גוני נאור (צילום: אורן בן חקון)
גוני נאור (צילום: אורן בן חקון)

דעה | אם כבר למכור, לפחות ברווח

המעבר של גוני נאור למכבי חיפה היה בלתי נמנע, אבל לפחות הפועל העבירה מסר חד משמעי לקבוצת האחרות ולסוכנים: שחקנים לא יעזבו את המועדון בלי שהפועל תרוויח סכומים משמעותיים מכך

פורסם בתאריך: 26.1.23 16:59

לקראת סוף חלון ההעברות, נאלצנו להיפרד מהקפטן גוני נאור, אחד השחקנים המזוהים ביותר שלנו. כבוד לקבוצה ולמנהליה המקצועיים, שקבוצה גדולה כמכבי חיפה מחתימה שחקן שלנו, שחקן שהגיע לנוער ומשם התקדם והתפתח עד הזימון לנבחרת. שמחתי לראות שקברניטי הפועל חושבים כמונו, האוהדים, ולא היו מוכנים לוותר על הקפטן  ללא פיצוי הולם וראוי בדמות כסף משמעותי או שחקנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גוני עצמו היה אמור לסיים בהפועל חוזה בסוף העונה, והוא החליט להתקדם לקבוצה גדולה יותר, ואין גדולה ממכבי חיפה. במידה והיה נשאר, היינו זוכים בסוף העונה לדמי השבחה משמעותיים, כך שהסיבה היחידה לשחררו כבר עכשיו הייתה נעוצה בפיצוי גבוה הרבה יותר, כך שכלכלית זו הייתה עסקה משתלמת. אנחנו בהחלט יכולים להבין שחקנים שמעוניינים להתקדם ואין שום כעס עליהם, יחד עם זאת, גם השחקנים ובמיוחד סוכניהם, חייבים להבין שאנחנו קבוצה רצינית עם דרך וחזון.

גוני ביקש להתקדם וביחס עם האינטרס הכלכלי של המועדון, לא נותר אלא לאחל לו בהצלחה. הדרך שלנו הובילה אותנו יפה עד עכשיו וחייבים להמשיך בה, כיוון שבמבנה כמו שלנו, אין לנו דרך אחרת להצליח.

מקרה אחמד סלמן נותן הצצה ברורה לאסטרטגיית המועדון.  סלמן, היה פוטנציאל מגיל צעיר ולכן הוחתם למספר שנים לא מבוטל יחד עם סעיף שחרור גבוה ואחוזים לעוד מכירה עתידית שלו. זאת הדרך היחידה לשמור אצלנו שחקנים צעירים, כיוון שבגילאי הנערים קל מאוד לעבור קבוצות וכך נפסיד שחקנים בעלי פוטנציאל. סכום של מיליון שקלים על שחק לא מוכח כמו סלמן, הרי שזהו סכום מכובד, כזה שלפני שנים לא יכלנו אפילו לחלום עליו.

גם ההחתמות האחרונות של חלון ההעברות מלמדות על אסטרטגיה נכונה. ברור לנו שאנחנו חייבים לשאול שחקנים מקבוצות אחרות, אך השאלות קצרות מועד, למרות שיכולות לפתות אינן התשובה הנכונה. אני שמח לראות שגם בהן מקפידים על השאלות שחקנים ליותר מחצי עונה, ועם פוטנציאל החתמה עתידי כדוגמת ההסכם לגבי רוי רביבו.

באשר לגוני, הוא שחקן כישרוני ובעל אופי נהדר וזה מצער מאוד להיפרד ממנו. השאלה מבחינתו הייתה האם להישאר בורג מרכזי אצלנו או להפוך לשחקן ספסל במכבי חיפה, היא שאלה אישית שבנויה מאוד על אופי השחקן וחלומותיו. גוני הנחוש כאמור עשה את בחירתו להתקדם וזו דרך העולם.

ולבעלי הקבוצות הגדולות ולסוכנים למיניהם אומר מסר ברור אחד – לא נסכים להעביר את השחקנים שלנו בנזיד עדשים, עסקאות מפוקפקות, או אני לא יודע מה. חלפו עברו מהעולם ולא ישובו עוד. משא ומתן הוגן ומכובד היא הדרך היחידה ובה נמשיך וננקוט גם בעתיד בדיוק כמו במקרה גוני נאור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר