זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | להפסיד מותר, השאלה איך: הסימנים המדאיגים מהתבוסה של הפועל מול באר שבע

אחרי פתיחת עונה חלומית, הפועל נקלעה ליום חלש וספגה רביעייה מהקבוצה מבירת הנגב. הבעיה היא לא בתבוסה, אלא בחוסר המוכנות של הפועל למצבים הנייחים ובקיבעון המחשבתי של זיו אריה, שניהל רע את המשחק ואת החילופים, וגם את הראיון שאחרי המשחק. האם זו מעידה חד פעמית? | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.10.22 09:57

1. כל חובב כדורגל ממוצע יודע לספר שאחת הנקודות החזקות של הפועל באר שבע היא המצבים הנייחים. גם זיו אריה מודע לזה היטב, וטוב מאוד שלקח אחריות על מופע הבלהות במסגרתו שלושה כדורים חופשיים סתמיים להחריד הפכו לשלוש חתיכות ברשת של אדבאיו אדליי, שגם במשחקו החלש ביותר העונה חייב היה לכל הפחות לזנק למראית עין לנגיחה החלשה של עדן שמיר ולהדוף לכל כיוון אחר את מה שהפך לוולה מרשים של מיגל ויטור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


דווקא בגלל זה לא ברור באיזו חוצפה העז מאמן הפועל לכעוס על הכתב ששאל אותו בנושא הנייחים במסיבת העיתונאים לאחר המשחק. "מה אתה מצפה שאני אענה? לא התכוננו, לא ידענו", השיב אריה בזלזול.

סליחה?! בהחלט אפשר להפסיד להפועל באר שבע, שגדולה על הפועל בכמה מספרים, הן בתקציב והן ביכולת, אבל בצורה שבה נראתה הפועל ובדרך בה 'הצליחה' לספוג שלושה שערים תוך 25 דקות (וארבעה בסך הכל), אחרי שבכל שמונת משחקיה הקודמים ספגה חמישה שערים בלבד, נדמה שזו השאלה הכמעט יחידה שצריך היה להפנות לאיש על הקווים.

2. אף אחד בהפועל לא ממש הופיע למשחק, אבל אריה הוכיח שוב שיצירתיות מחשבתית אינה הצד החזק שלו בלשון המעטה, וכשל כישלון חרוץ בניהול המשחק. כשאתה יורד להפסקה בפיגור 3:1 מן הראוי לרענן את משחק ההתקפה ולשלוח את החלוצים לשדה המשחק כשאין למעשה מה להפסיד. ומה עשה הקואץ'? שמר על קיבעון מחשבתי ונדבק לחילופים הקבועים – קרי לזרוק החוצה, ולא בפעם הראשונה, כל שחקן שעלול לכבוש ולעורר את המשחק. במקומם עלו דון סדריק הנפלא, שגם הצמד המזהיר מול נתניה לא הספיק לו למקום ב-11 הפותחים, לצד תומר אלטמן ואשטה אווקה בעלי האוריינטציה ההגנתית יותר.

גם אם גיא בדש, אופק ביטון וג'ורדן בוטאקה תפסו יום חלש, לפחות אחד מתוכם חייב להיות על המגרש בשם הדריבל, יכולת הפריצה והיצירתיות. אגב, לא ברור איך על הספסל של הפועל נמצא מקום רק לחלוץ טבעי אחד – יואב תומר, אבל גם הוא נשלח למערכה רק בדקה ה-72, הרבה אחרי שבאר שבע סגרה עניין. ובמקומו של ווילאם טוגי כמובן, כי חס וחלילה לשנות מערך ולשחק עם שני חלוצים בפיגור שלושה שערים. קיבעון כבר אמרנו?

 

 

3. והרי החדשות הנפלאות עבור כל מי שהפועל יקרה לליבו: עשר דקות לסיום, לאחר שאיבדה עניין במשחק לחלוטין, קמו לפתע על רגליהם כ-3,000 אוהדי הפועל ופצחו בשירה קולנית עם מיטב הרפרטואר של השירים האהובים. מרגש, מהנה, מדהים, מרטיט לבבות, איך שלא תקראו לזה. לצד ההצלחות המרשימות, הפועל של העונה הנוכחית יכולה גם לאכזב, אבל היא יודעת שיש לה גב חזק ביציע גם הרבה אחרי שריקת הסיום. הסלוגן 'הפועל של האוהדים' מעולם לא היה נוכח וגשמי יותר.


מחפשים דירת 3 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר