתיע, אבל אנחנו קודם כל צריכים להתרכז בעצמנו ובתוצאות שלנו. אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו".

ביום ראשון האחרון נגד בני יהודה רק כ-8,000 אוהדים הגיעו לטדי, והותירו חצי אצטדיון ריק (למרות שהיציע המזרחי היה סגור). בבית"ר ישנה אכזבה גדולה מכך שהקהל לא מגיע בהמוניו, למרות ההצלחה הגדולה העונה וההתמודדות בשתי זירות במקביל.

למשחק ביום שני צפויים להגיע יותר מ-15 אלף אוהדים ועדיין, שחקנים בקבוצה מאוכזבים מאוד מכמות הצופים הדלה.

"מכבי תל אביב כבר סיימה את הסיפור שלה העונה", אומר שחקן נוסף בקבוצה. "אני לא בטוח שבגלל זה יגיעו פחות אוהדים, אבל אני חושב שיש כאלה שעדיין מאמינים. גם אנחנו מאמינים שהכל יכול לקרות, אם ננצח את המשחקים הקרובים, עד למפגש מול באר שבע בטדי. הכול מתחיל ונגמר במשחק של יום שני. נהיה חייבים לנצח כדי לשמור על מרחק סביר".

אותו שחקן מוסיף ואומר: "אני מזמן איבדתי עניין מבחינת הקהל. כולם מדברים ומדברים, ובסוף הפכנו להיות כמו עכו: בקושי ממלאים את האצטדיון".

"יש עוד הרבה נקודות בקופה, אי אפשר לדעת מה יקרה", מוסיף שחקן אחר, שמתייחס גם הוא לדלילות ביציעים: "אני לא יודע מתי בית"ר היתה במקום השני כל כך הרבה זמן ונאבקה על האליפות. בושה שבאו רק 8,000 אוהדים. אני חושב שנגד מכבי יהיה מלא, כי היציע המזרחי ייפָּתח והוא נותן דחיפה אדירה. אנחנו חייבים לנצח את המשחק הזה, אחרת הליגה תברח לנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סמי

    שלומי אזולאי לא שוחרר מביתר ב 1.5 מליון יורו לטובת מכבי, אלא שלומי אזולאי ואלי דסה שוחררו ביחד בסכום הזה. שלומי אזולאי שוחרר ממכבי בסכום נמוך, אבל המחיר של דסה עדיין לא נקבע.
    (עקיצה? כנראה. אבל הרבה פחות ממה שהכתבה מנסה להציג).

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר