שחקני הפועל ירושלים חגיגה צילום אורן בן חקון
שחקני הפועל ירושלים חוגגים (צילום: אורן בן חקון)

לפעמים חלומות מתגשמים: על ערב היסטורי של הפועל

כשאלפי אדומים קוראים 'יאללה הביתה' לאוהדי האלופה, כשהאיש והמכתב זיו אריה עושה בית ספר למאמן של המדינה וכשאופק ביטון נראה להגנת חיפה קטלני יותר מאמבפה. ככה זה נראה כשהמציאות עולה על כל דמיון. ועכשיו – דמיינו שבוע טיפוסי בספטמבר 2023: בחמישי הפועל בשלב הבתים בקונפרנס ליג ובשישי בית"ר בלאומית. מי שמאמין לא מפחד

פורסם בתאריך: 19.9.22 14:17

1. גם שעות ארוכות לאחר ההופעה המחשמלת של הפועל ירושלים בטדי – העיניים, הראש והלב טרם עיבדו לחלוטין את אשר ראו. על כן נפתח בשרשרת אירועים שבכל יום נתון אחר היו בחזקת הזיות קשות, אבל קרו באמת – ולא, אנחנו לא מתכוונים לגל הסטורי'ז של לוח התוצאות שהעלו אלפי אדומים בסיום – הוכחה כנגד כל מי שיציע להם לשקול את האפשרות של אשפוז בכפייה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


איפה עוד תשמעו קריאות בדרך במורד היציע המזרחי בנוסח: "מי זה אמבפה? אופק ביטון!"; הראל שלום מבקש בנימוס את המגאפון מהיציע וממהר להדליק אותו בשירת "מי שקופץ שונא בית"ר"; 3,000 אדומים, שמלאי השירים המוכרים כמעט אזל להם כתוצאה משכרון חושים, פוצחים בדקה ה-87 בשירת "יאלל'ה הביתה", לעבר אוהדי קבוצה שבדיוק זכתה לחופן מחמאות על הופעה מול שלושה אלמונים מסוג מסי-ניימאר-אמבפה, ובמחצית כבר החלו להריץ בדיחות רשת על הריב התורן בין אצילי לחזיזה על הזכות להחליף חולצה עם אופק ביטון.

על כל אלה כתב כבר מזמן המאסטרו המנוח צביקה פיק: לפעמים חלומות מתגשמים.

2. וכעת למשחק עצמו. ברק בכר לא ריחם על הפועל, ומי שקיווה בסתר ליבו להרכב שני או שלישי (שגם הוא כולל כידוע כובשים מחוננים כמו דין דוד, מאוויס צ'יבוטה וניקיטה רוקביצה) קיבל בדיוק את אותם 11 לוחמים שהביכו במשך 60 דקות את קבוצת המיליונים מפריז.

אלא שעד מהרה התהפכו היוצרות – הפועל הצנועה הופיעה בתפקיד חיפה ואילו האחרונה התחפשה לסן ז'רמן, זחוחה משהו בלשון עדינה. פתאום הראל שלום מחלץ כדורים מעומר (רמזו לך בעדינות להוריד פרופיל, השליכטה המגוחכת על הראש בגוונים של נוזל ניקוי היא בטח לא הדרך) אצילי; גוני נאור מתסכל את אבו פאני; יאהו ובדש פותחים מבערים באגף ימין מתי שמתחשק; נועם מלמוד ואונדרז' באצ'ו מעלימים באמנות את טנק המרכבה העונה לשם פיירו, ומעל כולם אדבאיו אדליי עם הופעה לפנתיאון בין הקורות.

וכל זה רק בחוליה האחורית. אשר לחלק הקדמי, משחק המעבר המרשים אפשר להפועל לטוס קדימה ולהביך פעם אחר פעם את מכבי חיפה. בתפקידים המרכזיים הופיעו ג'ורדן בוטאקה על הקלאס, בדשיניו על הדריבל הבלתי נגמר ולצדם המבצעים אופק ביטון ו-ויליאם טוגי, עם סיומת אלגנטית באחד על אחד (בדיוק ההפך מוויליאם אחר ששיחק כאן אשתקד), עבודה נהדרת עם הגב לשער ופינוי שטחים לחברים. ביום כזה, גם השער הירוק שנפסל בתוספת הזמן הרגיש כמו עוד מסמר אדום בארון של האלופה.

3. בואו נעמוד כעת כולם על הרגליים (אפשר גם מהכסא או הספה) ונמחא כפיים לזיו אריה. לא חסרים במחוזותינו מאמנים שהיו מתרברבים ומתנפחים על הרבה פחות מלעשות בית ספר למאמן וקולגה ששובר שיאים על שיאים בכדורגל הישראלי ודרכו לאירופה נראית סלולה, אבל האריה הצנוע שמר על פשטות אופיינית וסיכם: "אני לא הבסתי אף אחד, אלה השחקנים". שאפו כפול לאיש מקצוע מהשורה הראשונה שממשיך ללעוג לתחזיות המוקדמות, ובסטייל.

 

 

4. בנימה אישית – תודה לך הפועל ירושלים על רגעי אושר וסיפוק עצומים, ועל שהענקת מתנת יום הולדת מהסרטים לבכורתי שי, שחגגה אתמול יום הולדת 9. עוד לפני כן, להשלמת החוויה, התגייס למענה חבר שאפילו לא כל כך רחוק ממנה בגיל. קוראים לו אוסקר גלוך, ובזמן שהפועל נושמת אויר פסגות, הוא דאג שיריבתה העירונית תשקע עמוק במקום האחרון.

ואם כבר פנטזיות שמתערבבות עם המציאות, עצמו לרגע עיניים ודמיינו שבוע טיפוסי בספטמבר 2023. בחמישי הפועל בשלב הבתים בקונפרנס ליג ובשישי בית"ר בלאומית. הזוי, נכון? אבל אם יש משהו שהפועל לימדה אמש את ליגת העל בכלל ואת אוהדיה בפרט, הוא שהכל אפשרי. לפעמים חלומות מתגשמים, כבר אמרנו?


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הדירות הגדול של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שאול נעים

    הנעת הכדור במסירות מדוייקות ומהירות ריצה על כל המגרש עם כושר גופני קבוצתי נדיר ,
    זה מה שניצח בצדק את מכבי חיפה , ושלא תהיה טעות חיפה כן הגיעה מוכנה , פשוט הם נכנסו להלם
    מאיכות ומוכנות הפועל למשחק , הפועל שיחקה כדורגל של קבוצת צמרת איופאית על כל המשתמע מכך .
    חיפה ממש צריכים להודות שלא יצאו עם 5 שערים ברשת , הפועל נראת שונה ב 180 מעלות מהשנה שעברה .
    ואין ספק שמקומה בצמרת אינו מקרי .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר