שחקני הפועל מאוכזבים, זיו אריה (צילומים: אורן בן חקון)
שחקני הפועל מאוכזבים, זיו אריה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | עלה להם השתן לראש: שחקני הפועל הביכו מול חדרה

הפועל הובסה ללא תנאי על ידי הפועל חדרה, שדי איבדה עניין בליגה. ועוד יותר מהתבוסה – זה חוסר המוטיבציה והרעל שלא היה בעיניים של השחקנים. ואיפה היה המאמן? כנראה התכונן לראיון שאחרי המשחק | טור דעה

פורסם בתאריך: 22.3.22 18:56

1. נפתח בחידה: מה עובר בראשם של חבורת שחקנים צעירים, אמביציוזיים אמנם, אך חסרי ניסיון בליגה, כשכל השבוע מפמפמים להם בתקשורת שהם מגיעים למשחק במתנה מול חדרה, שסיימה את העונה וכל מה שמעניין אותה הוא כמה חבר'ה מהנוער ישתפשפו לקראת העונה הבאה?

לפני שאתם שוברים את הראש ומנסחים תשובה, תוסיפו לזה הפסד בשבת של נועלת הטבלה ותיקו כפול בראשון של שתי היריבות הנוספות במרובע של מאבק הירידה, והופ – בבוקר המשחק יספרו לכם באתרים שבערב אתם פותחים פער של 4 נקודות מהקו האדום, בואכה להתכונן לעונה נוספת בליגת העל. בקבוצה נורמלית, היה נכנס המאמן לחדר ההלבשה עם מבט של רצח בעיניים, ומודיע חגיגית לכל הנוכחים שמדובר בקרב על החיים מול קבוצה ספורטיבית ומשוחררת, שהמלחמות של הפועל מעניינות אותה כשלג דאשתקד, ומי שרק יעז להוריד הילוך ולחשוב שהמשחק בכיס – ייקנס אוטומטית בגובה שתי משכורות ללא הוכחת נזק.
אלא שבהפועל, בדומה למסרים בסיום סדרות דרמה בטלוויזיה, כל קשר בין הדמויות והאירועים למציאות מקרי בהחלט. לזיו אריה הטירון כנראה עלה השתן לראש בדומה לשחקנים שלו אחרי הניצחון הדחוק על הפועל חיפה, ומה שהתחולל על כר הדשא הפך מרגע לרגע לאחד המשחקים המבזים, המביכים והמבישים של הפועל, ולא רק העונה.


כולם ללא יוצא מן הכלל הפגינו אדישות תהומית, כאילו חיכו שהשער יגיע מעצמו, ונתנו לילדי חדרה להשתלט על מרכז המגרש, לעשות ככל העולה על רוחם ולשייט לניצחון קליל ללא הפרעה. הקבוצה של מנחם קורצקי כבשה השנה שלישיות בגביע המדינה ובגביע הטוטו, בליגה זו פעם ראשונה. אם הייתם מספרים למאמן המארח שההרכב הזה לא רק ישחיל שלישייה, אלא שכל אחד מהם יוכל להתחרות על שער העונה, הוא בטח היה חושב שהשתגעתם.

2. לגופו של משחק – אף שחקן פשוט לא הגיע לההתמודדות. אלא שבניגוד לאחרים – מגוני נאור, גיא חדידה וגיא בדש יש ציפייה שגם ביום פחות טוב יאספו את החבר'ה ולכל הפחות יפגינו רוח לחימה, יסתערו על כל כדור ולא יפחדו לרדת לגליץ' כשצריך, תוך ידיעה ברורה שהלאומית אורבת מעבר לפינה. זה לא קרה.

בפועל, הרבה יותר קל לבכות לשופט על עבירה לכאורה במהלך שקדם לשער של מקסים פלקושצ'נקו, במקום להפריע לו לטייל כמעט בהליכה ולשחרר באין מפריע טיל מדונם לחיבורים. אגב, עוד באותה המחצית הוא כמעט שחזר את המהלך אחד לאחד כשחבורת לבנים צופה בו בעניין, כי בהפועל, כידוע, אין עניין ללמוד מטעויות.
אחרי שחשפה לציבור את דוד חוג'ה בדרבי הראשון, אמש הגיע תורו של עמית מור האלמוני, שתודות לגל מאיו, שעשה יופי של סיבוב אבל שכח לקחת איתו את הכדור, חגג מול הקבוצה האנמית של אריה שער בכורה בליגת העל – כל זאת דקה וחצי בתוך המחצית השנייה, כשביציע עוד האמינו שבהפסקה טרחו להרביץ בשחקנים ציונות אחרי חצי ראשון חשוך ונטול כל יוזמה. ומה עם הצנחן מנשה זלקה, שבימים כתיקונם בכלל לא חושב על השער וזכור הרבה יותר בזכות המשואה שהשיא לפני שלוש שנים? גם אותו הצליחה הפועל להחזיר לעניינים עם ביצוע מלוטש.

3. וכרגיל – הכל מתחיל ונגמר בצמד הכישלונות המהדהדים בראש הפירמידה – המורחק שיודע להתפרץ בשיא אונו כלפי שופטים, אך ממלא פיו מים כשצריך לתת דין וחשבון על יכולת קטסטרופלית, וההזוי, שבטוח ששדרי הקווים מתלוצצים עמו בראיונות ומדי חודש רואה את דמותו בחיקוי מדויק – שכמו המקור משלבת ספורט עם סאטירה, מקריאה מכתבים מביכים ב'בובה של לילה'.

 

 

מילא שום יוזמה התקפית, מילא הכדורים הבלתי נסבלים לאחור – לזה התרגלנו, אבל איך ייתכן שקצת אחרי הדקה ה-60 אתה מוציא את שתי החוליות ההתקפיות היחידות שלך – ווילי אגאדה ואדוארדו גררו – לטובת הקשר האחורי מידן כהן והרכש הנוצץ ללא תפקיד מוגדר, ברייט אנובקארה, שהחותם היחיד שהטביע מאז הגיע הוא מעצר בעוון נהיגה בשכרות? יכול להיות שהושפעת מהסופר קלאסיקו וחששת מתבוסה מול יהלומי קורצקי, שחלקם התייצבו הבוקר בבסיס ולא מן הנמנע שמקצתם עדיין תלמידי שמינית המתכוננים לבגרויות?

עד הסיום עשו דרכם החוצה גם חדידה, בדש ואופק ביטון (לאן נעלם כוכב הניצחון במחזור הקודם?) – או בקיצור, כל מי שנותרה בו מעט אוריינטציה התקפית. זמן טוב לציין שרוסלן ברסקי המנוסה ואחמד סלמן המוכשר כלל לא מצאו את דרכם לסגל, זה השבוע השני ברציפות. ואחרי כל זה, פלא שהפועל שחררה אתמול 3 כדורים עלובים למסגרת במשחק שלם במאני טיים?

4. מר אריה היקר, ספק אם 'הפסיקו לבנות אותך באמצע' כפי שגרס שלום מיכאלשווילי, אבל השורה התחתונה העגומה נותרה בעינה: לא רק שאתה לוזר מטבעך, העזת להוסיף חטא על פשע ושמת אצבע בעין ל-300 האוהדים שעשו את הדרך לנתניה בשעת ערב מאוחרת באמצע השבוע כדי לצפות בקבוצה שלך.
לא בטוח אם זה לשמחתך או לצערך, אבל אחרי השער השלישי נפתחה תגרה המונית ביציע – כיאה לאיחוד מפואר ולשיטה היחידה המונהגת באדיקות בהפועל מתחילת העונה – הפרד ומשול. הוכחת מעל לכל ספק שאתה לא ראוי לאמן את הקבוצה שלנו, ואם נותר בך עוד קמצוץ של כבוד עצמי, תגאל אותנו בבקשה מנוכחותך ותתפטר.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. 40 אחוז עיוות והגזמה

    ברור שעלו שאננים אבל החיבור לזיו אריה כמו תמיד מופרך הוא ניסה כל השבוע להלחם בדיוק באווירה שבה נפתח המאמר. "ילדי הפועל חדרה" אינם ילדים אלא שחקנים בקבוצה עם תקציב גדול משל הפועל ירושלים ב 50% . להפועל אין את פלקושצ'נקו או זר כמו סיסה ששווה 800,000 יורו. באצ'ו שנותן הרבה בחור נחמד מוערך ב400,000 יורו ומשחק כבלם באותו תפקיד. יאו שווה 350,000 יורו הרבה פחות .
    להבין בכדורגל זה לא לחרטט הווי של שירים ושערים זה נהייה מדעי . כושר גופני , תנועה בלי כדור, עוצמת בעיטה, כמה מכסה השחקן במשחק, כוח תאוצה . הגיע זמן שכל העיר ייתנו לנו מדור ספורט איכותי עם סטטיטיסקה ולא במה לחיסול חשבונות או שנאות אובססביות .

  2. כמדי שבוע

    כל שבוע הטורים תת רמה גם על הפועל וגם על ביתר. הפרשנות על כדורסל טובה הרבה יותר כי זה קהל יותר אינטלגנטי .
    עוד פעם יהיה אבוקסיס ואוחנה זיו אריה ושי אהרון ולא נכנס לכל העיר .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר