זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

די לקיבעון: זיו אריה מוליך את הפועל לעונה יפה אבל הוא חייב ללמוד לצאת מהשבלונה

הפועל הרשימה מול מכבי חיפה, אבל כמאמר הקלישאה - עם מחמאות לא הולכים למכולת. אם זיו אריה היה מפסיק לפחד וחושב קצת מחוץ לקופסא, אולי היה ניתן לקבל את המחמאות וגם את הנקודות. וגם - איתי זדה חייב לקבל יותר דקות, אולי אפילו את חולצת ההרכב מול הפועל תל אביב | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.1.23 16:12

אין ספק שהפועל ירושלים ראויה לכל המחמאות על משחק נהדר מול מכבי חיפה. קבוצה עם תקציב המוערך ברגל שמאל של פרנצדי פיירו מגיעה להר הגעש בסמי עופר, לא מתבנקרת, יוצרת מצבי הבקעה מצוינים לא פעם ולא פעמיים, מציגה לראווה את רוי רביבו בבכורה חלומית באגף שמאל (כמה לא מפתיע שלבן של חיים יש שמאלית אימתנית) ורק תודות ליום יוצא מן הכלל של רועי משפתי יורדת מנוצחת. להסיר את הכובע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הדבר המבאס בכל הנוגע לאדומים של זיו אריה, שכל הסופרלטיבים אמנם נשפכו כמים בעמדת הראיונות ובמסיבת העיתונאים, אך באותה נשימה נארזו תחת המעטפת המוכרת של "נשארו עם המחמאות", ואיתן כידוע לא הולכים למכולת. המאמן מודע היטב לעובדה שקבוצתו לא ניצחה חמישה משחקי ליגה ורק בליגה הזויה בה שני ניצחונות מקפיצים אותך מהקו האדום לפלייאוף העליון, היא עדיין רביעית בטבלה בהפרש ניכר.

מצד שני, אריה עדיין לא מצליח לצאת מהקיבעון הכל כך מרגיז ונצמד בציפורניים לשבלונת המשחק שלו. וכן, זה כולל גם את ההתעקשות על אדבאיו אדליי, שבתקופה האחרונה רחוק משיאו ואמש המשיך לאכזב עם תנועות מזעזעות שהשאירו את עומר אצילי מול שער ריק לצד ההרחקה המיותרת בסיום.

אסטרטגיית המשחק של זיו אריה ברורה: שחקן ייכנס למגרש בדיוק על הבלטה של האיש שיפנה את מקומו, ואבוי לו אם יזוז ימינה או שמאלה. זו הסיבה שניתן רק לדמיין מה היתה יכולה הפועל לעשות בהתקפה אם דון סדריק ואיתי זדה היו זוכים לדקות משמעותיות יותר מול הגנות חזקות הרבה פחות, כשלצידם אשף הדריבל ג'ורדן בוטאקה ובדשיניו הנפלא.

נכון, כמה מהם היו צריכים להפגין דינמיות ולשחק בעמדות שמעט זרות להם, אבל זה בדיוק היופי שבכדורגל. שגיב יחזקאל שפורח באגף ימין בבאר שבע הוא רק דוגמה אחת מיני רבות. מדוע לא לפחות לנסות, בטח כשהקבוצה נקלעת לפיגור?

 

 

ההתעקשות שלא לתת מספיק הזדמנויות לכישרונות צעירים בכלל ולשחקני בית בפרט, היא זו שהובילה בסופו של דבר לפרידה מאחמד סלמן, שכבר בשבת קיבל בניצחון של מכבי נתניה יותר דקות מכל ארבע ההופעות בהן נכנס כמחליף בהפועל. וזה עוד לפני שדיברנו על הקושי לראות אותו לובש צהוב. אפשר לדבר על סעיף השחרור ועל ההעברה הגדולה בתולדות המועדון, אבל השורה התחתונה לא תשתנה, והיא שבהפועל הראו לשחקן בית מוכשר את הדלת.

כדי שאיתי זדה לא ייעלם בעקבותיו ויוכל להמשיך בטיסות הסולו שלו על חצי מגרש ולהלחיץ יריבות כשהוא לובש את החולצה הנכונה, מוטב שמישהו בהפועל ידאג לאפשר לו לצבור את הניסיון הדרוש על כר הדשא. כישרון בשפע יש, רק אל תתנו למועדון אחר לקטוף את הפירות. חולצת ההרכב בשבת מול הפועל תל אביב, נגדה כבר כבש שער נהדר במשחק פתיחת העונה בגביע הטוטו, היא נקודת התחלה מצוינת.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר