גוני נאור (מימין), זיו אריה (צילומים: אורן בן חקון)
גוני נאור (מימין), זיו אריה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | המבוגר האחראי: אחרי שחזר מפציעה קשה, גוני נאור החזיר את הפועל לחיים

הוא אמנם רק דחק את הכדור אחרי טעות של השוער, אבל הקשר הצעיר והאנרגטי של הפועל יודע בדיוק היכן להיות ברגעים הכי חשובים - במשחק העלייה בשנה שעברה, בניצחון בדרבי בגביע הטוטו ובמשחק בשבת - שקטע להפועל רצף של 8 משחקים ללא ניצחון * ומשפט לסיום - הגיע הזמן שזיו אריה יבין ששער יתרון לא מחייב לירידה לבונקר | טור דעה

פורסם בתאריך: 20.2.22 13:56

1. איך שלא תהפכו את זה, בכל פעם שהפועל צריכה מבוגר אחראי שינעץ כדור ברשת ברגע של מאני טיים, מתגלים רגעיו היפים של גוני נאור. כך היה בשער שסגר עניין במשחק העלייה מול נס ציונה, בשער הניצחון המרגש בדרבי בגביע הטוטו ואמש, כשמישהו חייב היה לנצל את המתנה של סהר חסון מאשדוד. כל הכיבושים האמורים, אגב, היו לאותו שער באיצטדי. לא ביצועים גדולים, אבל שילוב מנצח של מיקום טוב, נחישות והמון נשמה. כל השלושה גם הסתיימו בניצחונות אדומים, לא בדיוק מצרך שהפועל נהנית ממנו בכמויות נדיבות השנה.

יכול להיות שבגלל העמדה האחורית, שבחסות מאמנו הופכת לעיתים לאחורית עוד יותר, לא כולם הבינו לעומק עד כמה הורגש חסרונו בשל פציעה לא פשוטה. יש גם כאלה שהסתלבטו על הזימון לנבחרת, אבל הסיומות הרכות שמכריעות משחקים הן בדיוק מה שהפועל היתה כל כך צריכה בחודשיים הארוכים, ארוכים מדי, בהן לא טעמה ניצחון. גם אם את הסרט ענד גל מאיו, לכולם ברור מי הקפטן האמיתי. ברוך שובך 8 לב אדום!

2. היכולת של אדבאיו אדליי מתעתעת – שוער שאפשר להלל ולהתפוצץ עליו מכעס כמעט באותו מהלך. דווקא כאשר ירד לספסל, בצדק, חשוב לזכור ולהזכיר שמדובר בצעיר סופר מוכשר שעם הכוונה נכונה עוד יגיע לקבוצות גדולות יותר. הטעויות המביכות מול מכבי פתח תקוה ונתניה היו הקש ששבר את גב הגמל עבור מאמנו, אבל יש לקוות שמי שאחראי לנקודות חשובות שצברה העונה הפועל, ילמד מהן ויחזור חד ומפוקס יותר להמשך העונה.

כל זה לא גורע כמובן מחופן המחמאות להן ראוי יהונתן שאבי, שלקח את הצ'אנס שקיבל בשתי ידיים והוכיח שיש על מי לסמוך במשחק שלא בטוח שהיתה ממנו דרך חזרה. מעבר לביטחון שנסך על שחקני ההגנה, ברגע אחד קנה שאבי את עולמו. היה זה בסיום דקת תוספת הזמן של המחצית הראשונה, הזמן החביב ביותר על הפועל לספיגה. עוז בילו ושאבי ידעו זאת היטב, אבל השוער התעופף והציל מהחיבורים באמנות את הכדור החופשי המסוכן שסובב האורח ושילב רשת נקייה עם חוסן מנטאלי חשוב מאין כמוהו. לפעמים, כפי שידוע היטב לכל לובש אדום ביציע, הכל עניין של קארמה.

 

 

3. קל מאוד להתענג על הסופרלטיבים והמחמאות, קשה הרבה יותר לשמור עליהם. נקודה של נוף הגליל הערב מול סכנין תנחית את הפועל בחזרה למקום המוביל בתום העונה ללאומית. זמן טוב להזכיר לקואוץ' זיו אריה בפעם המי יודע כמה – גם כשאתה צועד ביתרון אין טעם לטפח בונקר מפואר ולהזמין התקפות שמחסירות מיושבי היציע הרבה יותר מפעימה, בטח לא מול יריבה אנמית דוגמת הקבוצה של רן בן שמעון.

הפועל חייבת ליזום, להכתיב קצב, לנסות לסכן את השער מתי שרק אפשר, וחרף הלחצים המובנים של מאבקי ההישרדות, לתת לכישרון הלא מבוטל של שחקניה את האפשרות להתפרץ. תתפלאו, בהחלט יש לה את הכלים לכך, ומול מרבית הקבוצות העונה בליגת העל, אין סיבה לפחד. כעת נותר רק לדאוג שאותם כלים ימצאו דרכם אל כר הדשא במינון הנכון, לצד הנחייה מקצועית ברורה: שחקו קדימה.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר