אוהדי הפועל ירושלים (צילום: ברני ארדוב - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)
ממשיכים לחלום - אוהדי הפועל ירושלים (צילום: ברני ארדוב - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)

דעה | לחשוב מחוץ לקופסא: המהלך שעשוי להוביל להצטרפות מאות חברים לעמותת אוהדי הפועל

רבים מחברי העמותה עדיין לא חידשו את חברותם, וכדי למשוך אותם ועוד רבים אחרים רצוי אולי לשקול להוריד את מחיר החברות למחיר המנוי | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.6.22 15:13

כמדי עונה בתקופה זאת של השנה נעשה מאמץ גדול על מנת לצרף מחדש את אוהדי הפועל ירושלים לשורות העמותה שמחזיקה בזכויות לשם שעמלנו כה רבות להחזיר לרשות האוהדים.

נראה כי השנה מאמצי הגיוס אינם הולכים בקלות והעמותה מפגרת במספר השבים לשורותיה וזאת יחסית לעונות קודמות. ישנן סיבות רבות לקושי, ולמרות שאני מאמין שבסופו של דבר יחזרו לעמותה כ-80 אחוז מחבריה בעונה שעברה, הרי שהירידה במספר החברים אינה מבשרת טובות.

מעבר לסיבה הכלכלית, שתמיד קיימת ואולי מורגשת יותר השנה, הרי שנעשו טעויות קריטיות בהתנהלות שגרמו לאכזבה רבה אצל חלק מהחברים. אחת הטעויות היתה לצאת לקראת סוף העונה למלחמה ולמסע לחצים נגד חלק ניכר מהחברים, אשר ניסו לכנס אספה מיוחדת ובה ניתן היה להצביע על פיטורי המאמן גם בניגוד להחלטת הוועד.

במקום לקבל את העניין בהבנה ולתת לתסכול להיפתר בהצבעה, שרוב החברים היו מגבים בה, בוודאות מוחלטת, את הוועד והחלטתו – הוחלט לצאת למלחמה ביוזמים ובלגיטימיות של כינוס האספה. בנוסף, הוחלט לחדד את התקנון והחל מהעונה לא תהיה שום אפשרות חוקית לחברי העמותה להפוך על פניה החלטה ספציפית של הוועד.

המלחמה המיותרת בחברי העמותה גרמה לאכזבה והבנה של חלק מהאוהדים שאין טעם בחברות בעמותה, כיוון שהזכות להצביע פעם אחת בעונה בבחירות לוועד אינה שווה את ההפרש הניכר בין מחיר החברות בעמותה למחיר המנוי.

ישנן כמובן עוד סיבות שונות לחוסר ההתלהבות בהצטרפות לעמותה ולא אפרט את כולן, אבל השורה הסופית היא אחת – נראה שהגענו לתקרת הזכוכית בכמות חברי העמותה במתכונת הקיימת.

לדעתי ישנו רק פתרון אחד לבעיה והוא פשוט מאוד: להוריד את מחיר החברות בעמותה למחיר המנוי, ולתת לכל מי שמעונין במנוי להיות חבר עמותה.

הרי אלו הם האוהדים שאנחנו רוצים שיהיו אוהדים מעורבים בקבוצה ובפעילותה. לכן, לעונה אחת ולניסיון בלבד – הייתי מנסה ומוריד גם את מחיר המנוי/חברות העמותה ל-500 שקל – מחיר שקשה לסרב לו – ובכך מנסה לגרום ל-כ2,000 אוהדים להצטרף הן ליציעים והן לעמותה.

זה מספר ריאלי ביותר, ואם נגיע אליו – הרי שאולי נרד מעט בהכנסות הישירות מחברי העמותה, אבל ההשלכות של עמותה גדולה ותוססת, הינן חשובות ומשמעותיות הרבה יותר מההפסד הזמני בהכנסות.

כך או כך, חברי העמותה אחראים אך ורק לכ-6-5 אחוזים מהתקציב הכללי, ואם נרד בהכנסות באחוז או שניים אבל נרוויח עוד אלף חברי עמותה, הרי שיצאנו מורווחים.

 

 

בסכום סימלי שכזה גם לא ניתן יהיה לבוא בטענות על מיעוט הזכויות שבלעדיות לחברי עמותה, ומי שירצה לתרום יותר – תמיד מוזמן לעשות כך.

ולפני השאלות אלה על אלו שחידשו – הם יוכלו לצרף עוד שני בני משפחה ללא עלות נוספת. יתכן שאפשר לנסות לשכנע אוהד בעל אמצעים להבטיח רשת ביטחון כדי שלא נרד לפחות ממיליון שקל בהכנסות.

אני יודע שרעיון שכזה יכול להיות מעט קשה לעיכול, כיוון ששנים אנחנו מנסים לנצל את המקסימום שחברי העמותה מוכנים לתת לקבוצתנו האהובה – ופה אני מציע ללכת בכיוון ההפוך ולתת לאוהדים פרס על תמיכתם. אבל כמו שהוכחנו במשך כל השנים האחרונות, אין סיבה לפחד משינוי, חידוש וחשיבה מחוץ לקופסה.

מקומם של כל אוהדי הפועל ביציע ובעמותה, בואו ניתן להם ולנו את ההזדמנות, ועל הדרך נבין באמת מהו פוטנציאל האוהדים.


מחפשים דירת 5 חדרים בארנונה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. דיר באלקום

    רעיון מעולה יוסי.לדעתי אבל אתה לא לוקח בחשבון שלוועד והנהלה די משתלם שפחות אוהדים יקנו מניה או נגיד יותר האוהדים הלואלים למערכת יקנו .כך שזה לדעתי יתבטל יל הסף.וחבל.

  2. קיפוד

    ראשית, הרעיון של הורדה דרמטית של מחיר החברות בעמותה, יתרונות וחסרונות, הועלה לא פעם בעבר, הוחלט אחרת. שנית, עובדתית הירידה בקצב היא רק ביחס לשנה שעברה, ולא "ביחס לשנים שעברו" כפי שנטען. ואם כבר עוסקים בסיבות לירידה ביחס לשנה לשעברה, אז לטעמי לא פחות ממאוכזבי אותה יוזמה שנדחתה – לדעתי יש לא מעט שהמלחמות המיותרות ביציע השנה גורמות להם להרתע מחידוש חברות כרגע. אבל הסיבה הכי משמעותית היא הרבה יותר טריוויאלית: אי אפשר להשוות התלהבות מעונת עלייה לליגת העל לעונה שבה מדשדשים כל השנה בתחתית ונלחמים בציפורניים להישרד

  3. איפה הפוטנציאל

    אני קונה סמוך להתחלת העונה וכך היה גם בשנה שעברה. הכותב מניח בלי שום בסיס כי מה שחוסם אוהדים זה המחיר של המינוי או המניה . יש סיבות אחרות מדוע נשאר על היקף המינויים והמניות של שנה שעברה . סיבה ראשונה והכי חשובה שאין בירושלים חילוניים או מסורתיים בכמות מספקת. בליגת השכונות לא פורצים כבר שנתיים. היה ניסוי מעניין עם קבוצה של ילדים חרדים צרפתי לייט, ששוכרים מגרש במתנ"ס זיו, שיצטרפו לליגת השכונות. הם הלכו לרב שהיה פעם אוהד וזה השיב כי אסור שיהיה מקצועי מדי "עם קונוסים" ואסור שישחקו עם חילוניים. כמעט סגר להם את החוג הלא מקצועי שלהם.
    הפיכתה של קטמון להפועל ירושלים הוסיפה 25% למספר האוהדים וזו הערכה נדיבה. ביום ירושלים התפרסמו מגמות ההגירה השלילית מן העיר אבל לא צריך להיות דמוגרף כדי להבין מה קורה בעיר. בעצם ,הפוטנציאל לאהדה של הפועל כמו בית"ר נמצא ברמה הארצית במה שמסמנת הקבוצה, במורשת של קטמון והמפעל החברתי קהילתי.
    הפועל וגם בית"ר לא יכולות לסמוך על הקהל בעיר . להם יש את מה שביתר מסמלת מלה פמיליה עד אבנר נתניהו. לנו היה צריך להיות המיזמים החברתיים, מה שהביא את אילן גילון ז"ל ולהבדיל בוז'י הרצוג לתרום למיזם לפני שהיה נשיא. הכותב הוא מאלה שכרת ברית עם כל אלה שמתעבים את המפעל הזה ובזים לו ולכן אין לו מה להלין.
    בעיה שניה קשורה באי נחת של משפחות מאווירה ביציע ויש יותר מנויים אישיים ולא משפחתיים. אני עצמי החזקתי שתי מניות בלאומית כי ילדים עד גיל 11 היו חינם אבל הולך היום למניה בודדת. זה לא בגלל הכסף אלא כי לא יכול לסבול שאוהדים של הפועל מקללים שחקנים שלנו ולא יכול להסביר לילדים למה יש מכות ביציע בין אוהדי הפועל מקטמון לבין אלה הקוראים לעצמם הוותיקה ובעצם מתכוונים לתקופת יונה וסאסי .

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר