עידן שמש (צילום: אורן בן חקון)
עידן שמש (צילום: אורן בן חקון)

שמש במרום זורח: עידן שמש ממשיך להוכיח שמקומו בהרכב. השאלה היא מה הוא יעשה בינואר?

עידן שמש, כן, שוב הוא, כבש והביא להפועל נקודת ליגה חשובה. הבעיה היא שחלון ההעברות בפתח ולאור הקרדיט המוגבל שאותו הוא מקבל - בכלל לא בטוח שהוא יישאר. זיו אריה תתעורר

פורסם בתאריך: 12.12.21 20:49

1. נעילת הסיבוב הראשון בליגת העל אחרי 21 שנים, הבהירה סופית ששיטת המשחק הפחדנית התקבעה בהפועל ירושלים עד כדי כך, שאפשר לנסות לשנות אותה באמצעות כלים שונים על לוח השחמט, או אם תרצו על כר הדשא, אבל מנטלית זה נראה אבוד – נעשה הכל כדי להיקלע לפיגור במחצית הראשונה, נשכח לחלוטין מיעדים בסיסיים כמו לבעוט לעבר השער או המסגרת, ורק מהדקה ה-46 נפגין נוכחות וננסה להיות חלק מהמשחק – מביך ומדהים כאחד.

אחמד סלמן שוב עלה בהרכב, וטוב שכך, אבל עד מהרה התברר שההוראות שקיבל אילצו אותו להיות קרוב הרבה יותר למאור ג'רסי מאשר לווילי אגאדה. וכך נראה החלוץ הייעודי של הפועל מסכל בדקות הפתיחה ניסיון של חנן ממן מתוך רחבת קבוצתו. לאחר שכ-800 זוגות עיניים במזרחי שפשפו עיניים בתדהמה, עלתה מיד התהייה מי אמור לעשות את העבודה בצד השני. באופן לא מפתיע, מי שעשה אותה בצד הנכון מבחינתו הוא אותו ממן, מבישול סרגל של לירן סרדל, שניצל את התהום שנפערה בין גיא חדידה לגוני נאור, יחד עם איחור בסגירה של גל מאיו.

2. הפרק השני של הפועל בכל משחק מבוסס כאמור על השעשועון האהוב "המרדף". אבני הדרך שהובילו אליו כוללות זעם רבתי על אגאדה מצד יושבי היציע, בעקבות הכישלון בפעולות פשוטות, בשילוב קריאות רמות מהרשמקול שכנראה הובא במיוחד עבור המאמן זיו אריה, עם שלוש מילות קסם שמשום מה האיש שמנהל את המשחק בהפועל מתעקש שלא לאמץ מהשריקה הראשונה: "תכניס את שמש".

שוב צהלה ביציעים, כשהחלוץ האהוב של הפועל נכנס הפעם על חשבונו של ג'רסי, מה שאומר שגם אם מחר בבוקר נרד ליגה, נוכל לספר לנכדים שקבוצתנו שיחקה בשלב כלשהו של משחק בליגה הבכירה עם שלושה חלוצים (!) – לא עניין של מה בכך עבור מי שמלחים שכבות על גבי שכבות של בונקר מדי שבוע.

3. הפלא ופלא – הפועל שוב לקחה את המושכות לידיים במחצית השנייה והחלה ליזום, גם אם ללא תכלית. באופן פרדוקסלי, מרגיש כאילו חבריו של שמש התרגלו כל כך לצפות בו מחוץ לקווים, שהם ממעטים למסור לו גם כשהוא על סף הרחבה.


הפועל ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: אור בוקר)

הפועל ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: אור בוקר)


עמוק בתוך המחצית השנייה הגיע בפעם המי יודע כמה רצף אירועים משונה נוסח הפועל: אגאדה הדביק כדור לקורה בהזדמנות הראשונה הממשית של הפועל, מה שסימן לקואץ' אריה לדלל את החוליה הקדמית עם החלפתו של סלמן הכישרוני. דקה לאחר מכן היה זה איהאב שאמי, עוד אחד ששווה להקים מיני ועדת חקירה על הסיבות שבגללן הוא חלק בלתי נפרד ממלאכת הייבוש של המאמן, שבישל נהדר לשמש בדרך לנגיעה קסומה תחת לחץ ולשער השוויון.

4. מבט קצר על טבלת הכובשים של הפועל ערב המחזור, גילה מיד שכל אחד משלושת המאושרים הינו בחזקת אקס של הפועל חיפה. לכן לא היו ציפיות לחגיגות כששמש הניף ידיים לשמיים בצניעות עם השלישי שלו העונה – אחד יותר מאגאדה, שפתח בכל 13 המשחקים ללא יוצא מן הכלל ובכולם יחד בא לידי ביטוי רק במשך מחצית אחת מול מכבי נתניה.


הפועל ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: אור בוקר)

הפועל ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: אור בוקר)


החשש הגדול באמת הוא לא איבוד נקודות יקרות בפעם המי יודע כמה העונה, אלא שבחודש הבא אותו שמש יבין את הרמז העבה שנשלח לכיוונו בחודשים האחרונים, ינטוש את מקומו בקצה הספסל של הפועל ויעבור לשחק תחת מאמן בעל זוג עיניים טובות, שיבין מיד שמקומו על המגרש.

מה נשאר להפועל בינתיים? להמשיך בפיצול עם דרישת ראשו של המאמן לצד שירי עידוד שעה שהכובש ניגש להודות לאוהדיו ביציע, לעשות פרומו לדרבי הנשים ההיסטורי בשבוע הבא (כי בזה של הגברים בסוף החודש ההתרסקות ידועה מראש) ומההתלהבות של הבריחה מהמקום האחרון, לפצוח בשירת "גביע, גביע" לקראת השבת הבאה. כנראה שכחו ששם ממתינה חיפאית אחרת, שלא תרחם על הפועל גם אם זו תפתיע את עצמה ותנסה להבקיע כבר מהדקה הראשונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. ליקוי חמה

    כל מי שדוחף את שמש לפתוח מסיבות ענייניות ופחות ענייניות לא מציין את מגבלות הגיל והכושר. הוא לא סוגר טוב ולא מסייע להגנה מלבד קרנות . חלוץ נהדר ברחבה שמתאים ל 35 דקות מקסימום ועדיף שיריב עייף . אין לו 90 דקות וגם הוא יודע את זה .
    הפועל קבוצה עם שחקנים בינוניים לרוב חלקם רמה של לאומית ואפילו שם לא בשפיץ . רק כןשר והגנה צפופה ייתנו סיכוי קטן לשרוד או שאחרים יהיו פחות טובים והם לא . קרית שמונה, אשדוד, נתניה ונוף הגליל טובות מאיתנו בכל פרמטר של השוואת שחקנים . לא ברסקי אשם, לא הרכש ולא המאמן . בכסף הזה המוצר הזה.

  2. אופיר מרחבי העיר

    א.צודק הליקוי חמה בכל דבר שכתב.
    ב.איזה קטע שכל הפייסבוק מלא במשחק של בנות(כבודו כמובן במקמו)ממש נחמד ודי מפזר טענות …לכאורה אמפריית כדורגל.
    ג.מעניין איך כמעט 15 שנים אחרי שחזרה לתחיה לא מצליחה הפועל לייצר דור של השחקנים שיחזיקו אותה עם הראש מעל המים?נכון נכון יש את אחמד סלמן החצי אפוי אבל סופר כשרוני אבל עדיין…איך לתרגם הצלחה תקשורתית לזו שעל כר הדשה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפסיקו לקשקש ולדקלם את זיו אריה
    מקומו של שמש בהרכב הפותח אפילו לפני וויליאם אגאדה אבל עדיף לצידו.
    אם זיו אריה ינטוש סוףסוף את שיטת המשחק הסופר פחדנית ושמרנית שלו אשר אומרת 9 שחקנים מתגוננים ושולחים כדורי אורך נואשים לוויליאם אגאדה, הפועל יכולה לשחק עם וויליאם אגאדה ושמש בחוד .
    שמש מושך תשומת לב ואגאדה ומפנה אותו ולהיפך.

  4. אופיר מרחבי העיר

    כן שוב גיבוב שטות של אנונימי לא מזוה….עדיף כבר שתדבר על חברות בעמותה ולא על כדורגל.רואים שאין לך מושג

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר