אורי שרצקי, סמל הפועל ירושלים (צילומים: יח"צ, באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)
אורי שרצקי, סמל הפועל ירושלים (צילומים: יח"צ, באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)

דעה | איזונים ובלמים: יש לעשות תיקונים במבנה ההיררכי של הפועל

הפועל ירושלים היא מועדון אוהדים. הוועד המנהל, שמורכב מאוהדים ונבחר על ידם, אמור להיות 'בעל הבית', אך בפועל המנכ"ל דומיננטי מהם, מצב שהוא לא בריא למועדון. יש לעשות תיקונים כדי לאזן את המערכת | טור דעה

פורסם בתאריך: 30.6.22 11:57

לאור שאלות שעלו מצד אוהדים בפורומים השונים, אנסה להסביר מנסיוני את המבנה המורכב של קבוצת האוהדים. כיוון שהיתה לי הזכות והכבוד להיות חבר ועד בתשע העונות האחרונות אכתוב את מסקנותיי מהפרקטיקה של ניהול הקבוצה.

ראשית כל אדגיש שהמתכונת של מועדון אוהדים נכונה לקבוצה כמו הפועל ירושלים. נכוונו מספיק מבעל הבית האחרון, שבהתנהלותו חסרת האחריות הביא את הקבוצה לפרוק ומחיקה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


קבוצה בבעלות האוהדים מבטיחה לנו שלעולם לא נחזור לסיוט שעברנו, ולמצב הקשה שעוברת יריבתנו העירונית בימים אלו ממש.
אני מקווה שלא אפתיע ולא אאכזב את הרומנטיקנים שבין האוהדים כשאומר שאין באמת אפשרות להיות בעל בית של קבוצת כדורגל ב-1,500 שקל לעונה, וגם לא בסכומים גבוהים יותר. הבעלות היא לא יותר מסימבולית, וככזאת היא לא אמורה ולא מהווה יותר מאחוזים בודדים מתקציב הקבוצה הכללי. לכן, כפי שכתבתי בעבר, חייבים לנסות לגרום לכמה שיותר מאוהדי הקבוצה להיות חברי עמותה גם במחיר מוזל.

וכעת לפרקטיקה: אז מי הם האנשים שבאמת קובעים ומניעים את הקבוצה? מניסיוני אלו שלוש קבוצות עיקריות:
1. הוועד המנהל – מורכב מארבעה מתנדבים שנבחרים מידי עונה מקרב חברי העמותה.
2. שלושה שותפים בעלי ממון שמשלמים כסף רב על מנת להיות בוועד.
3. בעלי השכר שמנהלים בפועל.

בעיקרון, הוועד, שהספונסרים הם חלק ממנו, אמור להתוות את האסטרטגיה והדרך, כיוון שהוא מייצגם של חברי העמותה שהיא בעלת הזכויות לשימוש בשם הפועל ירושלים, ואילו המנכ"ל והמנהל המקצועי אחראים על הביצוע, והם מינויים מקצועיים שהוועד בוחר (או לפחות אמור לבחור).

גם מי שפחות מתחבר לרעיון או לעיקרון קבוצת האוהדים, חייב להודות שקבוצתנו נמצאת במגמת שיפור ועליה מתמדת. יחד עם זאת, קשיים שנוצרו בעבר מאיטים את ההתקדמות. אחד הקשיים הוא מערכת היחסים בן הוועד למנכ"ל. מנסיוני האישי למדתי שלמרות שברור שטובת הקבוצה עומדת לפני כולם, חשוב מאוד שהמבנה הארגוני יהיה ברור ונכון. תיאורטית, הוועד נמצא מעל המנכ"ל ומתווה לו את האסטרטגיה והדרך ולפעמים גם את המדיניות המעשית. בפועל, לא תמיד זה המצב.

למנכ"ל הנוכחי, אורי שרצקי, יש מעמד חזק מאוד שנובע מתפקידו ההיסטורי כהוגה ומייסד קבוצת האוהדים, וכמי שיחד עם בני סיוון ובעזרתו של ניר ברקת, הקים וניהל את קבוצת האוהדים החל מיומה הראשון לפני כ-14 עונות וממשיך בתפקידו גם לאחר האיחוד המיוחל לפני שנתיים.

 

 

טבעי שאדם שממלא תפקיד זמן רב כל כך ועובד מול ועד מתנדב, עלול ״לשכוח״ את סולם התפקידים ומבנה ההיררכיה, במיוחד כשהתרגל לעבוד בצורה סוליסטית במשך שנים ולהגיע להישגים.

חברי הוועד המתנדבים, שמקדישים מזמנם החופשי, לא תמיד רוצים ויכולים להתמודד מול המנכ"ל הדומיננטי וסולם ההיררכיה הדרוש, לא תמיד נשמר. בשנים בהם היינו בני סיוון ואנוכי בוועד כספונסרים, ניסינו לשמור על האיזון העדין בין הוועד למנכ"ל. מאז שהצטרפו ספונסרים חדשים ומבורכים החשובים למועדון, לא שומרים על אותה דינמיקה. הספונסרים מתנהלים ישירות מול המנכ"ל והמנהל המקצועי וכך נחלש לצערי מעמד הוועד. יש לעשות תיקונים כדי לאזן את הכוחות, מצב הבריא יתר למועדון.


מחפשים דירה להשקעה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בלתי נלאה

    החלום של הכותב זה להזיז את שי אהרון, להעיף את שרצקי ולהפטר מזיו אריה. בשבוע שעבר זה הביא אותו למקום נמוך בו הציע לתת תפקיד למישל דיין סתם כי הוא לא סובל את ההנהלה והמאמן. תפסיק לחתור שב ביציע ותהנה ממשהו שגם אתה תרמת לו וכבוד. אם אתה כל כך אובססיבי על השלושה ולא יודע לשחרר אז ברור שאתה לא נהנה . לא כתבת כמעט אף פעם כלום על כדורגל באמת . ממקום של אהבה למשחק . אז אתה צריך לוותר או על האובססיה הכוחנית או על כדורגל כי ברור שאתה סובל . סובל כמו אמא פולנייה שהבן שלה לא גדל להיות מה שהיא רצתה איך שרצתה ובסוף גם התחתן עם כלה שהיא לא אוהבת. בקיצור שחרר ואפשר להעזר בטיפול בהתנהגות כפייתית זה לא בושה. להיפך תהיה גבר תשפיל את עצמך.

  2. הפועל בלב נקי

    ליוסי ליפקין יש הרבה זכויות בקבוצה והוא תרם הרבה גם בימים שלא הרבה האמינו שיש סיכוי אמיתי להצליח. על זה מגיע לו הערכה, תודה וכבוד. אבל באמת הגיק זמן לשחרר. הדעות שלך מיושנות ומקדמות אג׳נדה שהיא לא לטובת המועדון אלה על סמך האגו הפגוע שלך כי לא מקשיבים (ובצדק רב) לכל מה שאתה אומר.
    אורי שרצקי הוא לא רק מנכ׳׳ל מיקצועי (והוא המנכ׳׳ל הכי טוב בליגה לדעת כל מי שמבין באמת) הוא אוהד אמיתי, המייסד של המועדון המתחדש ובצדק גמור מקבל את הכבוד מהוועהמנהל שמזהה בחכמה את היכולות המיוחדות שלו להמשיך להצעיד את המועדון קדימה.
    יוסי, תודה על כל מה שעשית ותרמת אבל עשה טובה, שחרר,,, אל תפריע, תפסיק לבחוש ואל תקלקל את מה שנבנה פה ע׳י אנשים שנותנים את כל החיים שלהם לטובת המועדון. אורי ושי וגם זיו אריה – אלפים עומדים מאחוריכם ואומרים תודה מכל הלב על שעייה נדירה.

  3. לך תקים הפועל חדשה בג'

    ליפקין הגיע הזמן לעזוב. עשית מספיק נזק עם האיחוד ועכשיו אתה ממשיך להכניס את אגנדת לך ולךפלגנות שלך. די קח את הכסף שלך ושחרר אותנו. תודה על מה שעשית בעבר. נמאס מהחתרנות שלך שתוביל אותנו להפועל של פעם הרוסה כלכלית ומקצועית. בזכות אורי אנחנו קיימיל ולא בזכותך. נמאס מהניסיונות שלך ודל שלוחיך ביציע להביא עלינו את את הממורמר דיין שונא הפועל. בקיצור מר ליפקין סע לנו מהחיים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר