זיו אריה, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)
זיו אריה, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | הרבה סיבות לדאגה

שלושה משחקים לאחר סיום פגרת המונדיאל ונראה שהפועל, ובעיקר מאמנה זיו אריה, עדיין בהקפאה - כמעט כמו החלוצים הצעירים והמוכשרים שלו שלא רואים מגרש | טור דעה

פורסם בתאריך: 26.12.22 08:47

1. נתחיל מהסוף. טוב מאוד שהפועל ירושלים חטפה שוויון אכזרי מפנדל בדקה ה-100 – עונש הולם ליהירות, שחצנות וכמובן, כמיטב המסורת, ניהול משחק שערורייתי של מאמנה הנאור. כשכולם כבר הבטיחו לה מקום בפלייאוף העליון עוד לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל, טוב יעשו האדומים אם יתעוררו ולא יסתנוורו מפער 9 הנקודות מהמקום השביעי. בליגה השוויונית הזו הפועל עלולה למצוא את עצמה מהר מאוד נאבקת נגד הירידה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


2. הנתונים היבשים מלמדים שהפועל אירחה את נועלת הטבלה, שממש במקרה שחקניה חטפו בשבוע החולף בומבה בדמות זעזוע בעמדת המאמן, תודות למשפחת ברקוביץ'. על ההתנהלות שהוזילה עוד יותר את מעמד המאמן אין עוררין, כמו גם על העובדה שההיכרות של שחקני היריבה עם מאמנם החדש היתה שטחית ביותר.

במקום להסתער מהדקה הראשונה ולהבהיר מי בעלת הבית, הפועל עלתה (שוב) בהרכב הגנתי מדי. לא ברור למה צריך גם את גוני נאור וגם את נדב נידם לפני שני בלמים מול יריבה שלא ממש מעוניינת לתקוף. מה שברור הוא שהקבוצה המשיכה להתנהל בעצלתיים וירדה להפסקה ביתרון רק תודות לטעות אומללה של עאיד חבשי.

3. אלא שלזיו אריה, בונקריסט מבטן ומלידה ללא קשר לזהות היריבה, זה הספיק. קרית שמונה לא ממש יצרה הזדמנויות ובטח שמונחים כמו 'תקפה' או 'לחצה' לא תקפים לגביה במשחק הזה, אבל הפועל מצדה התעקשה (שוב) להניע כדור בצורה מסוכנת מאחור במקום לסגור עניין. אם לא די בכך שהשחקנים אפילו לא הואילו לרוץ, ולו רק בגלל הקור מקפיא העצמות בטדי, האיש על הקווים סבר (שוב) שאין שום סיבה לבצע שינוי לפני הדקה ה-70. למה? אפילו לתהות כבר נמאס.

אשטה אווקה מיהר להגיע למצב הטוב ביותר של הפועל לאחר שנכנס, ולא ברור מדוע הוא מיובש על רקע החולשה הנוכחית. יואב תומר נראה כמו צל של עצמו, ובוודאי שלא צריך לבוא על חשבונו של וויליאם טוגי, ומלבדם נזרקו חיש קל לדשא יוראי מליח ועמית גלזר, שחקני קצה-רוטציה עם אוריינטציה הגנתית. מזל שעוזר המאמן גולן חרמון נותר על הספסל. וכאן המקום לשאול את כבוד המאמן: כמה משקל סגולי עוד אפשר להעניק להגנה מול יריבה עם מינימום התקפה? איך זה נגמר בסוף, כולם יודעים.

4. מהיציע נראה שאריה עושה הכל כדי לא לשתף את דון סדריק ואיתי זדה – נער מוכשר שכבר פרע שטרות יותר מפעם אחת ושחקן בית נמרץ ששורף את הדשא ובשארית הדקות שקיבל הקפיד לסכן את השער בקביעות. פלא שאחמד סלמן, סגן אלוף אירופה לנוער, כבר מחפש את הדרך החוצה עוד לפני פתיחת חלון ההעברות?

 

 

להפועל יש קבוצה סופר מוכשרת שיכולה וצריכה לסיים את העונה הסדירה בין שש הראשונות, אבל כדי שזה יקרה מוכרחים לצאת מהקיבעון המחשבתי של אריה, ויש בסביבתו מספיק אנשי מקצוע שחייבים לנער אותו ולהבהיר לו חד משמעית: כששום דבר לא זז, ממש לא בושה לשנות הרבה לפני שהמשחק נוזל מהידיים, וחשוב לא פחות – ביטויים כמו 'שינוי מערך' או 'חילוף התקפי' הם חלק אינטגרלי מהמשחק ומוטב ליישם אותם מדי פעם, ויפה שעה אחת קודם.

מבט מודאג לצד השני של הכביש, פלוס בדיקה זריזה של תחזית מזג האוויר בעיר הקודש ביום שבת, ה-7 בינואר, מובילים למסקנה סוערת וכואבת גם יחד: הנקמה בדרבי קרובה מתמיד, וכיאה לנקמות – תוגש קרה.


מחפשים דירות גן בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר