אורי אלון, סמל הפועל ירושלים (צילומים: מארק ניימן-לעמ, הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)
אורי אלון, סמל הפועל ירושלים (צילומים: מארק ניימן-לעמ, הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)

דעה | ההצטרפות של אורי אלון לקבוצת הכדורגל יכולה לשנות את ההגמוניה בעיר

מעבר לתרומה כלכלית משמעותית לחשבון הבנק של המועדון, אלון צריך להוסיף גם את השפעתו הניהולית ולהוביל רפורמות תקנוניות וגם לחיזוק הקשר בין המועדון האוהדים, בטח לאור מה שמסתמן כאי לקיחת אחריות מצד המועדון לפארסה בדרבי | טור דעה

פורסם בתאריך: 29.12.21 20:02

הידיעה על הצטרפותו של אורי אלון למעגל התומכים בקבוצת הכדורגל של הפועל ירושלים התקבלה בתדהמה ובהפתעה וביחד עם זאת גם בהרגשה שמדובר היה על מהלך מתבקש, שלא לומר מתחייב.

קבוצת הכדורגל של הפועל היא המכנה המשותף המרכזי המגדיר את האוהדים האדומים בעיר, ועל כן טבעי ומתבקש כי אוהדי הפועל בעלי הון יראו בתמיכה דווקא בקבוצת הכדורגל כמהלך המגשים את חלומם. מהלך כזה משתלב היטב עם הזהות כאוהד הפועל הרבה יותר מאשר תמיכה בקבוצת הכדורסל, והזהות האדומה באה לידי ביטוי קודם כל ובראש ובראשונה באהדה רבת התלאות ומעצבת הזהות לקבוצת הכדורגל. במובן זה האדום-שחור הוא הזהות המזוקקת ביותר של אהדת הפועל ירושלים, הרבה יותר מהאדום-לבן.

דומה כי גם אורי אלון, אוהד הפועל וירושלמי שגדל בעיר, מבין היטב כי אין חוויה מסעירה ומרגשת יותר יותר מהבאתה של קבוצת הכדורגל, האנדרדוג המובהק, לקדמת הבמה ואולי אף להישגים במפת הכדורגל הישראלי, תסריט שכל אוהד הפועל אמיתי מתקשה אפילו לעלות על דעתו מבלי לקחת קודם לכן כדור הרגעה.
בידו של אלון לכתוב מחדש את "סינדרלה", כשבתפקיד הראשי תהא הפעם קבוצת הכדורגל של הפועל, ולסייע בכך ליצור מהפך היסטורי בהגמוניה בעיר. בידו לכתוב פרק נוסף בעלילה המרגשת ועוצרת הנשימה של הקבוצה הזו, אשר חזרתה לליגת העל היתה בבחינת נס גלוי והשראה לרבים מאוהדי הכדורגל בארץ. זאת ועוד, תמיכה בהפועל ירושלים בכדורגל היא תמיכה ערכית בעלת משמעויות מוסריות וחברתיות משמעותיות. לא מדובר בעוד קבוצת כדורגל סתמית וחסרת זהות כמו רבות מקבוצות ליגת העל. הפועל היא סמל לירושלים הסובלנית, אנטיתזה לחשכה השוררת בצד הצהוב של העיר, והצעדת המועדון להישגים תהא מכה אנושה לגזענות האלימה שמנגד ולכת החשוכה של לה פמיליה.

יחד עם זאת, ולאחר שתעבור ההתלהבות הראשונית, יהיה צורך להבין במדויק מה יהיה טיב התגייסותו של אלון לקבוצה.

מהודעת המועדון קשה היה להסיק מסקנות ברורות. מחד דובר על תרומה של סכום כסף משמעותי, המיועד נקודתית לחלון ההעברות הקרוב. אולם מנגד הודיע מנכ"ל המועדון כי הוא מקווה שמדובר בתחילתה של ידידות מופלאה.

מובן כי יש הבדל עצום בין תמיכה נקודתית, אפילו אם קבועה ומבורכת, לבין החלטה אסטרטגית של אלון להביא את הפועל לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי, ובידו הדבר. ממעמקי הלב האדום שחור כולנו מייחלים כי זו תהא החלטתו.

 

 

נעלם נוסף שככל הנראה קשור בסוגיית היקף התמיכה הינו היקף המעורבת של אלון בניהולו של המועדון. תרומה נקודתית תרמז ככל הנראה על חוסר מעורבות מעבר לאפשרות של נציגות בוועד המנהל על תקן ספונסר תומך, עמדה אשר אין לה השפעה משמעותית. אולם תמיכה אסטרטגית תחייב את אלון להיות מעורב בהתנהלות המועדון ברמה עמוקה הרבה יותר. בהנחה שאלון לא יבקש לשנות את מבנה הבעלות, אלא יתמוך בעקרון בעלות האוהדים יש לקוות כי השפעתו תוביל לשורה של רפורמות תקנוניות וחיזוק הקשר בין המועדון לאוהדיו וליכולת ההשפעה של נציגיהם.

דומה כי רפורמות אלה, שהיו נדרשות עוד קודם, מתחייבות אחרי הפארסה הבלתי מתקבלת על הדעת שאירעה במשחק הדרבי, שבו שיתף מאמן הפועל זיו אריה שישה שחקנים זרים וגרם במו ידיו לצהלה צהובה ביציעים, על אף משחק הקרבה וגבורה של שחקניו על הדשא והשוויון הדרמטי בסום המשחק. לאחר מחדל מביש זה יצאה מכיוון המועדון תגובה ברוח "כולנו אשמים", המזכירה את דברי הנשיא קציר לאחר מלחמת יום כיפור, אז השתמש הנשיא דאז בביטוי זה וקומם עליו את הציבור, שכן מגולמת בו למעשה ההנחה כי אם כולם אשמים אזי למעשה איש אינו אשם. מחדל מהסוג שהתרחש בדרבי הוא בלתי נסלח ואין לעבור עליו לסדר היום, אך נראה כי זו תהא בסופו של דבר התוצאה. מדובר במחדל חמור מאין כמותו המלמד על חוסר מקצועיות מעוררת דאגה ונותר רק לדמיין מה היו התגובות אילו היה מתרחש בימי יונה-סאסי האיומים. כולנו זוכרים את פארסת השערים הסגורים מאותו עידן. ובכן, הפעם נשבר שיא חדש אשר למרבה הצער מאפיל בהרבה על קודמו.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנדרסטיט

    מסכים עם כל מילה.מקווה שאורי אלון יקח חלק פעיל בנהול הקבוצה.ולגברי הדרבי?פשוט בושה וכלימה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר