אוהדי הפועל ירושלים חוגגים (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

כאן כדי להישאר: ערב קסום של הפועל ניצח גם את ההיסטוריה הלוזרית של האדומים

ניצחון במשחק מכריע, התערבות של ה-VAR לטובת הצד האדום, התגייסות של קרית שמונה למאמץ ואפילו ירידה של הפועל רעננה ליגה יומיים קודם - יאללה הפועל | טור דעה

פורסם בתאריך: 9.5.22 09:43

1. אף אדום אמיתי לא ישכח את ה-8 במאי 2022, ועל כן נפתח בכמה מראות שיצרבו לעד בזיכרון הקולקטיבי של קבוצת אוהדים שממש לא רגילה לחגוג בהקשרים של כדורגל – את רובם, אגב, שרטט באמנות לאחר שריקת הסיום אדבאיו אדליי, שוער עם יכולות וירטואוזיות נהדרות שלא מורידות כהוא זה מהעובדה שהוא כאן קודם כל בשביל השואו.

חיבוק אמיץ עם קמע הברווז פלוס הנפת דגל המועדון האדום לקול מצהלות המזרחי, השלכת כפפותיו למזכרת למעמקי היציע, והכל תוך ריקודים, גלגולים משעשעים על כר הדשא – בדיוק הערך המוסף הדרוש בזמן שלמעלה מ-4,500 אדומים באקסטזה של שלהוב יצרים, קופצים עד השמיים, שרים ללא הפסקה מהיציע ועד החנייה כל שיר שאי פעם זוהה עם הפועל ורק מתחננים שאף אחד לא יעיר אותם מהחלום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בדיעבד, אדליי כיוון בדיוק לרגעים האלה כשהציג משחק לפנתיאון, היה בלתי ניתן להכנעה והוציא במו ידיו כמה כדורים מסוכנים מבין החיבורים, כולל עצירת ענק מטווח אפס לכדור של ינון אליהו, בזמן בו אוהדיו כבר ראו שחור בעיניים והיו על סף התמוטטות עצבים. וחוץ מזה, כמה שוערים אתם מכירים שקולטים כדור גובה בתוספת הזמן וחוגגים בגליץ' ברחבה משל כבשו במספרת? קווי דמיון מחמיאים ומיני הומאז' במיקס של הבינלאומיים לשעבר ברנאר לאמה הצרפתי ורנה היגיטה הקולומביאני. ועדיין, עבורנו אדליי יש רק אחד. כמה התגעגענו.

2. קאט לשעתיים וחצי אחורה. רסיסים של תקווה חדרו אל ליבותיהם של האופטימיסטים בתור הארוך שהשתרך בשערים 19-18, כשהתגלה בשעה טובה כי אדוארדו גררו סוף סוף מצא את מקומו בין ה-11 הראשונים. יחד עם ווילי אגאדה, חשבו, ייתכן שנוכל להציג משחק התקפי בקרב על החיים בליגת העל. לשמחת כולם, ובראשם האיש שאזר אומץ ועלה במערך הנכון – זה קרה.

הפועל השתלטה על המשחק למן השריקה הראשונה, ובעוד אדליי בעיקר התחמם לקראת השואו טיים בהמשך, איימה על השער מכל מקום ובכל הזדמנות והלחיצה את ההגנה האורחת.

בדקה ה-37 הגיע הרגע שכולם חיכו לו כאשר אגאדה, שחמש דקות קודם לכן בזבז מתנה עטופה בסרט מתנת אריק ינקו, עשה זאת נכון עם טאץ' אלגנטי לפינה לאחר בישול גאוני של אילוז' יאהו, אחד המצטיינים העונה בהפועל, שביטל בנגיחה קשתית שני שחקנים והותיר את חברו לסיים עם השער הכי חשוב של הפועל בשני העשורים האחרונים.

בתוספת עוד ביצוע מלוטש בסדרה של איתמר שבירו בצפון הרחוק, המשימה הושגה עוד לפני ההפסקה, ומשם כל התקוות והתפילות היו שהתוצאות בשני המגרשים ישמרו.

3. כל בר דעת אדום שמצוי מעט בהיסטוריית הטרגדיות האדומות לאורך השנים, ידע היטב שהמחצית השנייה מועדת לפורענות. כאן מגיעה מילה טובה לקואץ' זיו אריה, שלא התפתה לחילופים ההגנתיים שאפיינו אותו לאורך העונה, ואפשר למערך המנצח לפתוח בשלמותו גם את 45 הדקות הגורליות של העונה. מטבע הדברים הפועל נסוגה לאחור, אבל גם החזיקה כדור, יצאה קדימה כשצריך, הפגינה אחריות במרכז השדה ובעיקר לא הפסיקה לשחק. החילוף של גיא חדידה באופק ביטון שמר על המבנה הקיים ולימד גם הוא שהפועל בדרך הנכונה.

ואז הגיעה הדקה ה-82, שטמנה בחובה שרשרת של חלומות מנופצים וזיכרונות עבר שאיש לא שש לשחזר. עוד שער מיותר ממצב נייח וברגע אחד התרוקן האוויר מריאותיה של הפועל, שעה שהסלוגנים המרגשים של 'הישארות' ו'הישרדות' התחלפו באחת לירידה לצד ויז'ן עצוב על שישי בצהריים במגרש שכוח אל.

 

 

אודה ולא אבוש, לא דמיינתי שהישועה תגיע דווקא משתי דמויות משנה שהתמקמו בעמדת ה-VAR המרוחקת בהרצליה. מי בכלל יכול לחשוב ששופט כלשהו ישקול פסילת שער לקבוצה של אבי לוזון, קל וחומר במחזור ובדקה שחורצים גורלות? אלא שיגאל פריד ונתי דותן דיווחו בזמן אמת לגל לייבוביץ' על האיפון שעשה מרקוס דיניז ליאהו, ואיש המשרוקית הוכיח שיש לו וובוס בגודל של, ובכן, עונה אדומה נוספת בליגה הבכירה, ועשה צדק עם הפועל – כל זאת בזמן שהיו"ר הכל יכול ניצב מעט מעל ראשו במבט של 'חכה חכה, אני אחסל לך את הקריירה'.

4. בחזרה לאופוריית החגיגות. הזיכרון קצר, כל הסבל שהיה מנת חלקנו העונה נשכח כליל ואפשר היה לצלול עמוק לתוך לילה דמיוני שהתרחש במציאות, בו לאחר שכל שחקן זכה בתורו לשירי הלל מהיציע, הגיע לבסוף תורו של המאמן אריה, שהראה את זיו פניו מול מאות שדרשו את ראשו לאורך תקופה ארוכה, לצד המנהל המקצועי שי אהרון. השניים שמו גם הם את המשקעים בצד, זכו לתשואות והחזירו במחיאות כפיים קצובות.

הדמיון המשיך להשתולל, ובזמן שאבי לוזון מיילל שצריך לראיין את השופט במקומו, ומהנדס התודעה קונה לעצמו חוזה לעונה הבאה עם דימויים מעולמות קסומים של ליברפול ויורגן קלופ, אף אחד ביציע לא רצה להתקפל.

הילדים נופפו בדגלים, הכו בתופים וחממו גרונות עד השעות הקטנות, בעוד הוותיקים הזילו דמעה וחגגו את הקלוז'ר והחשבון שנסגר אחרי כמעט 20 שנה עם הפועל רעננה, שמנעה אז מהפועל עלייה ובשישי האחרון צנחה לתהומות הנשייה של ליגה א', בדרכה להימחק סופית מהתודעה בכל הנוגע לענף הספורט הפופולרי בתבל. עוד מוקדם לדעת איך תיראה הפועל בעונה הבאה, אבל השורה התחתונה ברורה: הפועל ירושלים חזרה בגדול, והיא כאן כדי להישאר.


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר